דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מהדקת את החגורה: פולקסווגן מקטינה השקעה בדגמים חדשים

Getting your Trinity Audio player ready...

קבוצת פולקסווגן, חברת האם של מותגי פולקסווגן, אודי, פורשה, בנטלי, למבורגיני, סיאט, קופרה וסקודה, מצמצמת שוב את תקציב החומש. לפי רויטרס, הקבוצה תשקיע 160 מיליארד יורו בתוכנית חומש עד 2030, כמה מיליארדים פחות מהתחזית העדכנית, 20 מיליארד (11%) פחות מהתקציב שפורסם ל-2028-2024.

מלחמת הסחר עליה הכריז בתחילת השנה נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פגעה במיוחד במותגי היוקרה אודי ופורשה בצפון אמריקה, עקב המכסים הגבוהים שמוטלים כיום על מכוניות מיובאות - שכן שני המותגים אינם מייצרים מכוניות בארה"ב. בו זמנית, עליית התעשייה הסינית בעיקר בתחום החשמליות, גרמה לקריסה במכירות של מותגי היוקרה הגרמניים בשוק הרכב הגדול בעולם. קרוב למחצית ממכירות פורשה בשנים האחרונות היו בסין וארה"ב.

מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, אוליבר בלום, אמר בראיון לתקשורת הגרמנית כי תוכנית התקציב האחרונה כללה השקעה בגרמניה ואירופה, ובכלל זה בפיתוח מכוניות, טכנולוגיות ותשתיות. לדבריו, תוכנית קיצוצים בפורשה צפויה להתגבש בקרוב ותכלול מהלכי התייעלות שייושמו במהלך 2026. בלום עומד כיום גם בראש פורשה, אך הוא צפוי לוותר על תפקידו כמנהל יצרנית מכוניות הספורט בינואר, בעקבות המשבר המתחולל בה. מנגד, הוא ימשיך לעמוד בראש קבוצת פולקסווגן.

לדבריו, הארכת החוזה שלו כמנכ"ל הקבוצה מהווה אישוש לתמיכה בו מצד משפחות פורשה ופייך, השולטות בקבוצה, כמו גם של ממשלת סקסוניה התחתונה, שיחד עם המשפחות מהווה את מחזיקת המניות הגדולה בקונצרן. "אבל זה נכון, כמובן, שבעלי המניות ספגו הפסדים מאז שפורשה הונפקה לפני שלוש שנים. גם אני חייב לשאת באחריות לביקורת", כך בלום.

בסוף אוקטובר הודיעה פורשה על הפסד גבוה בהרבה מהתחזיות לרבעון החולף: כמעט מיליארד אירו, מול רווח בשיעור דומה ברבעון המקביל אשתקד. שולי הרווח של היצרנית צנחו ל-2% בלבד לשנת 2025, בהשוואה ל-14% ב-2024, והרווח הכולל ב-2025 צנח ב-99% ל-4 מיליארד יורו בלבד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 07.12.25

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה