מהדקת את החגורה: פולקסווגן מקטינה השקעה בדגמים חדשים
מהדקת את החגורה: פולקסווגן מקטינה השקעה בדגמים חדשים
יצרנית הרכב הגדולה באירופה מודיעה על הידוק נוסף של החגורה: תקציב החברה יצומצם ל-160 מיליארד יורו "בלבד" – בעקבות ירידה חדה במכירות בקרב מותגי היוקרה, המכסים באמריקה ועליית המתחרות מסין
קבוצת פולקסווגן, חברת האם של מותגי פולקסווגן, אודי, פורשה, בנטלי, למבורגיני, סיאט, קופרה וסקודה, מצמצמת שוב את תקציב החומש. לפי רויטרס, הקבוצה תשקיע 160 מיליארד יורו בתוכנית חומש עד 2030, כמה מיליארדים פחות מהתחזית העדכנית, 20 מיליארד (11%) פחות מהתקציב שפורסם ל-2028-2024.
מלחמת הסחר עליה הכריז בתחילת השנה נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פגעה במיוחד במותגי היוקרה אודי ופורשה בצפון אמריקה, עקב המכסים הגבוהים שמוטלים כיום על מכוניות מיובאות - שכן שני המותגים אינם מייצרים מכוניות בארה"ב. בו זמנית, עליית התעשייה הסינית בעיקר בתחום החשמליות, גרמה לקריסה במכירות של מותגי היוקרה הגרמניים בשוק הרכב הגדול בעולם. קרוב למחצית ממכירות פורשה בשנים האחרונות היו בסין וארה"ב.
מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, אוליבר בלום, אמר בראיון לתקשורת הגרמנית כי תוכנית התקציב האחרונה כללה השקעה בגרמניה ואירופה, ובכלל זה בפיתוח מכוניות, טכנולוגיות ותשתיות. לדבריו, תוכנית קיצוצים בפורשה צפויה להתגבש בקרוב ותכלול מהלכי התייעלות שייושמו במהלך 2026. בלום עומד כיום גם בראש פורשה, אך הוא צפוי לוותר על תפקידו כמנהל יצרנית מכוניות הספורט בינואר, בעקבות המשבר המתחולל בה. מנגד, הוא ימשיך לעמוד בראש קבוצת פולקסווגן.
לדבריו, הארכת החוזה שלו כמנכ"ל הקבוצה מהווה אישוש לתמיכה בו מצד משפחות פורשה ופייך, השולטות בקבוצה, כמו גם של ממשלת סקסוניה התחתונה, שיחד עם המשפחות מהווה את מחזיקת המניות הגדולה בקונצרן. "אבל זה נכון, כמובן, שבעלי המניות ספגו הפסדים מאז שפורשה הונפקה לפני שלוש שנים. גם אני חייב לשאת באחריות לביקורת", כך בלום.
בסוף אוקטובר הודיעה פורשה על הפסד גבוה בהרבה מהתחזיות לרבעון החולף: כמעט מיליארד אירו, מול רווח בשיעור דומה ברבעון המקביל אשתקד. שולי הרווח של היצרנית צנחו ל-2% בלבד לשנת 2025, בהשוואה ל-14% ב-2024, והרווח הכולל ב-2025 צנח ב-99% ל-4 מיליארד יורו בלבד.
הגיע הזמן שתחזור למקורות יצור רכב עממי במחיר נגיש וטכנולוגיה מתקדמת ,
כאשר אתם משקיעים רק ביוקרה ושוחכים את הלחם החמאה החברה תעלם ,כאשר תיגואן עולה קרוב ל300 אלף לא רואים אחד על הכביש ,
כמותג שנולד במלחמת העולם השניה, ושהעסיק עובדי כפייה (ברובם יהודים) וששכח שהוא אמור לייצר מכוניות עממיות ושהוא גאוותה של מדינת גרמניה, זה נראה כאילו גרמניה, כמדינה, מתחילה לשלם על פשעיה במקום שבו זה הכי כואב לה: בכיס ובגאווה הלאומית שלה!!!
1 ישי. Volkswagen מוכר מכוניות עממיות כמו ה-Beetle וה-Smart. אלו מכוניות זולות.
2. אתה טועה כי Volkswagen נוסד בשנת 1937 וייצר את KdF-Wagen שאחרי כן נודע כ-Beetle.
3 פנים חדשות. אתה לא צודק כי אנחנו בשנת 2025.
4. אתה צודק לגבי Dieselgate scam אבל זה היה בעבר והמכוניות שלהם טובות מאוד.