וויימו שוב מקדימה את טסלה. חודשים בלבד אחרי ששירות הרובוטקסי של אילון מאסק יצא לדרך בפריסה חלקית ורק בתוך ערים, כלומר במהירויות נמוכות יחסית, שירות המוניות הרובוטיות של אלפאבית (גוגל) מרחיב את הפריסה גם לכבישים בינעירוניים.
השירות הודיע כי לראשונה ניתן יהיה לנסוע עם המוניות הרובוטיות לא רק בתוך סן פרנסיסקו, פיניקס או לוס אנג'לס, אלא גם בכבישים בינעירוניים בסביבת ערי הענק. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי השירות יפעל תחילה במתכונת מצומצמת מהשבוע, אך בקרוב יתרחב לכלל הציבור.
"נהיגה בכבישים מהירים זה משהו שמאוד קל ללמוד אך קשה מאוד להתמחות בו כשמדובר בשירות אוטונומי מלא בלי נהג כגיבוי ובהיקף מלא", כך על-פי המנכ"ל-שותף של וויימו, דימיטרי דולגוב.
וויימו היא הראשונה להשיק את השירות גם מחוץ לערים, בעוד הרובוטקסי של טסלה, זוקס (אמזון) וחברת הסטארט אפ נורו, מתחרותיה העיקריות, נמצאות עדיין בשלבי ניסוי. קרוז (ג'נרל מוטורס), השהתה את שירות המוניות הרובוטיות ב-2023, בעקבות תאונה.
לפי הודעת ויימו, הרחבת השירות באזור מפרץ סן פרנסיסקו, תגדיל את שטח הפעולה של השירות לקרוב ל-420 ק"מ מרובעים בקליפורניה, כולל דרומה עד סן חוזה. השירות יכלול לראשונה גם איסוף מסן חוזה לנמל התעופה הסמוך. וויימו הציעה שירות מוניות לשדה דומה בפיניקס, אריזונה, מאז 2022.
ההכרזה על תחילת שירות פתוח לציבור של מוניות אוטונומיות בכבישים בינעירוניים, מגיעה לאחר יותר משנה של נסיעות ניסוי שלוו על-ידי נהגי בטיחות של וויימו. כעת כאמור, השירות יורחב לנסיעות אוטונומיות מלאות, ללא נהג אנושי.
שנים קדימה אחרי שהניסוי יצליח מליוני נהגים יאבדו את עבודתם וחלק גדול )לא כולם מוכשרים להיות מהנדסים ( מהם חהיה מובטל . ולא יוכלו לשלם משכנתא , ויקנו קצת פחות מצרכים בסופר , ולא ירכשו רכבים , ולא ילכו יותר למסעדות ולקניונים.
והציבור ימשיך לנסוע אבל יבסופו של דבר שלם אותו דבר ורק העשירים שבראש הפרמידה יתעשרו
העתיד קודר
זה היה מוזר שהם לא כללו אותם ונראה יותר כבעיה של צי רכב שמתפזר יותר מדי עם נסיעות ארוכות יותר.
בכל מקרה, גוגל/ויימו היו בעניין הזה הרבה לפני טסלה. הם התחילו לעבוד על הטכנולוגיה כשבטסלה התעסקו בלייצר רכב חשמלי ותחנות הטענה. טסלה רק נכנסה לעניין בגלל שמובילאיי הייתה קיימת.