הקונסיומר ריפורטס האמריקאי, מגופי הצרכנות הוותיקים והמשפיעים בעולם, דירג את המכוניות המשומשות - בנות 5 עד 10 שנים - האמינות ביותר. טסלה הגיעה למקום האחרון, ומי (שוב) בצמרת?
הקונסיומר ריפורטס, גוף הצרכנות האמריקאי הוותיק, פרסם את דירוג האמינות השנתי למכוניות משומשות. הדירוג, שנחשב לאחד המקיפים והמוערכים בתעשייה, בוחן מדי שנה את היקף התקלות במכוניות משומשות, החל מפגמים זניחים כמו רעשים בתא הנוסעים או שברים של חלקי קונסולה, ועד לתקלות משביתות כמו כשלי מנוע, תיבות הילוכים ומערכות הנעה.
בדירוג שנערך השנה למכוניות ותיקות בנות 5 עד 10 שנים, נמצא (שוב) כי המכוניות האמינות ביותר בארה"ב שווקו על-ידי טויוטה ולקסוס. היצרנית היפנית ממוקמת שנייה, מיד אחרי מותג היוקרה שלה, עם ציון של 73 ו-77 בהתאמה. הרבה לפני המקום השלישי שבו מחזיקה מאזדה עם 58 נקודות, והרביעי בו ממוקמת הונדה עם 57. אקורה (חטיבת היוקרה של הונדה) וב.מ.וו - המותג הלא-יפני הראשון ברשימה - השיגו שתיהן 53 נקודות.
מנגד, המכוניות עם מספר התקלות הגבוה ביותר מגיעות מטסלה. יצרנית הרכב האמריקאית, שהייתה לפני יותר מחמש שנים עדיין צעירה למדי ועם היצע דגמים טרי, השיגה 31 נקודות בלבד, שממקם אותה כמי שמכוניותיה סובלות מהכי הרבה כשלים. בכך היא ממוקמת מתחת למותגי קונצרן סטלנטיס: ג'יפ עם 32 נקודות, ראם עם 35 וקרייזלר עם 37. חטיבת המסחריות של ג'נרל מוטורס, GMC, ממוקמת חמישית מהסוף עם 37 נקודות.
בקונסיומר ריפורטס מעניקים לאילון מאסק בכל זאת סיבה מסוימת לתקווה: לפי ארגון הצרכנות, מכוניות טסלה מציגות בשנים האחרונות שיפור משמעותי באיכות, בין היתר הודות לבקרת איכות עדיפה עוד בשלב הייצור.
לדבריהם, המכוניות הצעירות יותר של טסלה מפגינות פחות תקלות, והם מעריכים כי ייתכן ויפגינו אמינות טובה יותר כשיגיעו לגילאי 5 ומעלה. יש להזכיר כי כל דגמי טסלה העכשווים - למעט הסייבר טראק - נכללו בסקר. מודל S הוצגה עוד ב-2012, מודל X ב-2015, מודל 3 ב-2016 ומודל Y ב-2020.
מנגד, במקרה של מותגי סטלנטיס, בקונסיומר ריפורטס מצביעים על עקביות מדאיגה – עם מספר תקלות גבוה מהרצוי גם בקרב דגמים צעירים. טויוטה ולקסוס, כאמור, מציגות את העקביות ההפוכה: עם רמת אמינות גבוהה למכוניות צעירות, וגם לאחיותיהן המבוגרות.
במקביל מתפרסמת סטטיסטיקה אמיתית על כמות המכוניות שנכנסת לתיקון ( מתוך 1000) recall. מה לעשות , אוי א ברוך. טסלה בתחתית הרשימה הרבה מתחת לטויוטה ב. מ. וו. ועוד חברות שמפרסמות בקונסיומר ריפורט.
"דוח" מפוברק ומוטה. רוב ה"תקלות" המדווחות של רכבים חשמליים אלו תקלות יחסית קטנות שתוקנו בעדכון תוכנה דרך ווי.פיי. בלי אפילו להגיע למוסך. את זה הם משווים לתקלות שמצריכות השבתה של הרכב והגעה למוסך כמו שהיו למיליוני רכבי מנוע בעירה פנימי. ככל הנראה החברה שהפיקה את "הדוח" הזה לא רוצה לפגוע במפרסמים שלה, שהם בעיקר חברות רכב ותיקות של רכבי מנוע בעירה פנימי.
בתור מי שהחזיק טויוטה בנזין 17 שנה! וניסן ליף קרוב ל-12 שנה, אין בכלל מה להשוות, רכב חשמלי כלל לא מתקלקל וגם לא מצריך טיפולים, אני אפילו עדיין נוסע על רפידות הברקס המקוריות, אז די לבלבל את המוח אין בכלל שום מקום להשוואה
נו באמת כל רוכשי טסלה בארץ למדו שגם שגם אם הם נוסעים הרבה והרכב בן כמה שנים אין בו תקלות מכניות אין טיפולים-כן יש עדכוני תוכנה כל הזמן
הרכב הכי אמין שנסעתי אי פעם
אולי תציגו פעם אחת נתונים בצורה נכונה? לפי קונסיומר רפורט טסלה במקום 9: https://www.consumerreports.org/cars/car-reliability-owner-satisfaction/who-makes-the-most-reliable-cars-a7824554938/
כבעלים של מספר רב של מכוניות חשמליות ובינהן גם טסלה -0 תקלות במאה אלף קילומטר,כלום רק לסוע ופילטר מזגן אחת לשנה ב 250 שח,לצערי הרכב הלך אתמול טוטללוס בתאונה,,,אבל רכב פגז
הקישור ששמת הינו עבור -
Predicted Reliability (אמינות צפויה),
שזה לא קשור לאמינות בפועל.
כלומר הטסלה שיוצרה ב 2024 צפויה להיות פחות במוסכים, בשונה מהטסלה בפועל שיוצרה ב 2018 ומגיעה בפועל הרבה למוסכים.
אין פה גילויים מרעישים. למרות שכיום סקרי האמינות פחות מיהמנים. בן אדם ניכנס לרכב בבוקר האוטו אנדרואיד לא מתחבר או שלא מצליח לשמוע מוזיקה, מבחינתו הרכב לא אמין ומאכזב, גם אם נוסע כמו חלום.
ללא שום סקר לכולם ידוע
שמכוניות מיפן וגרמניות
נורמליות, ומשרטים עד 10 שנים. כחו בחשבון שטסלה בארצות הבריט עושים בארצות הברית ולישראל בא פלסטיק עשוי בסין.
בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה. העיקר זה גזר גמדי.
אצלנו בקנדה זה מרכז העולם כי רק מה שבקנדה מעניין את בנטלי. היום מדדתי 15 מיליגזר לאשתי. זה תכף נעלם.