דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחקר חושף: היברידיים-נטענים מזהמים פי 3.5 יותר מהמוצהר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • היברידיים-נטענים מזהמים כמעט כמו רכבי בנזין ודיזל
  • היצרניות התחמקו מקנסות ענק, שלא בצדק
  • תקני המדידה צפויים להשתנות כבר בשנה הבאה

לא באמת ירוק: הסוכנות לאיכות הסביבה (EEA) של האיחוד האירופי מפרסמת מחקר החושף את הפערים בין צריכת הדלק וזיהום האוויר כפי שהם מוצגים בנתוני היצרן הרשמיים, לבין הנתונים שנמדדו בתנאי אמת. מדובר במדידת אמת שהתבצעה באמצעות מידע שנאסף ממכשירי ניטור שהותקנו ב-600 אלף כלי רכב ברחבי היבשת, בעלי מנועי בנזין, דיזל והיברידיים נטענים.

מתוצאות המחקר עולה כי כלי רכב היברידיים-נטענים הציגו פער עצום בין נתוני פליטת המזהמים כפי שהם מוצגים בנתוני היצרן הרשמים לבין הפליטה בפועל שהייתה גבוה פי 3.5. במספרים מוחלטים: רכבים היברידיים-נטענים פולטים בממוצע 40 גרם של CO2 לכל ק"מ נסיעה על פי נתוני היצרן, אך במחקר נמדדה פליטה ממוצעת של 139 גרם - כמעט כמו דגמים שאינם נעזרים בסיוע חשמלי.

במחקר נבדקו גם דגמים עם מנועים בנזין ודיזל שהציגו צריכת דלק ופליטת מזהמים בשיעור גבוה ב-24% וב-18% בהתאמה מנתוני היצרן. אלו פערים שתאמו את הערכת החוקרים, ונחשבים לפער סביר בין תנאי אמת לנתוני המעבדה שבהם נמדדים נתוני היצרן.

התוצאות הממחישות את הפערים הגדולים הובילו את נציגי האיחוד האירופי לחשוב מחדש על שיטת המדידה - והחל מהשנה הבאה יפורסם תקן חדש למדידת צריכת דלק וזיהום אוויר בכלי רכב היברידיים-נטענים, שיהיה קרוב בהרבה לנתוני האמת.

אודי Q3

לא מתחברים לשקע: נתוני היצרן, שנמדדים על פי תקן WLTP שנכנס לתוקפו ב-2018, העריכו כי כלי רכב היברידיים-נטענים ייסעו בכוח החשמל למשך פרק זמן של 70-85% מתוך כלל הנסיעות, אך בפועל התגלה כי רבים מהנהגים כלל לא טוענים את הסוללה. במצב זה על ההנעה אחראי מנוע הבנזין שנאלץ כעת להתמודד על משקל גבוה משמעותית שמביאות הסוללות הגדולות והמכבידות ולכן צריכת הדלק ופליטת המזהמים גבוה משמעותית.

שווה לציין כי על בסיס אותם נתונים רשמיים, הצליחו יצרניות הרכב לעמוד ברף הפליטות המאתגר שקבע האיחוד האירופי - וכך התחמקו במשך השנים מתשלום קנסות. הנהנות העיקריות היו יצרניות היוקרה, שנדרשו לצמצם באופן משמעותי את הזיהום של מנועי הבעירה הפנימית הגדולים והחזקים ועשו זאת באמצעות דגמים היברידיים-נטענים. למעשה, מאז תחילת השנה הנוכחית, 7 מתוך 10 הדגמים ההיברידיים-נטענים הנמכרים ביותר באירופה משתייכים למותגי היוקרה.

הנתונים שנאספו במחקר חושפים כי דווקא היצרניות הגרמניות הציגו נתונים שהיו גבוהים עוד יותר מממוצע המחקר הכולל. באודי וב.מ.וו רמת הזיהום בפועל היתה גבוהה פי 4.3 מהנתונים עליהם הצהירו היצרניות, במרצדס הם היו גבוהים פי 4. גם בוולוו הנתונים היו גבוהים מהבטחות היצרנית, אבל "רק" פי 3, נתון נמוך מממוצע כלל הנבדקים.

MG HS

מה אנחנו חושבים: במשך שנים ארוכות נחשבו נתוני היצרן של צריכת הדלק ופליטת המזהמים ככלי פרסומי בלבד, שמנותק מנתוני המציאות. תקן WLTP, שנכנס לתוקף לפני 6 שנים, הבטיח לתקן את העיוות אבל הוא הצליח בכך חלקית, בעיקר עבור מנועי בנזין ודיזל. בכל הקשור למערכות הנעה ההיברידית-נטענת נראה התקן העדכני אינו משקף את המציאות.

אלא שלא מדובר בעניין חדש ממש, שכן זה נושא העולה בכל מבחן דרכים למכונית היברידית נטענת. וכבר לפני ארבע שנים מחקר של ארגון הארגון הבלגי "תחבורה וסביבה" חשף את הפערים האלו. חבל שרק כעת מכיר האיחוד האירופאי בכך ומתפנה לטפל בהם. שכן היעדים לצמצום זיהום האוויר ושיפור בריאות הציבור לא הושגו בפועל וקנסות בגובה מיליארדי יורו לא הוטלו על יצרניות רכב שבמציאות לא עמדו בהם. את מחיר הטעות הזו נשלם כולנו.

למאמר זה התפרסמו 27 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אז זה אירוע של התנהגות הנהגים או הטעיה על ידי היצרנים? (לת)
    ש, 14-04-2024

  • 2. אסטרה 
    שטויות !, 14-04-2024

    מי קונה היברידית או חשמלית? היברידית פולטת פי 3 יותר קרינה מסוכנת מאשר חשמלית, וזה כמו לנסוע בתוך מיקרוגל עם 100 % קרינה .תמשיכו לחכות לעמדות טעינה + ירידת ערך מטורפת +בטריות שמתפוצצות + מחירים בשמים. בעוד כמה שנים תשאלו את עצמכם שאלות הקשורות לבריאות שלכם והרמז ברור. בהרבה חלקים מארצות הברית -כן ,אמריקה- בכלל לא רוצים יותר לשמוע על חשמליות או היברידיות. מעניין מדוע.

    סגור תגובה

  • 3. ונגיד ש.. 
    הי בריד, 14-04-2024

    ונניח שבאמת חטפת קרינה אז חיית יותר 6 או 7 שנים כי נסעת על בנזין מה זה נתן לך מה זה נתן לנו?. יאאלה כולה טכנולוגיה שממילא תחלוף למימן

    סגור תגובה

  • 4. תודה. כתבנו על זה בזווית כבר מזמן. גם המדינה צריכה לתקן את דירוג הזיהום של רכבי הפלאג-אין. היום הם עדיין נחשבים 1 כמו חשמליים מלאים. (לת)
    דניאל1 , 14-04-2024

  • 5. נראה לי אסטרה זה דני טורונטו החדש (0; (לת)
    דניאל1 , 14-04-2024

  • 6. מגאן דיזל  
    אחד שמבין, 14-04-2024

    רנו מגאן דיסל עם מיכל אוראה אינה מזהמת כמו בנזין , הרבה פחות.
    נתוני הטבלה נקודה אחת מעל רכבי משפחה היברידיים

    סגור תגובה

  • 7. תשכחו מחשמליות - האמריקאים נוהרים דווקא למכוניות ההיברידיות 
    אחד, 14-04-2024

    תשכחו מחשמליות - האמריקאים נוהרים דווקא למכוניות ההיברידיות
    https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/bju11111w06

    סגור תגובה

  • 8. רכבים חשמליים מזהמים וגם גורמים למחלות 
    חקי חיון , 14-04-2024

    חקי חיון , סוללות בכל סוגי הרכבים קטנים כגדולים כענקיים-חשמליים או היברידיים.וכו גורמים למחלות לנוסעי הרכב וגם יצור הסוללות & הסוללות בפני עצמן גורמים לזיהום גדול לאיכות הסביבה

    סגור תגובה

  • 9. אפשר גם אחרת 
    ברק פלד, בלטימור, 14-04-2024

    ראב4 ופריוס היברידיות נטענות. אחרי 20-30,000 מייל. 75 מייל לגאלון, או 33 ק"מ לליטר, 125 מייל לגאלון, 50 ק"מ לליטר. אנחנו מקפידים לצרוך את כל הג'וס לפני שטוענים מחדש ונוסעים קרוב ל45 מייל בראב4 ו25 מייל בפריוס, לפני שמנוע הבעירה הפנימית נכנס לפעולה. בנסיעות ממש ארוכות זה לא משמעותי, אבל ביום-יום צריכת הדלק שלנו ירדה לשליש מהפורסטר שאיתו התחלנו ורבע מהסיינה שאיתה המשכנו.
    בפעם הראשונה שהייתי צריך לתדלק את הראב4, בערך חדשיים וחצי אחרי שקנינו אותו, לא הצלחתי למצא לבד את הלחצן שפותח את מיכל הדלק. המתדלק היה צריך לעזור לי למצא אותו.

    סגור תגובה

  • 10. טענה מאוד מטופשת כנגד היצרניות 
    יואב, 14-04-2024

    שכן הבעיה איננה בנתוני היצרן אלא בהתנהגות הרוכשים.
    אם יש לך אוטו היברידי ואתה לא טוען את הסוללה בבית אז ברור שצריכת הדלק עולה מאוד. אבל מה קורה אם כן מטעינים את הסוללה? לשאלה הזו הכתבה לא מתייחסת. חובבנות עיתונאית במיטבה.

    סגור תגובה

  • 11. זה מה שקורה 
    מבין, 14-04-2024

    ביגלל שבחרת ביבי

    סגור תגובה

  • 12. ניסוי חסר תועלת בבני אדם 
    חח, 14-04-2024

    מה יקרה לילדים שנוסעים ברכב היברידי/חשמלי ?

    מה יקרה לילדים שגרים בבלוק מגורים בקומה ראשונה מעל המטענים, או מול הטרנספורמטור?

    סגור תגובה

  • 13. אסטרה 
    תגובה ל-12, 14-04-2024

    אתה מוזמן לצפות בסרטונים קצרים ביוטיוב לגבי הקרינה הנפלטת מעמדות הטעינה לרכבים חשמליים ובכלל לגבי מה קורה עם עוצמת הקרינה מרכבים אלה בזמן נסיעה. שומר נפשו יתרחק מן הזוועה הזאת. מכוניות על מימן? בהחלט. עוד 5-8 שנים במקרה הטוב.

    סגור תגובה

  • 14. ל2 
    לבן, 14-04-2024

    אתה בעל מוסך? אתה מקשקש שטויות בלי הכרה...לא יעזור לך כלום. העולם הולך קדימה... הסתיים עידן הלכלוך והזוהמה . עולם הרכב משתנה. אין יותר הוצאות טיפול מטורפות על מוסכים.... הפנים.

    סגור תגובה

  • 15. נבלה vs טרפה 
    היידרו, 14-04-2024

    אז מה עדיף? קרינה בזמן נסיעה וטעינה או גזים שימלאו את הריאות ויחממו את העולם 24/7. חוץ מזה, כמו ששיפרו את נזקי פליטות הגזים למצבם היום (שהוא עדיין מאוד בעייתי), ישפרו את הפיקוח על נזקי הקרינה (עדיין אי אפשר לדעת לאיזו רמה).

    סגור תגובה

  • 16. סוללות עם קרינה 
    אביב, 15-04-2024

    ייצור מכוניות חשמליות מזהמת הרבה יותר מרכב רגיל בנוסף אף אחד לא בדק את הקרינה מהסוללות במושב האחורי ולמה? כי לא רוצים לפרספ נתונים קשים לציבור. שהסוללות יגרמו תוך חמש שנים סרטן לוקחמיה אצל ילדים ועוד מחלות אוטואימוניות כמו מגרנות וכאבי פרקים לנוסעים. לא מאמינים? אתם שפני ניסוי מהלכים ובהצלחה בהתמודדות עם הכאבים ובזבזו כסף על תרופות..כל החיים שלכם יפגעו בגלל שפוני של חשמלי מסרטן

    סגור תגובה

  • 17. למה לא להאשים את היינן באלכוהליסטים  
    רונן, 15-04-2024

    רכב היברידי נטען , מחייב טעינה. כאשר בעל הרכב לא טוען אותו. לא ניתן להאשים בכך את יצרן הרכב, על הצהרת נתונים שגויה. מדובר בכותרת שקרית ומידע מטעה ביותר.

    סגור תגובה

  • 18. תגובה ל-10: הבנת הנקרא 
    גיל, 15-04-2024

    בכתבה מתואר המצב הקיים. אם הנהג מתנהג כך או אחרת זה לא מעניין את פליטת המזהמים. התקן צריך להייות לפי המצב הקיים כיום ולא לפי "אם" או מה שבא ליצרניות להחליט לגבי התנהגות הנהגים.

    סגור תגובה

  • 19. תגובה ל--14 
    קרינה גבוהה , 15-04-2024

    ראשית, אני לא בעל מוסך. הלוואי שהיה לי אחד כזה.שנית, מי שנוהג היום במכונית היברידית או חשמלית- מסכן את עצמו ובטח את הילדים הצעירים היושבים מאחור במחלות ממאירות. אצל הילדים המחלה תתפתח במהירות יותר גדולה כי הגוף שלהם והרקמות שלהם עדינות ורגישות יותר מאשר אצל המבוגרים.
    בכלל, קונים רכבים חשמליים או היברידים וחוסכים בדלק הרבה כסף, רק כדי לגלות שבעוד 4-5 שנים המחלות הממאירות חוגגות אצל אלה שישבו ונהנו מן החיסכון של הדלק שלא קנו. לא מאמין? לך תקנה מד קרינה, קח אוטו חשמלי ותמדוד בעצמך אם דבריי שטויות. כי מי שמדבר שטויות זה אתה. בארצות הברית היום רובם המוחלט של נהגים כבר מזמן הגיעו למסקנה שחשמליות הן אסון לבריאות. אך פראיירים רק מתחלפים .לכו לקנות חשמליות או היברידיות. את המחיר תשלמו ,אבל יותר מאוחר יותר זה כ"ב בר לא יהיה כל כך חשוב. יצרניות הרכב שומרות על הנושא הזה בסוד ומי שמספר לכם שיש בדיקת תקן בנושא הזה משקר לכם בגדול. מספיק לצפות בסרטונים ביוטיוב בנושא כדי להיווכח מי שצודק. בקיצור: מה שזול היום- בעוד 4-5 שנים יתברר כטעות ענקית.

    סגור תגובה

  • 20. אין דבר כזה התחממות גלובאלית 
    מומחה לקנוניות, 15-04-2024

    וכמובן ההמצאה של פחמן דו חמצני כגז מזהם זה מטורף.

    גז טבעי לגמרי - מתמחזר בצורה מושלמת.

    הבעיה האמיתית היא חלקיקים קטנים אבל זה יש גם שמייצרים סוללות - רק במקום אחר...

    סגור תגובה

  • 21. שטויות, זה לא קשור ליצרן 
    שטויות, 15-04-2024

    כתו שכתבתם בעצמכם, זה לא קשור ליצרן או לרכב אלא לנהג.
    גם אם אני אנהג תמיד על הילוך ראשון עם טורים גבוהים במקום להעביר הילוך, תצרוכת הדלק שלי תהיה הרבה יותר גבוהה ממה שמוצהר. אבל זה בגלל שאני משתמש ברכב בצורה לא נכונה. זה לא קשור ליצרן ולא לתצהיר שלו. הוא אומר מה הרכב **יכול** לעשות אם תנהג בצורה מתאימה.
    המחקר הזה הוא בדיחה והמאמר הזה עוד יותר.

    סגור תגובה

  • 22. הגרין וואש הגדול של ההיברידי נטען התגלה 
    גיל, 15-04-2024

    הקלות מס צרכות להיות רק על חשמלי על מלא

    סגור תגובה

  • 23. מחקר חושף: היברידיים-נטענים מזהמים פי 3.5 יותר מהמוצהר 
    DANY_FROM_TORONTO, 15-04-2024

    אני אומר כבר שנים שאפילו המכוניות ההיברידיות אינן טובות והן אינן הפתרון למכוניות חשמליות. לפני כמה שנים מדדתי את הקרינה של מכוניות חשמליות מעטות וביניהן היה פריוס.
    מכשיר המדידה שלי הראה 40 מיליגאסוס עבור 50 קמ"ש. הכמות עולה ככל שהמכונית נוסעת מהר יותר.
    הסטנדרט העולמי לחשיפה - במיליגאוס - הוא כדלקמן:
    0 - 2 בדירה. מותר עד 4. מעל 6 = סכנה לגוף האדם.
    הערכים האלה הם קרינה והם גרועים יותר במכוניות חשמליות טהורות שמקורן מהמצברים שלהן והם קרינת ה-ELF וה-EMF.
    מיקרוגל פולט 40 מיליגאוס. סיר האינדוקציה שלנו פולט מעל 800 מיליגאוס. זו הסיבה שגם אני וגם אשתי מתרחקים מטר אחד מהמכשירים האלה. אני רק מדליק את סיר האינדוקציה ועוזב מהר מאוד. אני חוזר אליו רק כדי להפחית את רמת האנרגיה = למשך 5 שניות ולאחר מכן לכבות אותו ממרחק של 1 מטר. אני משתמש בסיר לחץ לבישול חומוס ושעועית = דוגמאות.
    הכיריים שלנו עם התנור שלו אינפרא אדום = ללא קרינה והוא מתוצרת LG. יש לו הרבה מצבים ניתנים לתכנות ותכונות היי טק אחרות. זהה למכונת הכביסה והמייבש שלנו = LG.
    5. 2 בהחלט לא טוב ממני כי אין לו את הידע כמוני.
    אני ואשתי ואנשים רבים כאן בטורונטו ובקנדה נוהגים במכוניות בנזין.
    20. אתה טועה כי יש יותר מדי אנשים בעולם.

    סגור תגובה

  • 24. תעמולה נבזית 
    אחד, 15-04-2024

    אחרי עשור של תעמולה שקרית נגד רכבי בנזין והדיזל היעילים הגיע תורם של הרכבים ההיברידיים המעולים. בסופו של דבר, מאחורי כל הקמפיינים הללו עומדים מי שרוצים לעבור לרכבים חשמליים בלבד. אבל האמת היא, שללא הטבות המס וסיפורי הסבתא, אין שום סיבה בעולם לקנות רכב שהוא מזהם יותר ונוסע פחות.

    סגור תגובה

  • 25. שטיפת מוח היברידית 
    דוני דארקו, 15-04-2024

    נלחצו מהאטת החשמליות הנלוזות וראו שההיברידיות בעלייה משמעותית- אז התחילו עם מה שהם יודעים לעשות הכי טוב- שטיפת מוח

    סגור תגובה

  • 26. בלבולי מח של האיחוד האירופי  
    מיי, 19-04-2024

    היברידי הכי חסכוני והכי פחות מזהם לעומת הדיזל, בלבולי מח בשם פייק מגפת האקלים , הכל בשביל להעלות מחירים ושליטה

    סגור תגובה

  • 27. זה בולשיט 
    א, 23-04-2024

    תלוי כמה מטעינים
    הגיונימשבמוומאודי צרצדס מטעים יותר כי זה נכמס לרכבים יותר גדולים וכבדים. אבל אפשר ליסוע רק על חשמל

    סגור תגובה

חזור למעלה