דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני בטיחות: כרית האוויר בצ׳רי טיגו 7 ו-8 כשלה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • צ'רי טיגו 7 ו-8 אכזבו במבחן הריסוק
  • גם במבחן החוזר לא תוקנו הליקויים
  • חשיפה מפתיעה: טנדר "חדש" ל-MG

הכרית לא תקינה: איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP פרסם תוצאות של סבב מבחני ריסוק נוסף, וכמו בסבבים קודמים - גם הפעם הועמדו למבחן בעיקר דגמים סיניים. ולאחר שלפני שלושה חודשים בלבד נבחן ג'אקו 7 וזכה ב-5 כוכבים למרות כשל בכרית הווילון שלא נפתחה כראוי, זוהה כעת כשל דומה גם בכריות האוויר של האחים לבית צ'רי הטיגו 7 והטיגו 8.

בצמד רכבי הפנאי שזוכים לפופולאריות רבה בישראל, זוהה כשל בכרית הצד האמורה להגן מפני פגיעות ראש ובטן בתאונה צידית. במבחן הראשון לא נפתחה הכרית כראוי, מה שפגע ביכולתה להגן על ראשי הילדים היושבים מאחור. לצ'רי ניתנה ההזדמנות לתקן את הליקוי ולאחריו בוצעה בדיקה חוזרת שבמסגרתה התנתקה הכרית מהמסילה עליה היא מותקנת. בשל הכשלים המטרידים זכו שני הדגמים בציון של 4 כוכבים בלבד, עם ציוני משנה נמוכים יחסית של 80% בהגנה על נוסעים בוגרים ועל הולכי רגל, 77% בהגנה על ילדים ו-78% בסעיף מערכות הבטיחות.

ציון של 4 כוכבים נרשם גם ליונדאי אינסטר, החשמלית הקטנה של המותג הקוריאני, לאחר שנעילת דלת הנהג השתחררה בפגיעה צידית. ציון של 4 כוכבים נרשם גם במבחן החוזר לפורד טורניאו קורייר, לאחר שבשנה שעברה קיבל 3 כוכבים בלבד בשל ליקוי בהגנה על ראשי הנוסעים מאחור וכעת בוצעו השיפורים הנדרשים.

המצטיינים: ציון מרבי של 5 כוכבים נרשם לשורה של רכבי פנאי מתוצרת סין - לינק אנד קו 02 וזיקר 7X המוכרים יותר לצרכן הישראלי, ולצידם נרשם ציון מרבי גם לאומודה 9 ולפולסטאר 4 שצפויים לנחות כאן בעתיד. כולם עם ציונים של 90-92% בהקנה על נוסעים בוגרים, בעוד הזיקר התבלט עם 90% בהגנה על ילדים ולינק אנד קו זכה ל-89% בסעיף מערכות הבטיחות.

בנוסף נרשם ציון של 5 כוכבים לדגם שטרם הוכרז רשמית - ולמעשה זוהי הפעם הראשונה שבה הוא נחשף לציבור באופן פומבי. מדובר בטנדר חשמלי בשם MG P9, למעשה העתק מדויק של מקסוס אי-טרון 9, שניהם מבית סאיק הסינית. הטנדר של MG לא נבחן בפני עצמו, אלא זכה בציון המרבי על בסיס המבחן שבוצע בשנה שעברה לאח מבית מקסוס. מיבואנית MG נמסר כי ייתכן ובעתיד הוא יגיע לישראל.

מה אנחנו חושבים: בניגוד לשנים הראשונות שלהן במערב, כיום יצרניות סיניות זוכות בדרך כלל לציונים גבוהים במבחני הריסוק, בעיקר בזכות היצע רחב של מערכות בטיחות מתקדמות. אבל במקרה של צ'רי נרשם כשל בסיסי בהרבה, ברכיב כמעט פרימיטיבי - כריות האוויר, ולא בפעם הראשונה. אותנו זה מטריד הרבה יותר מאשר צפצופי ההתרעה המתישים של מערכות הסיוע לנהג.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה