לקוח מאושר (ומעושר) במיוחד יהיה בעלים של היצירה החדשה מבית פרארי. מחיר הרכב לא פורסם, כן ברור שתהיה רק אחת כזו. ובכך היא הופכת לפריט אספנות נדיר עם תג-מחיר עתידי שלא מהעולם הזה
פרארי חשפה יצירה חדשה ממחלקת "הפרויקטים המיוחדים", או במילים אחרות, "המחלקה שעשירים במיוחד ניגשים אליה כשלקנות פרארי רגילה לא מספיק מעניין אותם". המחלקה מאפשרת ללקוחות לתכנן, בסיוע מחלקת העיצוב של פרארי כמובן, מכונית יחידה במינה לפי טעמם המדויק.
כמו במכוניות קודמות של המחלקה, הבסיס מגיע מהאורווה של דגמי הכביש של פרארי, במקרה של ה-SC40 שנחשפה כעת, הבסיס הוא ה-296GTB המעולה. המרכב הוחלף כולו, עם עיצוב שמהווה מחווה ל-F40 הקלאסית, אחת המכוניות המפורסמות ואהובות של פרארי מכל הזמנים, שהוצגה לראשונה ב-1987.
לפי פרארי, ה-SC40 היא לא שכפול של מכונית העל המקורית אלא שואבת ממנה השראה, תוך שהיא שומרת על "אישיות עצמאית".
התוצאה בכל מקרה מרהיבה, כולל כנף אחורית ענקית בהשראת ה-F40, יחידות תאורה קדמיות מרובעות שמתכתבות עם הפנסים המתרוממים של אגדת שנות ה-80 ופתחי אוורור גדולים לטובת קירור המנוע הממוקם במרכז. לפי פרארי, הצביעה שנבחרה – לבן בגוון שפותח במיוחד עבור ה-SC40 – אמורה להדגיש את קימורי המרכב תחת השמש.
מתחת לכסות היחידה מסוגה מסתתרת בין היתר יחידת ההנעה של 296GTB רגילה. זה אומר מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר שנעזר במנוע חשמלי. הראשון מספק 663 כ"ס, השני משלים את ההספק המרבי ל-830 כ"ס. הביצועים מרשימים בהתאם: 2.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 7.3 שניות ל-200 ומהירות מרבית של "יותר מ-330 קמ"ש". ל-SC40, כמו למכונית תורמת האיברים, תיבת מצמד כפול עם שמונה הילוכים והנעה אחורית.
פרארי לא מפרסמת את מחיר ה-SC40, ולא תייצר עותקים נוספים שלה. מחיר ה-296GTB, נזכיר, עומד על החל מ-2.5 מיליון שקל.
לפני שחזרתי בתשובה הייתי נהג מירוץ בקרטינג של גני התערוכה,אפילו התהפכתי בסיבוב כשנסעתי על 20 קמ״ש. נשבע לכם שלא בכיתי.אמא אמרה לי שאני גיבור ונתנה לי את המוצץ לפני שאבכה.אין כמו מכונית מירוץ