יצרנית הרכב הסינית BYD רשמה שיא מהירות היסטורי בלתי נתפס למכוניות חשמליות על מסלול ניסוי מיוחד בגרמניה. ותודה רבה לכל אחד מ-3,000 כוחות הסוס שלה. צפו בביצוע המדהים
יצרנית הרכב הסינית BYD שברה את שיא המהירות למכוניות חשמליות. היאנגוואנג U9 החשמלית בגרסת מירוץ עם מנועים שמייצרים יחד 3,018 כ"ס, הגיעה למהירות מרבית של 472.41 קמ"ש על מסלול הניסוי ATP בפפנבורג, גרמניה. זאת כשמאחורי ההגה יושב נהג המרוץ הגרמני, מארק באסנג. הביצוע המדהים:
מכונית העל של BYD (תת המותג Yangwang), מוצעת בגרסת כביש עם 1,305 כ"ס ובגרסת מסלול עם 3,018 כ"ס. לשתיהן ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל. היא מצוידת בסוללת 80 קוט"ש ובפלטפורמת 1200V, הראשונה בייצור סדרתי.
בעוד הגרסה לכביש מגיעה למהירות מרבית מאוד מרשימה של 309 קמ"ש, גרסת המסלול הצליחה לשבור אפילו את רף המהירות של הרכבות המהירות בסין, 350 קמ"ש. היא עשתה זאת תחילה באוגוסט 2024, עם מהירות מרבית של 375 קמ"ש. לאחר מכן קבעה באוקטובר 392 קמ"ש, וכעת כאמור השיא המוחלט: 472 קמ"ש.
בכך מדיחה יאנגוואנג U9 מצמרת החשמליות את מכונית העל רימאק נווארה, שקבעה מהירות מרבית מסחררת של 415 קמ"ש. גם היא עם ארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, אך 1,914 כ"ס "בלבד". לא תופתעו לגלות שה-U9 זולה בהרבה מיריבתה הקרואטית: מחירה עומד על החל מ-1.68 מיליון יואן (כ-235,000 דולר) בסין. מחירה של הרימאק: כמעט פי 10 (יותר משני מיליון דולר).
שיווק היאנגוואנג U9 בסין החל בפברואר השנה. עד כה נמסרו ממנה רק 173 יחידות, כך על-פי נתון שפורסם בסין.
בדגמים הראשונים של BYD הייתה בעיה במערכת ההיגוי (ה-CEPS) שהייתה קשורה לקבלים של המנועים ההידראוליים, לא של הסוללה. הסוללה בכל המקרים היא לא מה שהתחיל את השריפה (אבל היא בהחלט בוערת, בשום מקום BYD לא מתחייבים שהסוללה לא בוערת, רק שהיא לא מתלקחת בעצמה). BYD עשו ריקול לבערך 100,000 רכבים והחליפו את הקבלים. חפש "BYD issues recall for close to 100,000 vehicles due to potential fire hazards". בקיצור, הבעיה הזאת טופלה מזמן.
סוללת Blade היא סוג של סוללת LFP אשר משומשת במכוניות חשמליות והיברידיות. סוללת Blade ידועה בבטיחותה בזכות בדיקת מסמרים. לסוללת Blade אין בריחה תרמית. במהלך הבדיקה, מסמר מונע דרך תא הסוללה על מנת לדמות תאונה קשה. סוללת Blade עוברה בדיקה בלי לפלוט עשן או אש. הטמפרטורה על פני השטח הגיעה רק ל-30 עד 60 מעלות. סוללת Blade עמדה בתנאים קיצוניים כמו ריסוק, כיפוף וחימום עד ל-300 מעלות. אפשר לטעון את הסוללה עד ל-260% ללא הצתה או פיצוץ. בנוסף לבטיחות וליתרונות סוללת Blade מציעה עמידות גבוהה, עם אורך חיים של מעל מיליון קילומטרים ואורך חיים פוטנציאלי של 30 שנים.
ישנם 3 דגמים היברידיים של בנטלי: Continental GT Speed, Flying Spur Speed ו-Bentayga Speed. לדגמים אלה יש מהירות של 335 קמ"ש. לבנטלי העתידי משנת 2026 תהיה תאוצה של 1.5 שניות. המהירות המרבית אינה ידועה.
4 איתן. תסתכל על המידע למעלה. אתה טועה. כמובן שהסינים מציפים את העולם (אבל לא בקנדה ובארה"ב) עם המכוניות החשמליות הזולות שלהם.
9 יוגב. אתה טועה בהתבסס על המידע שלי למעלה.