יצרנית הרכב BYD ערכה ניסוי אמפיבי לרכב השטח יאנגוואנג U8. היכולת לא לגמרי ברורה, אבל תופתעו לשמוע כמה נוסעי רכב סינים יכולים היו להיעזר בזה בכל שנה. הווידאו בפנים
יודע גם לשחות: יצרנית הרכב הסינית BYD ערכה ניסוי מסקרן למערכת ציפה חדשה, הנכנסת לפעולה באופן עצמאי במקרה חירום ומאפשרת לפי היצרנית לשרוד במים למשך חצי שעה לפחות. בבדיקה הופל הרכב למים כשהוא נוסע במהירות של 50 קמ"ש, ממשטח בגובה 60 ס"מ.
מערכת הציפה של רכב השטח יאנגוואנג U8 נכנסה לפעולה בתוך 5 שניות מרגע הפגיעה במים, וביצעה באופן אוטומטי מספר פעולות - בהן חיוג אוטומטי למוקדי החירום, הפעלת המאותתים על מנת להקל על זיהוי הרכב בידי המחלצים בחשיכה, פתיחה של החלונות (האחוריים בלבד) כדי לאפשר מילוט מהרכב והפעלה של מערכת ראיית לילה מבוססת אינפרא אדום, על מנת לאפשר ראות גם בתוך המים.
מה עוד צריך לדעת: מיד עם הנפילה למים, התנפצה השמשה הקדמית והציפה את תא הנוסעים, מה שלא מנע ממערכות הרכב לתפקד באופן רגיל. במצב זה הגלגלים הופכים למדחפים שמאפשרים שיוט במהירות 2.5 קשר למשך כחצי שעה, על אף שהיציאה מהמים ארכה בניסוי רק 3 דקות.
מערכת הציפה האוטומטית עדיין לא זמינה בפועל, אך לא תופתעו לשמוע כי היא תוצע במהלך השנה הבאה באמצעות עדכוני OTA - אך כבר עכשיו יכולים נהגי ה-U8 להפעיל מצב ציפה באופן ידני. בסין רואים חשיבות בנושא שרידות כלי הרכב במים, לאור העובדה שבמדינה מתרחשים מעל 300 אירועים בשנה של טביעת כלי רכב, כאשר שיעור ההישרדות במקרים כאלו נמוך מ-10%.
מה אנחנו חושבים: יצרני הרכב הסינים לא מפסיקים להפתיע, עם מערכות ורעיונות חדשים שתעשיית הרכב המסורתית לא חשבה עליהם כלל. בלא מעט מקרים מדובר בניסיון לייחודיות שלא תמיד עולה יפה, בחלק אחר של המקרים אלו מערכות שנועדו בעיקר להוכיח כי תעשיית הרכב הסינית אינה נופלת ואף עולה על המערבית, ולעיתים אלו פשוט רעיונות חכמים. ולא, אנחנו לא יודעים לומר מה תהיה התועלת הבטיחותית האמיתית של כושר הציפה ביאנגוואנג U8, והאם זו מערכת שעשויה להגיע לדגמים אחרים. בדבר אחד אנחנו משוכנעים: הסרטון מצוין.