בקצרה:
- הקאיין טורבו החשמלי יציע 1,000 כ"ס ו-3 שניות ל-100 קמ"ש
- עם טווח של עד 600 ק"מ ו-16 דקות למילוי סוללה ל-80%
- השקה רשמית עד סוף השנה, שיווק מקומי רק ב-2026

השלישי בחשמל: פורשה חשפה פרטים נוספים על הקאיין EV, שיהיה דגם חשמלי שלישי עבורה. ההשקה הרשמית צפויה לרבעון האחרון של השנה, בעוד לישראל הוא צפוי להגיע במחצית הראשונה של 2026.
כבסיס תשמש פלטפורמת PPE שפותחה יחד עם האחות לקונצרן אודי, ומשותפת גם למקאן EV, ל-Q6 ול-A6. בהשוואה לקאיין הנוכחי, שימשיך להיות משווק עוד שנתיים לפחות עד שיוחלף בדור חדש, החשמלי ארוך ב-5 ס"מ (498 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (302 ס"מ), מה שאמור לאפשר מרחב מחיה טוב משמעותית. תא המטען יהיה בנפח דומה (780 ליטר), אבל יש גם תא נוסף מלפנים (90 ליטר).

המשקל העצמי צפוי לנוע בין 2.5 טון לגרסת הבסיס עד 2.7 טון לגרסה הבכירה, כ-600 ק"ג מתוכם הם משקל הסוללה.
חשמל מהיר: הקאיין החשמלי יוצע עם מערכת הנעה כפולה באמצעות צמד מנועים חשמליים, הקדמי מחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, בעוד לאחורי מוצמדת תמסורת עם שני יחסי העברה. בתחילת הדרך הוא יוצע בשלוש רמות הספק, 400 כ"ס בגרסת הבסיס, 600 כ"ס ב-S וכ-1,000 כ"ס בטורבו, מה שיאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות ול-200 קמ"ש בפחות מעשר שניות. לשם השוואה, הקאיין טורבו-GT הייבריד, החזק ביותר בהיצע הדגם כיום, יזנק ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ול-200 קמ"ש ב-11.9 שניות. כושר הגרירה זהה לקאיין בנזין (3.5 טון) ואחד הגבוהים בקטגוריה.

לכל הגרסאות סוללה בקיבולת 108 קוט"ש שתאפשר טווח של עד 600 ק"מ בגרסת הבסיס, עם שימוש במתח גבוה (800V) ואפשרות לטעינה אולטרה מהירה (400 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-16 דקות. שתי הגרסאות החזקות יותר מקבלות מצנן למערכת השימון של המנוע האחורי, במטרה לאפשר ביצועים מיטביים לאורך זמן, וגם מערכת שיודעת לדמות מהרמקולים צליל של מנוע V8.
מתלי אוויר יהיו ציוד תקני, אבל לצידם תוצע מערכת מתלים מתקדמת (מכונה Porsche Active Ride) המבוססת קפיצי אוויר עם בולמי זעזועים ייחודיים בעלי משאבה הידראולית חשמלית לשליטה בלחץ, עם אפשרות להרמה או הנמכה מהירה של כל יחידה בנפרד. בכך היא מאפשרת צמצום כמעט מוחלט של זוויות הגלגול על ציר הרוחב (בעומסי פניה) ועל ציר האורך (בזמן בלימה או האצה) וגם מייתרת את הצורך במוטות מייצבים. עוד ברשימת האופציות - היגוי אחורי אקטיבי לצמצום קוטר הסיבוב ובלמים קרמיים בטורבו.

מה אנחנו חושבים: למרות הוותק, הקאיין עדיין נחשב לדגם הנמכר ביותר של פורשה, עם 1.3 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה. אשתקד הוא גם היה אחראי לכשליש מסך מכירות המותג. אבל בעוד הקאיין הראשון נהנה ממיעוט מתחרים בקטגוריה וגם היה סופר ייחודי כרכב פנאי ראשון של יצרנית מכוניות ספורט, הגרסה החשמלית שלו תיאלץ כבר להתמודד בזירה תחרותית הרבה יותר.
ואמנם פורשה מקדימה את למבורגיני, פרארי ואסטון מרטין בשילוב בין פנאי לחשמל, אבל כיום זו לא התחרות היחידה שלה, שכן היא תיאלץ להתמודד גם עם יצרניות סיניות כמו שיאומי למשל. קל זה לא יהיה.