משפחתית הביצועים של קופרה מוצגת במהדורה שככל הנראה תהיה האחרונה על טהרת הבנזין וללא סיוע חשמלי. המנוע חזק יותר, היכולת הדינמית שודרגה והייצור מוגבל ל-499 יחידות. ויש עוד כמה דברים ששווה לכם לדעת עליה
קופרה חשפה גרסת קצה ללאון שצפויה ככל הנראה להיות המהדורה האחרונה של משפחתית הביצועים עם הנעת בנזין טהורה. קוראים לה VZ TCR על שם סבב המרוצים בו סיאט מתחרה והיא תיוצר רק ב-499 יחידות, בהתאם למספר גרסאות המירוץ ללאון מאז ומעולם.
מנוע הבנזין המוגדש של פולקסווגן, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, מפיק 325 כ"ס, 25 כ"ס יותר מבגרסת VZ הרגילה המשווקת כיום. הוא מחובר לגלגלים הקדמיים דרך אותה תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, ומאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות, חצי שניה פחות מה-VZ הרגילה. המהירות המרבית לא תוגבל אלקטרונית ל-250 קמ"ש, אך קופרה לא מציינת מה היא תהיה.
מערך המתלים משלב בולמי זעזועים אדפטיביים כמו בגרסה הרגילה אבל בכיול ייחודי ועם מוט גישור, מערכת בלימה של Akebono (עם דיסק בגודל 375 מ"מ וקאליפר 6 בוכנות מלפנים) תהיה ציוד תקני, והצמיגים רחבים ב-10 מ"מ (245 מ"מ), על חישוקים קלים בעיצוב ייחודי.
גם העיצוב כולל כמה שינויים, למשל ארבעה פתחי מפלט בצבע נחושת, פסי קישוט בעיצוב סמל קופרה על המרכב, ספוילר אחורי ומסיטי אוויר שונים, מראות צד מקרבון וסמל קופרה בכרום כהה על מכסה המנוע. בתא הנוסעים יש צמד מושבי באקט עם רתמות בעלות ארבע נקודות עיגון, ואילו את הספסל אחורי ניתן לפרק לחסכון במשקל. על דלת הנהג ייחרט מספר הייצור מתוך הכמות המוגבלת.
ייצור ה-VZ TCR יחל ברבעון האחרון של 2026. עוד קודם לכן, בתחילת השנה, תציג קופרה גרסת VZ עדכנית במהדורה מוגבלת של 1,500 יחידות, עם אותה מערכת הנעה מחוזקת, אך ללא השינויים לעיצוב החיצוני והפנימי.