בקצרה:
- פורד תשווק ברונקו קטן באירופה
- על בסיס הקוגה, עם הנעה היברידית
- ייצור סדרתי יתחיל בעוד שנתיים

פורד צפויה להציג רכב פנאי חדש לשוק האירופי תחת השם ברונקו. אך בניגוד לטויוטה ומרצדס, שצפויות להציג גרסאות קטנות וזולות יותר לרכבי השטח האייקונים שלהן, כנראה עם יכולת שטח בלתי מבוטלת, במקרה זה מדובר בהצמדת השם המפואר לרכב שאינו מתיימר להציג יכולות דומות, בדומה ללנד רובר עם דיפנדר עתידי קטן.
זהו ניסיון נוסף של פורד לפנות ללקוחות בקטגוריות ליבה ביבשת הישנה, באמצעות שימוש בשמות דגמים אייקונים. כמו במקרה של מוסטנג מאך-E החשמלית ונטולת ה-DNA של הדגם האייקוני, או הקאפרי EV שספק אם תעורר רגשות דומים לדגם המקורי, ודגמים עבור השוק האמריקאי כמו אקספלורר EV הרחוק מאביו הרוחני.
מה אנחנו יודעים: פורד לא מפרסמת דבר באופן רשמי, אך על פי דיווחים באתרי חדשות רכב באירופה הוא יורכב במפעל בוולנסיה ספרד, פס הייצור שמשמש את רכב הפנאי הוותיק קוגה. המשמעות היא שהוא יחלוק עימו את אותה פלטפורמה, וככל הנראה גם מערכות הנעה דומות לרבות מנועי בנזין, היברידי והיברידי-נטען.
נזכיר כי פורד מצמידה בכל מקרה את שמו של רכב השטח המפורסם לדגם פנאי אותו היא משווקת בצפון אמריקה (מכונה שם ברונקו-ספורט), וגם בסין בגרסה עם מערכת הנעה חשמלית או היברידית-נטענת. הגרסה שתשווק באירופה אמורה להיות דומה להם מבחינה עיצובית, עם מרכב קשוח ורבוע וסמלי הסוס הפראי.

מה אנחנו חושבים: פורד היא היצרנית האמריקאית היחידה שזכתה להצלחה של ממש באירופה, מכיוון שהייתה יחידה להקים שם פעילות עצמאית הכוללת מטה, מרכז פיתוח ומפעלים, שייצרו דגמים שהתאימו לטעם הקהל שם. אבל בעשור האחרון איבדה הרבה ממעמדה שם, עם ירידה דרמטית של עשרות אחוזים במהלך העשור האחרון - מ-1.3 מיליון יחידות ב-2015 לקצת יותר מ-400 אלף אשתקד.
פורד ניסתה לקצץ בהפסדים עם הפסקת ייצור של דגמים שבעבר היו רבי מכר כמו מונדיאו (ב-2022), פיאסטה (ב-2023) וממש לאחרונה גם הורד השאלטר גם בפס הייצור של הפוקוס. היא ניסתה להציל את המצב באמצעות שיתוף פעולה עם פולקסווגן, במסגרתו תהיה האחראית על הדגמים המסחריים והיצרנית הגרמנית תעניק לה פלטפורמה לחשמליות, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.
גם אולם התצוגה המקומי שלה מדגים זאת כשמלבד הטנדר ריינג'ר, כל הדגמים אותם היא משווקת כאן מגיעים מאמריקה. אלא שכדי לשנות את המצב ולהחזיר לעצמה את מעמדה באירופה, היא תצטרך הרבה יותר מהצגת (עוד) רכב פנאי שינסה להשען על שם מיתולוגי.