דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם כל הכבוד לחשמל – טויוטה הציגה דור חדש של מנועי בעירה פנימית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • היפנים הציגו סדרת מנועים חדשה, עם הבטחה ל-0 זיהום
  • יוכלו לפעול על מגוון רחב של דלקים מתקדמים
  • יעד השיווק הוא 2027, מועד החלת תקנות יורו 7
אקיו טויודה, יו"ר טויוטה

משנה את כללי המשחק: לפני שלוש שנים החלה טויוטה - כמו רבות אחרות - לבחון ברצינות את המימן כחלופה לכלי רכב חשמליים, עם יתרונות מוכחים של טעינה מהירה וטווח. כעת חושפת היצרנית מידע ראשוני אודות המנועים, כשלטענתה הידע שרכשה הוביל אותה לייצור קו חדש של מנועי בעירה פנימית נטולי פליטת CO2.

מנועים אלה יוכלו לפעול על מגוון דלקים, כמו בנזין, דלקים סינתטיים, ביו-דיזל או מימן ודלקים אחרים ללא פחמן, ובכך להוריד משמעותית את פליטת המזהמים. יעד שיווק הדור החדש של מנועים הוא 2027, עם כניסתן לתוקף של תקנות יורו 7.

הירוקי נאקוג

פחות דלק יותר חשמל: הטכנולוגיה תמצא דרכה למנועי 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר החדשים, עם ובלי תוספת של מגדש, ולמנוע 4 צילינדרים 2.0 ליטר מוגדש חדש. לטענת היצרנית, המנועים החדשים קטנים ב-10%-20% ממנועים  כיום, כשאת הממדים הקומפקטיים היא השיגה באמצעות הקטנת מהלך הבוכנה.

הרעיון הוא להפחית את עוצמת המנוע על-ידי הורדת הסל"ד, ופיצוי כוח באמצעות מנועים חשמליים. התוצאה היא יותר כוח בצריכת דלק נמוכה יותר, כשבנוסף ממדי המנועים הקטנים מאפשרים להוריד את גובה מכסה המנוע ולשפר את אווירודנימיות הרכב.

לדברי המהנדס הראשי של טויוטה, הירוקי נאקוג'ימה, מימן נשרף מהר יותר וחם יותר מבנזין, והיה צורך להגיע לשליטה טובה יותר בהזרקת המימן לצילינדר. "עבודת הפיתוח עם מימן, היא זו שגרמה להבנה העמוקה שלנו לגבי יעילות חום המנוע, ומשם פריצת הדרך", אמר.

קורולת מירוץ מיימנית: את הרעיון הוביל אקיו טויודה, יו"ר החברה, שלפני ימים אחדים סיים מירוץ סיבולת בן 24 שעות בפוג'י יפן, כשהוא נוהג בקורולה GR מוזנת מימן. אגב, במירוץ עצמו המכונית פחות הצליחה בגלל תקלות שונות במערכת הבלימה (לא קשור לטכנולוגיה) והירידה הפתאומית בלחץ הדלק (קשור לטכנולוגיה הזו), אבל זה כבר סיפור אחר.

טויוטה קורולה GR מירוץ מימן

מה אנחנו חושבים: על אף שטויוטה לא מציינת זאת במפורש, נראה שהיא מדברת כאן על מנועים חדשים שישמשו כמאריכי טווח, באופן דומה לקיים אצל ניסאן והונדה. למסקנה הזו אפשר היה להגיע כשמהנדס הראשי ציין כי: "מנועי הבעירה הטובים ביותר משיגים היום יעילות טרמית של מעל 40%, אבל מנועי בעירה פנימית שמשמשים כגנרטור כדי להניע מנועים חשמליים, יכולים להגיע ליעילות של עד 50%".

כבר שנים שטויוטה, ויצרניות נוספות (יונדאי, ב.מ.וו ואחרות) עוסקות בפיתוח מנועי בעירה פנימית מוזני מימן כחלופה להורדת פליטת המזהמים. אם טויוטה באמת הצליחה ליצור פריצת דרך, יתכן ונמצאה חלופה אמיתית לחשמל מבוסס סוללה, שעל אף ההילה הנקיה לחלוטין, רחוק מלהיות כזה. לקבלת תשובה נצטרך להמתין עוד כמה שנים.

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה