האם יו"ר פרארי וסטלנטיס יאבד את תפקידו? קרב ירושה חדש בין ג'ון אלקן לבין אימו מאיים על מעמדו של אחד מבכירי תעשיית הרכב האירופאית. בתביעה שהגישה מרגריטה אניילי, ביתו של ג'יאני אניילי, היו"ר המיתולוגי של פיאט (2003-1966), נטען שמכתב שסופח לכתב הירושה קבע כי חלקו בחברת האחזקות של היצרנית יעבור עם מותו לבנו אדוארדו.

התובעים, בהם חברת האחזקות דצמברה של מרגריטה ושלושת ילדיה, טוענים כי האחזקות שהועברו לאלקן, בנה של אניילי מנישואיה הראשונים לאלן אלקן, הורשו על-ידי ג'יאני לבנו. זאת בנספח שנכתב בכתב יד ב-20 בינואר 1998. אלא שאדוארדו מת בשנת 2000, ומסמך אחר מ-1996 ציין כי האחזקות יועברו לנכדו של אניילי, ג'ון אלקן. כפי שאכן קרה.
המסמך החדש התגלה במסגרת חקירה פלילית שמקיים משרד התובע של טורינו בחשדות להעלמת מס, ושבסופן מוקדם יותר החודש, הודה אלקן בהאשמות כחלק מעסקת טיעון, שבמסגרתה ירצה שנה של עבודות שירות.
אלקן מחזיק כיום בתפקיד יו"ר יצרנית הענק סטלנטיס, הכוללת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, DS, פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה, אבארט, אופל, ווקסהול, קרייזלר, דודג', ג'יפ וראם. קונצרן הענק כולל מאות אלפי עובדים ברחבי העולם עם עשרות מפעלים באמריקה, אירופה ואסיה. חברת האחזקות של משפחת אלקן מחזיקה גם בבעלות על מותג מכוניות הספורט האקזוטיות פרארי.
בצוות המשפטי של אלקן טוענים כי המסמך החדש, שנחשף בפני סוכנות הידיעות רויטרס, לא אמור להשפיע על ההסכמים שנחתמו בין משפחת אלקן לעזבון של ג'יאני אניילי בשנת 2004, כאשר אלקן היה בן 28 בלבד.
עורכי דינה של מרגריטה לעומת זאת, טוענים כי כאשר צוואתו של אניילי נפתחה בפברואר 2003, יורשיו יודעו על המסמך משנת 1996 בלבד, ולא על התיקון שבוצע בכתב יד ב-1998. כתוצאה מכך, אלמנתו מארלה קאראצ'ולו העבירה כ-25% מהאחזקות בדצמברה לאלקן, ובכך איפשרה לו להשיג רוב בחברה. לטענתם, מארלה הייתה אמורה לשמור לעצמה את הנתח שיועד לאדוארדו.
מבולבלים? נתחיל בכך שקרב הירושה לא יערער כנראה את שלטון אלקן בצמרת סטלנטיס, אך הוא עשוי להסתיים בהתעשרות (נוספת) של מרגריטה. אחרי הכל, בתו של אניילי ירשה רק 1.2 מיליארד יורו לאחר מות אביה, אך עורכי דינה דורשים נתח גדול יותר מהעזבון, לטובת חמשת ילדיה.