יצרנית הרכב היפנית, פעם מלכת השוק הישראלי הבלתי מעורערת, איחרה להיכנס לעידן החשמל. אך מידע זניח שפורסם באירופה מגלה שלפחות כעת היא מתכננת הסתערות בכל הכוח
מאזדה צפויה להציג שורה של דגמים חשמליים בעתיד הקרוב. או כך לפחות רומזים ביצרנית היפנית הקטנה, פעם ברירת המחדל של ישראל ישראלי ומי שמתמודדת השנה - למרות שהיא ממוקמת בעשירייה הראשונה - עם ירידה של עשרות אחוזים במכירות.
במאזדה רשמו לאחרונה שורה של שמות דגמים במרשם הדגמים במספר מדינות, מהלך שיצרניות מבצעות כשהן נערכות להשקת דגם חדש ורוצות למנוע ממתחרות 'לתפוס' אותו. "אוטוויק" ההולנדי מדווח כי ביצרנית רשמו סימן מסחרי על השמות "2e", למכונית סופר-מיני, "3e", למשפחתית-קומפקטית ו-"CX-5e", לפנאי-קומפקטי.
רישום השמות אמנם לא מבטיח חשיפת דגם כזה, אבל לפחות במקרה של שניים מהם מאזדה כבר שלחה רמז עבה לא רק לכוונה, אלא אף לעיצוב: בתערוכת טוקיו שנערכה בחודש שעבר, שתי מכוניות תצוגה קרובות יחסית לייצור הדגימו כיצד ייראו הדורות הבאים של ה-2 וה-3.
לפי ההערכות, מאזדה צפויה להציע את שני הדגמים הללו, מלהיטי השוק הישראלי בעבר, עם הנעת בנזין טהורה, בגרסה היברידית וכנראה גם עם הנעה חשמלית מלאה - כאשר גרסאות אלו יקבלו את האות "e" מהמילה "Electric" (חשמלית). קדימון ל-CX-5 הבא עוד לא קיבלנו, אך החדשות כעת רומזות לאפשרות שגם הוא יוצע בגרסה חשמלית.
מאזדה היא אחת מהאחרונות בעולם בקרב יצרניות הרכב הוותיקות, שלא מציעה אף מכונית חשמלית מתכנון עצמאי. בהיצע הנוכחי שלה באירופה מוצעת כיום ה-6e, מכונית שתוכננה ומיוצרת על-ידי שותפתה הסינית של מאזדה, צ'אנגאן. דגם בתכנון עצמי שהוצע בעבר תחת השם MX-30, זכה לביקורות פושרות בגלל טווח נסיעה קצר מאוד ונחל כשלון מסחרי. ייצורו הופסק לאחרונה ללא דגם מחליף ישיר.