דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

היא חוזרת מהמתים: שברולט החייתה את הבולט

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שברולט הציגה דור שני וחדש לבולט
  • טווח הנסיעה דומה, יכולת הטעינה שופרה
  • היבואנית: "אין תאריך יעד לשיווק בישראל"

ניסיון החייאה: שנתיים לאחר שנעלמה מאולמות התצוגה של שברולט בארה"ב, קונצרן הרכב האמריקאי מציג בולט חדשה וחשמלית, הדגם הזול ביותר של המותג.

נזכיר כי הבולט היוצאת מעולם לא שווקה כאן באופן רשמי על ידי היבואנית, למרות הבטחות רבות, והיחידות שכן עלו על הכביש עשו זאת באמצעות ערוצי היבוא המקביל. לפי יבואנית המותג, גם כעת יש תכניות ייבוא, אך ללא תאריך יעד.

הבולט החדשה זונחת את הבסיס המיושן של קודמתה לטובת פלטפורמת אולטיום המודרנית המשמשת את כלל הדגמים החשמליים של קונצרן GM. בשונה מקודמתה ששווקה בשתי גרסאות – האצ'בק רגילה ו-EUV כגרסת פנאי עם ממדים גדולים במעט, שהצטרפה להיצע בערוב ימיו של הדור הקודם – החדשה תוצע בגרסה אחת עם מאפיינים עיצוביים של רכב פנאי.

במפתיע, גם הממדים החיצוניים (430.5 ס"מ לאורך, 267.5 ס"מ לבסיס הגלגלים) וגם נפח תא המטען (458 ליטר) נותרו דומים לבולט EUV היוצאת.

חשמל משופר: המנוע החשמלי מחובר כבעבר לגלגלים הקדמיים ומפיק 210 כ"ס, 10 כ"ס יותר מבעבר. קיבולת הסוללה נותרה זהה (65 קוט"ש) וכך גם טווח הנסיעה המוצהר והצנוע (408 ק"מ), אבל היא מסוג LFP לעומת ליתיום-יון. זה מאפשר טעינה מהירה פי 2.5 מהדגם היוצא (150 קילווואט) ולטענת היצרנית, טעינה מ-10% ל-80% ב-26 דקות. יש כעת גם יכולת החזרת חשמל לרשת הביתית (V2H).

הבלימה הרגנרטיבית כוללת אפשרות לנהיגה ב"דוושה אחת" כבעבר, אבל שברולט מבטיחה אופי פעולה ליניארי יותר, עם תחושה טובה יותר בדוושת הבלם.

מה עוד צריך לדעת: המראה שמרני ביחס לחשמליות המתקדמות של היצרנית, וכולל באופן תמוה כונסי אוויר מודגשים בחרטום - אולי כהכנה לצירוף גרסה עם מנוע בעירה פנימית בהמשך. בכל מקרה, יש אלמנטים של רכבי פנאי כולל פלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון ליצירת אשליית גובה.

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("11) ומסך מגע ("11.3) גדולים מבעבר, האחרון משלב מערכת הפעלה של גוגל עם מערכת ניווט הכוללת המלצות למיקום עצירות טעינה. בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) עבר מימין להגה ומפנה בכך מקום לתאי אחסון גדולים בין המושבים הקדמיים.

גם מערך הבטיחות שודרג, עם אופציה למערכת "סופר-קרוז" לנהיגה אוטונומית ברמה 2.5.

מה אנחנו חושבים: החזרה של הבולט לשוק האמריקאי מגיעה בין היתר לאחר ביטול הטבת המיסוי לרכבים חשמליים באמריקה על ידי ממש טראמפ. זה הופך אותה, יחד עם ניסאן ליף, לחשמליות היחידות שם עם תג-מחיר של 30 אלף דולר, המציב אותן בליבת השוק בארה"ב.

האם היא תצליח יותר מקודמתה שחוסלה בטרם עת? עוד מוקדם לדעת שכן בדומה לשווקים אחרים בעולם, גם בצפון אמריקה הביקוש לחשמליות הואט משמעותית. גם העובדה כי הבולט החדשה מביאה שדרוג צנוע ביחס לקודמתה, ללא כל שיפור בטווח הנסיעה, לא תסייע.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 12.10.25

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה