קרב בלימה נגד האיום הסיני: יצרניות הרכב מאחדות כוחות
קרב בלימה נגד האיום הסיני: יצרניות הרכב מאחדות כוחות
יצרניות הרכב הגדולות, בהן GM, פורד, טויוטה, סטלנטיס, פולקסווגן ויונדאי, יצאו בקריאה משותפת המזהירה את הקונגרס האמריקאי מפלישת היצרניות הסיניות: "סכנה ברורה ומיידית לתעשייה האמריקאית"
יצרניות רכב אמריקאיות, אירופיות, יפניות וקוריאניות, מאחדות כוחות באופן לא שגרתי בארה"ב, בקריאה לקונגרס האמריקאי ולנשיא דונלד טראמפ לבלום את כניסת היצרניות הסיניות למדינה. להצהרה המשותפת הצטרפו בין היתר ג'נרל מוטורס, טויוטה, יונדאי, סטלנטיס, פולקסווגן ופורד.
במכתב שניסחו יחד בכירי היצרניות, שבימים כתיקונם עסוקים במציאת דרכים יצירתיות להביס אחד את השני, הם מתריעים מפני הסכנה לטענתם בתעשיית הרכב הסינית: לדבריהם, לא ניתן יהיה לבלום את הסבסוד הממשלתי הסיני לתעשייה המקומית, המעניק לה יתרון עצום על פני המערב . סבסוד שלטענתם נועד להציף את העולם במכוניות זולות שהיצרניות הוותיקות לא יכולות להתחרות בהן.
כשאלו יקרסו, כך הן מזהירות, הסינים יהפכו למונופול בתחום ויעלו מחירים בחזרה. "זהו מתכון להצפה שהקונגרס וממשל טראמפ חייבים למנוע", כך נכתב במכתב שהועבר לבכירים בוושינגטון.
חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ון מולנאר, חבר בוועדה לענייני סין, אמר בתגובה כי הקונגרס צריך לאשר את החוק שיטיל הגבלות על יצרניות עם קשרים למשטר הסיני. ההצבעה על החוק עברה את בית הנבחרים עוד בימי ממשל הנשיא היוצא, ג'ו ביידן, אך אישורו הסופי לא הושלם על-ידי הסנאט ולא נחתם לחוק על-ידי הנשיא, כפי שנדרש למימוש כל חוק בארה"ב.
"בתוך חמש שנים בלבד, סין הפכה מיצואנית זעירה ליצואנית הרכב הגדולה בעולם, עם ייצוא של 6 מיליון כלי רכב אשתקד", כך על-פי מולנאר. מכוניות אלו נמכרות "במחירים מתחת למחירי השוק בארה"ב, מחירים שיצרניות אמריקאיות וממדינות בנות ברית של אמריקה לא יכולות להתמודד מולם. עם סבסוד מסיבי, שליטה על אספקת חומרי גלם ועל רשת האספקה של חלקים לייצור, ומשטר רגולטורי תוקפני, בייג'ינג הפכה את תעשיית הרכב לכלי של המדינה".
לפי מולנאר, חדירת תעשיית הרכב הסינית לאמריקה מהווה סיכון בטחוני, לא פחות. לדבריו, השלטון הסיני שומר לעצמו את היכולת להשבית מכוניות, רכיבים ותוכנות מתוצרת מקומית בכל רגע שיחפוץ, כך שיפגעו במשק האמריקאי במקרה של עימות בין המדינות.
יש לסינים שליטה גדולה על חומרי הגלם ותהליכי העיבוד לסוללות רכב.צריך לכן להשקיע בתחכום יכולות הבנזין והסולר וליצור רגולציה בתחום הסוללות, הטעינה והסכנות של שדה אלקטרומגנטי כדי לחסום את הסינים. בתחום הרגולציה הם תמיד היו חלשים
זה מצוין, מצוין ועוד מצוין. הגיע הזמן שפורד, ג'נרל מוטורס, סטלנטיס, טויוטה, פולקסווגן ויונדאי התאוררו. טראמפ צודק לחלוטין לעצור את יבוא המכוניות הסיניות הארורות לארה"ב. אין מכוניות חשמליות סיניות בקנדה ובארה"ב אבל הן זמינות במקסיקו. כל מה שכתוב במאמר הזה נכון לחלוטין.
התווסף טיפש נוסף למעריציו של דני
DANY_FROM_ISRAEL
התרומה שלו למדור היא מספר משפטים שהוא חוזר עליהם כל הזמן כמו: רק בנזין ולא חשמל ,סגור את פיך לנצח,לי יש לינקולן ולדני טורונטו בנטלי. ממש עדת מטומטמים.
כך היה עם בדיוק השום בארץ, בהתחלה מייבאים שום סיני זול, המגדלים המקומיים בארץ לא מסוגלים להתחרות במחיר סיני מסובסד. המגדלים הישראלים מפסיקים לגדל שום ומחיר השום הסיני עולה. השוק בארץ מוצף ברכבים סיניים שלא בטוח שיש להם בכלל חלפים ואם ניתן בכלל עוד 5 שנים להשיג חלפים שלא מפרוקים.
יש לי שני לנדרובר שאני מת עליהם
אבל לנדרובר עושק עם המחירים של חלפים ועכשיו אני מאחל להם שהם וכל אימפריית הרכב שעושקות אותנו יעלמו מהעולם.
הסינים יצאו חכמים וזולים, והכי אני מתפעל מהשירות שלהם. אני מייבא צמה
3 יחיאל. אתה גאון מטומטם. אין לך שום תרומה לנושא המכוניות לכן סתום את פיך לתמיד.
5. הסינים לא משתלטים על קנדה וארה"ב.
6 מוטי. לנד רובר מיוצר בכמה מדינות כולל סין אבל לא כל לנד רובר מיוצר בסין בגלל שלנד רוברים מיוצרים בבריטניה, סלובקיה והודו.
מי החמור שקונה כאן את הרכבים שלהם בתנאי שישראל תסתכסך אם סין זה מה שהם יעשו ישביתו את הרכבואז שום רכב לא יזוז לפני דעתי צריך להפסיק להביא את הרכבים שלהם לארץ