בקצרה:
- מרצדס חשפה פרומו ל-GT קיצונית
- טוענת לשיפור משמעותי בכוח ההצמדה
- צפו לשיא הקפה בנורבורגרינג

דרבי גרמני: מרצדס חשפה קדימון לגרסת קצה עתידית ל-AMG GT, בתזמון שרחוק מלהיות מקרי. שכן פורשה, היריבה מהצד השני של שטוטגארט, המנהלת איתה מאבק בלתי פוסק על ניפוץ סדרתי של שיאי הקפה במסלול נורבורגרינג, תחשוף בקרוב GT2 RS חדשה, גרסת קצה ל-911 הנוכחית.
נזכיר כי פורשה מחזיקה כיום בשיא הקפה בקטגוריית מכוניות ספורט, עם ה-GT2 RS הקודמת (991) שעברה השבחה בחטיבת המרוצים Manthey. היא הדיחה מהתואר את ה-AMG GT הקודמת שהחזיקה בו קצת יותר מחצי שנה.

מה אנחנו יודעים: כבסיס תשמש ה-AMG GT הנוכחית, דור שני בשושלת שהוצגה לראשונה לפני כשנתיים. בתמונות שפורסמו ניתן להבחין כי היא מצוידת במסיט אוויר גדול מלפנים ובכנף עצומה מאחור, בניסיון להגדיל עד כמה שניתן את כוח ההצמדה.
עוד לא ברור באיזו יחידת הנעה תעשה מרצדס שימוש, האם תהיה על טהרת הבנזין או עם סיוע חשמלי בדומה לגרסה ההיברידית-נטענת החזקה ביותר בהיצע כיום. בכל מקרה, על כוח הבנזין יהיה אמון V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המוכר של AMG, עם שינויים לטובת תוספת כוח ועמידות. עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית בעלת מצמדים במקום ממיר מומנט (MCT), והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

מה אנחנו חושבים: המאבק לקביעת שיאי הקפה בנורבורגרינג הפך בשנים האחרונות להצגה הכי טובה בעיר, כשהוא מהווה אמת מידה ליכולות דינמיות של כל מכונית ספורטיבית, בכל קטגוריה אפשרית.
אבל בעוד שבמכוניות קומפקטיות לוהטות (ע"ע הונדה, סיאט, רנו) יש להישגים האלה ביטוי ישיר עבור הנהג, במקרכה של מפלצות המהירות של פורשה ומרצדס מדובר לא רק בדגמים שרחוקים מאוד מהישג ידם של נהגים מהשורה, אלא שגם ההישגים שלהם רלוונטיים בעיקר לנהגי מירוץ מנוסים.
אין ספק שהקרב בין שתי הגרמניות על תואר מכונית הספורט המהירה ביותר ב"גהינום הירוק" מעורר אמוציות וריגוש, מה עוד שגם האמריקאים מתכוננים להיכנס לזירה עם קורבט ZR2 חדשה. אבל עבורנו, קרב בין מותגים "רגילים" עם דגמים "נגישים", מסעיר הרבה יותר.