דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בשם סין: יבואני הרכב הישראלים מתרחבים לאירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

פריסבי, יבואנית צ'רי לישראל, קיבלה את זיכיון יבוא ושיווק דגמי החברה הסינית גם בשוק האוסטרי. זאת כחלק ממהלך רחב של ענקית הרכב במסגרתו היא חודרת לאירופה. וכמו בישראל, גם באוסטריה ישווקו דגמי החברות-בנות ג'אקו ואומודה על ידי יבואנית הרכב הישראלית כלמוביל.

צ'רי אינה ראשונה להיעזר ביבואניות ישראליות כדי לשווק מכוניות באירופה. כך למשל, לובינסקי אחראית כבר שנים על שיווק מותגי SAIC (MG ומקסוס) בצרפת. יוניון המשווקת בישראל את טויוטה, לקסוס, ג'ילי ואיון, תהיה אחראית על פעילות הקונצרן האם ביוון. סמלת תשווק את ליפמוטור גם ביוון וברומניה.

מבחינת היצרניות הסיניות, ההסתייעות בשותפות ישראליות אמורה לסייע להצלחתן בשוק האירופאי, שכן ליבואנים הישראלים יש ניסיון רב בשיווק מותגים סיניים בשוק עמוס במותגים מערביים ותיקים, לקהל מערבי, בתנאי מחיר מאתגרים. מבחינת הישראלים האירוע מהווה אפיק השקעה נוסף, שכן השוק הישראלי - גדול ככל שיהיה - מוגבל בכמויות אליהן ניתן להגיע. תוספת רכש גם עבור השוק האוסטרי למשל, יכולה להעניק לפריסבי וכל מוביל תנאי פתיחה נוחים יותר במו"מ עם הסינים על תמחור דגמים עתידיים.

השוק האוסטרי עצמו קטן במעט מהישראלי, עם קצת יותר מרבע מיליון יחידות אשתקד המהווה עליה קלה בשלוש השנים האחרונות. בסוף העשור הקודם, לפני משבר הקורונה, נמכרו באוסטריה יותר מ-300 אלף מכוניות בשנה, עם יותר מ-350 אלף בשנת השיא 2017.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה