בקצרה:
- חטיבת היוקרה הצרפתית חשפה עדכון למשפחתית
- לראשונה בגרסה חשמלית, לצד בנזין והיברידי-נטען
- צפויה להגיע אלינו ברבעון האחרון של השנה

ניסיון נוסף: DS, חטיבת היוקרה הצרפתית בקונצרן סטלנטיס, חשפה מתיחת פנים למשפחתית הקומפקטית, שתכונה מעתה N°4 (אנחנו נכנה אותה "4", ללא תוספות) במקום DS4 בעבר. לישראל היא צפוי להגיע ברבעון האחרון של השנה.
שינוי המראה נוגע בעיקר לחרטום, עם יחידות תאורת יום שונות, פס תאורה מחבר וסמל מותג מואר בסבכה הקדמית, בעוד שעל דלת תא המטען מתנוססים כעת שם היצרנית והדגם. תא הנוסעים מציג לוח מחוונים גדול מבעבר ("10.25 לעומת "7 בעבר), בעוד מסך המגע ("7) וצג המגע בין המושבים, המאפשר קיצור דרך עבור שש פעולות שונות בהתאמה אישית, נותרו ללא שינוי.

בנזין, חשמל או היברידי נטען: ה-4 תוצע עם שלוש מערכות הנעה (קדמית) שונות. בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית מתונה (48V), 145 כ"ס ותיבת 6 הילוכים כפולת-מצמד. גרסה היברידית-נטענת תשלב בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס), ומנוע חשמלי (125 כ"ס) עם תפוקה משולבת של 225 כ"ס, כבעבר. תיבת 7 הילוכים כפולתמצמד מחליפה 8 הילוכים אוטומטית ומקצצת 0.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (7.1 שניות). גם הסוללה גדולה יותר (14.6 קוט"ש) ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 81 ק"מ, 30% יותר מהגרסה היברידית-נטענת היוצאת.
החידוש הגדול הוא צירופה של גרסה חשמלית, עם מערכת ההנעה המחודשת של סטנלנטיס. 213 כ"ס וסוללת 58.3 קוט"ש עם טווח תיאורטי של 450 ק"מ. טעינה מהירה (120 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-20% ל-80% בחצי שעה, או הוספת 100 ק"מ ב-11 דקות.

מה אנחנו חושבים: למרות שזה היה הכיוון המקורי, סיטרואן התקשתה עם ה-4 DS להציב אלטרנטיבה למתחרות הגרמניות אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס. לא בדור הראשון מתחילת העשור הקודם, לא בדור השני שנפגע גם מירידה חדה בביקוש לדגמי הקטגוריה.
וכעת? מגוון מערכות ההנעה מעניק לה יתרון מסוים, בעיקר עקב חסרונה של גרסה כל-חשמלית אצל המתחרות. מצד שני, הביקוש למשפחתיות קומפקטיות יוקרתיות צנוע מבעבר וממילא, DS לא באמת מיצבה עצמה גבוה מספיק. לכן, גם ה-4 הקרובה צפויה להיות אהובה על חובבי המותג ומחליפי דגם קודם, פחות שחקנית מרכזית. אלא אם תג המחיר ממש יפתיע, קדימה, הפתיעו אותנו.