למרות הערכות מוקדמות על הקטנה בהטבת שווי השימוש לנהגים המקבלים רכב ממקום העבודה, רשות המיסים הודיעה היום (ד') כי בכוונתה להשאיר את ההטבות הקיימות ללא שינוי. וזו החלטה שאין דרך אחרת אלא לכנות מפתיעה. שכן המהלך שצפוי לעלות למדינה כ-260 מיליון שקל בשנה, עומד בניגוד גמור למגמה העולמית לפיה גורמי ממשל ומומחי איכות סביבה מבקשים לבחון מחדש את הטבות המס הניתנות למכוניות היברידיות-נטענות (פלאג-אין).
הסיבה ברורה. מחקרים עדכניים וגם כאלה שהתבצעו לפני מספר שנים, מציגים תמונה חד-משמעית לפיה נהגי מכוניות היברידיות-נטענות נמנעים מסיבות שונות לטעון אותן באופן קבוע, ובכך מזהמים עד פי חמישה(!) ויותר מהמוצהר על ידי היצרניות.

ובזמן שבגרמניה שוקלים אפילו להגביל את ביצועי המנוע לנהגים שלא יקפידו על טעינת הסוללות, בישראל ימשיכו להעניק הטבת שווי שימוש נכבדת בגובה 1,130 שקל מדי חודש - זאת למרות שברכבי חברה, שבהם המעסיק משלם את עלות הדלק, המוטיבציה להטעין את הסוללות כמעט ולא קיימת.
במקביל, גם הטבת שווי השימוש למכוניות היברידיות (בגובה 560 שקל בחודש) ולמכוניות חשמליות (בגובה 1,350 שקל בחודש) צפויות להישאר ללא שינוי.
בנוסף, הודיעה רשות המיסים על כוונתה להאריך את הטבות מס הקניה למכוניות חשמליות, אם כי בהיקף מצומצם. על פי ההצעה, מס הקניה לחשמליות בשנה הבאה יעמוד על 52% עד לתקרת הטבה של 30 אלף שקל, זאת לעומת מס של 45% עד לתקרה של 35 אלף שקל בשנת 2025.
המשמעות צפויה להיות התייקרות של כמה אלפי שקלים, בעיקר לחשמליות הזולות יחסית שמחירן נמוך מ-200 אלף שקל.

ההטבה, שעלותה מוערכת לשנה הקרובה ב-90 מיליון שקל, תסובסד באמצעות מס קניה נוסף שיוטל על כל יתר המכוניות שאינן חשמליות, בגובה 750 שקל. זאת באמצעות צמצום הטבת המס הירוק בסכום האמור לכל רכב שזכאי להטבה כזו, או הטלת מס נוסף בסכום זהה לכל רכב שאינו זכאי להטבה.