דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שירת ברבור לבנזין: פולקסווגן תציג גולף R קיצונית עוד יותר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן תציג גרסת קצה לגרסת הקצה של הגולף
  • עם מנוע 5 צילינדרים שיגיע מחרטומה של אודי RS3
  • הצגה רשמית צפויה רק בעוד שנתיים

ותודה לאודי: פולקסווגן תציג גרסת קצה לגולף R, שצפויה לנחות באולמות התצוגה באירופה ב-2027, 25 שנים לאחר שהוצגה לראשונה.

לפי הערכות היא תצויד במנוע הבנזין המוגדש - עם 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר - הייחודי של אודי, שמוצב בחרטומן של RS3 ו-RS Q3. גולף R תהיה מכונית שניה בלבד שלא מבית אודי עם המנוע יוצא הדופן הזה, אחרי קופרה פורמנטור VZ5. בעבר הצהירו באודי כי יחידת ההנעה הזו שמורה אך ורק לדגמי המותג.

מה אנחנו יודעים: המנוע של אודי, שזכה בעבר תשע פעמים בתחרות מנוע השנה, מפיק ב-RS3 הנוכחית 400 כ"ס, 67 כ"ס יותר ממנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בגולף R הנוכחית. תיבת 7 הילוכים אוטומטית תעביר כוח להנעה כפולה-קבועה שפותחה על-ידי מגנה, עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וחלוקת כוח משתנה בין הגלגלים האחוריים, עד כדי העברה של עד 100% לכל אחד מהם.

ה-RS3 מזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, 0.8 שניות פחות מגולף R, בדרך ל-290 קמ"ש (לאחר הסרת הגבלת המהירות האלקטרונית), 20 קמ"ש יותר מפולקסווגן.

גרסת הקצה לגולף R נתפסה בעדשת צלמי הריגול בניסויי נהיגה במסלול נורבורגרינג. בתמונות ניתן להבחין כי נוספו פתחי אוורור בקצוות מכסה המנוע ואת החישוקים תרמה RS3, על-מנת לאפשר מקום למערכת בלימה משודרגת עם דיסקים קרמיים מלפנים (380 מ"מ).

מה אנחנו חושבים: בעוד הגולף GTI נחשבת לפורשה 911 של המשפחתיות ביצועים, ה-R נחשבת ל-911 טורבו של הקטגוריה. עם יותר כוח והנעה כפולה שמאפשרת ביצועים בכל מזג אוויר ועם כל נהג. אבל כעת נראה שפולקסווגן הולכת לוותר על הבנזין ולהפוך את R לחטיבת ביצועים חשמלית, בדומה לאלפין עבור רנו. ואין כמו גרסת קצה משודרגת כדי לומר שלום.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה