דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כמעט מוכנה לקרב: רנו הציגה בראלי קורסיקה 5 טורבו מודרנית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו 5 טורבו 3E ערכה הופעת בכורה בראלי קורסיקה
  • עם 540 כ"ס, הנעה אחורית ו-3.5 שניות ל-100 קמ"ש
  • היצור יוגבל ל-1,980 יחידות. המחיר: החל מ-160 אלף אירו

ככה עושים הומאז': רנו ערכה הופעת בכורה ציבורית ראשונה ל-5 טורבו 3E, יורשת חשמלית ל-5 טורבו משנות השמונים, גרסת תקינה למכונית הראלי האגדית. מי שנחשבת עד היום לאחת המכוניות הנחשקות בהיסטוריה של היצרנית הצרפתית.

רנו בחרה להציג אותה במסגרת ראלי קורסיקה שנערך בסוף השבוע האחרון, מרוץ בו לפני 40 שנים בדיוק זכתה ה-5 מקסי עם ז'אן ראגנוטי מאחורי ההגה בניצחון הראשון של בסבב, ועם מרכב בצבעי הטריקולור הצרפתי בדומה למנצחת המפורסמת.

רנו מציינת כי בסוכנויות שלה באירופה, במזרח התיכון, ביפן ובאוסטלריה, נפתח ספר ההזמנות עם תג-מחיר שמתחיל ב-160 אלף יורו, כ-600 אלף שקל לפני מיסים. לדברי היבואנית, יתכן כי אחת מ-1,980 היחידות שייוצרו אף תעשה עלייה ותקבל לוחית רישוי צהובה.

הנעה מאחור: ההנעה תהיה כמובן אחורית כמו בגרסת המקור, אבל באמצעות צמד מנועים חשמליים (270 כ"ס כל אחד) המוצבים בתוך כל אחד מהגלגלים האחוריים. זה מביא אומנם לעלייה במשקל הבלתי מוקפץ, אבל מביא עימו יתרונות בניצול חלל בפנים וחסכון בציריות ואפשרות להכוונת מומנט.

ההספק המשולב עומד על 540 כ"ס ויאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בדרך ל-270 קמ"ש. סוללת 70 קוט"ש תספק טווח תיאורטי של כ-400 ק"מ, עם שימוש במתח גבוה (800V) שיאפשר טעינה אולטרה-מהירה (330 קילוואט) ומילוי מ-15% ל-80% ב-15 דקות.

בסיס קל: כבסיס משמשת פלטפורמת אלומיניום ייחודית מבית אלפין, עם חלקי מרכב קלים מקרבון, המסייעים לנתון משקל עצמי נמוך ביחס לחשמליות מודרניות (1,450 ק"ג). הסוללה משולבת ברצפה ומסייעת להנמכת מרכז הכובד ולהגברת הקשיחות המבנית.

הממדים גדולים משמעותית מה-5 החשמלית, ב-16 ס"מ לאורך (408 ס"מ) ב-22 ס"מ לרוחב (203 ס"מ) וב-3 ס"מ לבסיס הגלגלים (257 ס"מ), אבל היא גם נמוכה ממנה ב-12 ס"מ (138 ס"מ).

תא הנוסעים, כמקובל ברכבי מירוץ, כולל רק צמד מושבי באקט מקרבון עם חגורות בטיחות בעלות 5 נקודות עיגון, כלוב בטיחות ייעודי, רצועות לפתיחת דלתות וידית בלם יד הידראולי כמקובל במכוניות ראלי.

מה אנחנו חושבים: תחת המנכ"ל היוצא, לוקה די מאו, ביצעה רנו בשנים האחרונות מהפך תדמיתי של ממש, בעיקר הודות להחייאה מסיבית של מורשת העבר, בין היתר עם ה-5 וה-4 שמשלבות בין עיצוב נוסטלגי להנעה חשמלית מתקדמת.

ה-5 טורבו 3E היא המשך של תהליך שינוי התדמית של היצרנית הצרפתית, ומסתמנת לא רק כיורשת ראויה לאחת המכוניות המפורסמות והנחשקות בהיסטוריה של רנו, אלא גם לאחת מחשמליות הביצועים המסקרנות ביותר. מתי נוהגים בה?

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה