בקצרה:
- הסינים מפרסמים תקנות בטיחות חדשות
- החשש: הסחות דעת, תאוצות פראיות וסוללות מתלקחות
- לא ברור אם התקנות ייושמו גם במערב

מהר, אבל פחות: המשרד לביטחון ציבורי בסין פרסם שורת של תקנות בטיחות עדכניות למכוניות חדשות, שאם יאושרו - צפויות לשנות לא מעט מהמאפיינים המוכרים לנו במכוניות סיניות מודרניות. השינוי המשמעותי ביותר הוא מגבלת תאוצה, שתחייב כל מכונית להאיץ ל-100 קמ"ש ב-5 שניות או לאט יותר, לפחות כברירת מחדל. דגמים מהירים יותר יוכלו לאפשר קיצור של התאוצה באמצעות מסך ההגדרות, אך התקנות דורשות כי בכל נסיעה יתאפסו הגדרות התאוצה מחדש לרף של 5 שניות.
תקנה נוספת דורשת הגבלה של כוח המנוע כאשר הרכב עומד או נוסע באיטיות, במטרה למנוע הפעלה שגויה של דוושת המצערת. בנוסף, כדי למנוע הסחות דעת יידרשו יצרני הרכב להשבית הקרנה של תכני וידאו ומשחקים על המסך בנסיעה במהירות גבוהה מ-10 קמ"ש. במקרה של הפעלת מערכות סיוע לנהג, יידרש הרכב לנטר ברציפות את מעורבות הנהג באמצעות שילוב בין זיהוי מגע יד על ההגה וניטור המבט על ידי מצלמה ייעודית.

זהירות, שריפה: במטרה לצמצם סיכון לפגיעה במקרה של התקלחות, דורשות התקנות החדשות לבצע ניתוק אוטומטי של מעגלי החשמל ברכב כאשר מהירות הנסיעה משתנה ב-25 קמ"ש או יותר בתוך 150 מילי-שניות (כלומר, במקרה של התנגשות) או כאשר נפתחות כריות האוויר. עוד נדרשת מערכת לניטור מצב הסוללה, הכוללת הקלטת נתונים והתרעה מוקדמת לנוסעים, באופן ויזואלי וקולי, על בעיות תרמיות בסוללה.
במקרים של כלי רכב באורך 6 מטרים או יותר (בעיקר אוטובוסים), נדרשת הפעלה של אזעקה במשך 5 דקות לפני התלקחות הסוללה, על מנת להעניק לנוסעים זמן להתפנות בבטחה.

כלי הרכב גם נדרשים להבטיח כי כל נוסע יוכל לצאת מהרכב לפחות דרך שתי דלתות שונות, כולל חובת התקנה של ידיות דלתות מכאניות (ולא אלקטרוניות) מבפנים ומבחוץ.
מה אנחנו חושבים: הסינים מקדימים את המערב גם כאן, ומציעים פתרונות לבעיות שצצו בכלי רכב מודרניים ולא זכו עדיין להתייחסות בטיחותית נאותה. חלק מהפתרונות חשובים ונחוצים - למשל ההתעקשות על פתיחה מכאנית לדלתות, מניעת הסחות הדעת מהנהג או ההתרעה על התחממות הסוללה.
אך הגבלת זמני התאוצה, שכל נהג סורר יוכל לבטל ברגע באמצעות המסך (וגם לעקוף באופן קבוע באמצעות פריצת המערכת), היא ככל הנראה מפגן יח"צ של הרשויות בסין. ואם כבר מפגני יח"צ, אנחנו מעדיפים את אלו שקבעו יצרני הרכב הסיניים על מסלולי המירוצים בגרמניה.