רכב הפנאי הקומפקטי של ג'יפ, ששווק בעבר גם בישראל, חוזר לחיים כשנתיים אחרי שנעלם מהיצע הדגמים של היצרנית - אבל אחרת. לישראל הוא צפוי להגיע באמצע שנה הבאה, כך נמסר מיבואנית המותג. בשלב זה לא ידוע מה יהיה התמחור או אילו גרסאות נקבל.
הדור השישי של הצ'ירוקי זונח את העיצוב העגלגל-מודרני (לזמנו) של הדורות האחרונים, ומדלג חזרה לדור השני מ-1984 לטובת השראה: עם מראה קופסתי זוויתי שמייצר מרכב תכליתי. כמו כל הדורות מאז השני, הצ'ירוקי מצויד במרכב אחוד. והוא גדול משמעותית מקודמו, עם 478 ס"מ לאורך, רוחב נדיב במיוחד של 190 ס"מ, גובה של 171.5 ס"מ ובסיס גלגלים שעומד על 287 ס"מ.
למרות מידות אלה והעובדה שהוא מבוסס על פלטפורמת ה-STLA-לארג' של סטלנטיס המיועדת לדגמים הגדולים של הקונצרן, לצ'ירוקי החדש חמישה מושבים בלבד. נתון נפח תא המטען טוען ל-952 ליטר נדיבים במיוחד, אך יש להניח כי המדידה כאן התבצעה עד התקרה ולא עד קו המושבים, כנהוג בתקינה האירופית.
בהתאם לתקופה, הצ'ירוקי החדש מושק עם הנעה כאילו-היברידית. בבסיס תמצאו יחידת כוח מפתיעה: מנוע THP הוותיק של פיג'ו, 1.6 ליטר טורבו עם ארבעה צילינדרים, שמוכר בין היתר מסיטרואן C4 פיקאסו ופיג'ו 3008. לפי ג'יפ, המנוע יורכב בארה"ב מחלקים שיגיעו מאירופה ולא יגיע מוכן. הוא מפיק 177 כ"ס ו-30.6 קג"מ, כאשר יחד עם סיוע חשמלי ההספק הכולל עומד על 210 כ"ס והמומנט על 31.8 קג"מ.
ג'יפ לא מפרטת כמה כוח מספק המנוע החשמלי, אך מציינת כי הוא נתמך על-ידי מצבר זעיר עם קיבולת של 1.08 קוט"ש. במילים אחרות, הצ'ירוקי אינו מסוגל לנסוע למרחק משמעותי בכוח חשמל בלבד ולא מציע טעינה משקע. הרכב החדש יוצע בשלב ראשון רק עם תיבה אוטומטית רציפה והנעה כפולה. נתוני ביצועים לא פורסמו, נתון תצרוכת הדלק הממוצע הצפוי עומד על 15.6 ק"מ לליטר בלבד.
ג'יפ תציע את הדגם בהמשך בגרסאות הנעה נוספות, כנראה גם בגרסה היברידית אמיתית, נטענת עם מצברים גדולים וטווח חשמלי משמעותי. בשלב זה לא ידוע אם תוצע גם גרסה חשמלית מלאה. נזכיר כי היצרנית כבר מציעה בארה"ב דגם חשמלי מלא על אותה פלטפורמה ובעל מידות דומות: הוואגוניר S.
הצ'ירוקי החדש צפוי להציע יכולת שטח צנועה יחסית, ומיועד בעיקר לכביש ולשוכני ערים. כך לדוגמה, הוא יציע זווית גישה של 19.6 מעלות בלבד ומרווח גחון צנוע יחסית של 20.3 ס"מ.
בתא הנוסעים תמצאו את האבזור המודרני המקובל, כולל מסך "10.25 במקום לוח מחוונים, מסך "12.3 למולטימדיה וכמובן אבזור בטיחות נדיב: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, סיוע בצמתים, בקרת שיוט אדפטיבית (עם יכולת אוטונומית ברמה 2, הכוללת בין היתר שמירת נתיב ומרחק), התרעת הירדמות נהג ועוד.
בתחום הנוחות נכללים, בין היתר, סייעת אלכסה (אמזון), חיבורי קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים, חימום לספסל האחורי ועוד. שיווק הצ'ירוקי החדש יחל בארה"ב בסוף השנה ברמות הגימור הגבוהות, ובתחילת 2026 ברמות הבסיס.
הייתה בבעלותי אחת מ- 2017, בגרסת Trailhawk. אחלה רכב ליומיום ולשטח (לא ברמה של רנגייד, אבל לא רעה בכלל). חבל שלא תוצע כזו גרסה.
לגבי מנוע ה- 1.6THP של פיג'ו, להבדיל ממנוע ה- 1.2 בנזין שלהם, וה- 1.5 דיזל, שהיו רוויי תקלות, ה- 1.6 דווקא מוצלח מאוד. הוא הוצע בהתחלה בפיג'ו 508, עם 156 כ"ס, והיה לא אמין. אך מאז שתוקנו הליקויים, ועל הדרך עלה ההספק ל- 165 כ"ס, ואח"כ ל - 180 כ"ס, זה המנוע הכי מוצלח של פיג'ו במילניום הזה. נותרת השאלה אם ההרכבה בארה"ב של מנוע שנשלח בחלקים מאירופה, תעשה איתו חסד.
יש לי ג'יפ רנגלר משנת 2008.
הצ'ירוקי אינו משתווה ללינקולן 2007, של דני הקנדי.
2 רוני. שם היצרן הוא JEEP, רנגלר 2008 ג'יפ אמיתי.
5. מיושן זו מחמאה אז אתה טועה.
רק בנזין. בלי חשמל.
נראה לי ממש מגוחך להיתקע עם ג'יפ בפקקים. איפה אפשר לנהוג בשטח בארץ חוץ מהנגב שגם שם חצי מהשטח של צהל.
אומר לישראלים - בחייאת תקנו מכונית קטנה. גם ככה פקוק ויקר פה למוות אז למה לשלם יותר וגם לתפוס עוד יותר נדל"ן על הכביש?
לדעתי צריך לשנות מס קנייה על רכבים כך שרכב ארוך ישלם יותר מס ורכב קטן פחות. זה לא הגיוני
איך בדיוק "חוזרת למקורות" המראה לא דומה לאף צ'ירוקי שיוצר, המכלולים שונים לגמרי... מנוע ישן... תיבה רציפה... שלא לדבר על הילוך כוח או נעילות דיפרנציאלים... חוך מהלוגו אין שום קשר למקורות הדגם או החברה בכלל! לא נוצרתם בשביל יכולות השטח? ואם אתם כבר לא שם אז מי בכלל צריך אתכם בשוק? יא לנו מעל ומעבר רכבי פנאי נאים יותר לעין ולחניון!
מי שמזלזל למסורת שלו לא ראוי שיתמבו בו!
אני לא אוהב את ג'יפ צ'ירוקי כי הוא לא נוח. סיבה נוספת היא שהוא היברידי. אני אוהב את הלינקולן כי הוא נוח והבנטלי הוא עוד יותר נוח.
6 דני. אתה לא יכול להשוואת את הלינקולן לג'יפ צ'ירוקי כי הצ'ירוקי הוא רכב שטח לא נוח. הלינקולן נוח והבנטלי אפילו יותר נוח.