בקצרה:
- 3 עשורים לאחר שנעלמה, הפייבוריט הצנועה חוזרת
- עם מראה רטרו אבל הנעה חשמלית כמובן
- ייצור סדרתי? לא היינו מהמרים עליו

במבט לאחור: סקודה חשפה איורים לדגם חדש עם שם ישן - פייבוריט, שמה של מי שנחשבת למכונית מודרנית הראשונה של היצרנית הצ'כית, טרום רכישתה על-ידי פולקסווגן. למעשה, הסבתא של הפאביה המודרנית.
הדגם הראשון של סקודה עם הנעה קדמית שווק בכמה תצורות מרכב: האצ'בק, סטיישן (בשם פורמן) ואפילו גם טנדר. היא גם זכתה לפופולריות גבוהה בהרבה מדגמים קודמים של סקודה, עם יותר ממיליון יחידות ששווקו מאז החל הייצור ב-1987 ועד החלפתה על ידי הפליסיה באמצע שנות ה-90. מה שסייע לכך היה תג-מחיר מאוד (מאוד) אטרקטיבי ויעילות יחסית.

קאמבק חשמלי: לפחות באיור שומרים מעצבי סקודה על הקווים הזוויתיים שאפיינו את מכונית המקור, עליה חתום סטודיו ברטונה האיטלקי רב ההילה. כך לגבי תוואי הצללית, אך גם יחידות התאורה בדמות פס צר עם מסגרת סביב, המזכיר את הפנסים הגדולים של הפייבוריט המקורית. לכך הוסיפו המאיירים אלמנטים ברורים של רכב פנאי, למשל פסי גגון וחישוקים גדולים (ולא נאים במיוחד לטעמנו).
סקודה לא פרסמה כל פרט טכני אודות הפלטפורמה או מערכת ההנעה החשמלית בה תעשה שימוש, אך מכיוון שהיא נמצאת כיום תחת מטריית פולקסווגן, האפשרויות רבות ומגוונות. למשל פלטפוטרמת MEB עם הנעה מאחור בדומה ל-ID3, או MEB Entry עם הנעה קדמית בדומה ל-ID2 העתידית.

מה אנחנו חושבים: דגמים חשמליים מודרניים עם קריצת נוסטלגיה הפכו לאופנה לוהטת בתעשיית הרכב האירופית, ככלי נשק ויזואלי ורכיבה על רגשות פטריוטיים וסתם רומנטיקה, הרכיבים היחידים שהתעשייה הסינית לא יכולה לחקות ולשפר. כך במקרה של רנו עם הטווינגו, 5 ו-4, כך במקרה של פיאט עם ה-500 וה-600 ופורד עם המוסטנג.
אז כן, מבחינה עיצובית זו אחת המכוניות המרשימות שהציגו הצ'כים שבשנים האחרונות לא ממש מצטיינים מבחינה אסטטית. אבל האם הפייבוריט - מכונית לא נאה במיוחד במקור, שנרכשה אך ורק מטעמי מחיר זול ולא יותר מכך - היא-היא זו שתגרום לקהל לשוב לאולם התצוגה של המותג? לא נראה לנו. ובהתאם, כלל לא בטוח שהיא תגיע לייצור סדרתי.