מרצדס חשפה רכב ניסוי חשמלי חדש, באמצעותו היא בוחנת טכנולוגיות טעינה מתקדמות. קוראים לו "אלף" (ELF, ר"ת של Experimental-Lade-Fahrzeug, רכב ניסוי טעינה), והוא מצויד בו-זמנית במספר טכנולוגיות טעינה ידניות ואוטונומיות.
אחת הבשורות המרכזיות ברכב, המבוסס על מרכב ה-V-קלאס הוותיק, הוא אימוץ טכנולוגיית טעינה MCS, שפותחה במקור לכלי רכב כבדים כמו משאיות. כפי ששמה מרמז (בגרמנית, "מערכת טעינה במגה-וואט"), ליכולת הטעינה הזו קיבולת של מגה-וואט ויותר, כלומר למעלה מ-1,000 קילוואט. לשם השוואה, טעינה אולטרה-מהירה כיום מגיעה לכ-350 קילוואט.
עם זאת, גם בתחום הטעינה למכוניות, מחבר CCS ("מערכת טעינה משולבת"), אלף מציע שיפור משמעותי: יכולת טעינה של 900 קילוואט, או טעינה של 100 קילוואט בתוך 10 דקות. זה אומר שאפילו במכונית בזבזנית אנרגיה יחסית, תוכלו לאגור מספיק חשמל בשביל נסיעה של מאות רבות של ק"מ בזמן לא ארוך בהרבה מתדלוק מכונית בנזין.
את הנתון המרשים הזה מרצדס השיגה באמצעות עמדת טעינה משודרגת, שמשלבת טכנולוגיית MCS עם כבל ומחבר CCS, אך עם מערכת הקירור המשודרגת של עמדת המגה-וואט. העמדות המהירות הקיימות כיום בישראל ובעולם, אינן מסוגלות עדיין להטעין במהירות של 900 קילוואט.
טעינה בלי ידיים
בנוסף, אלף מצוייד בשתי טכנולוגיות טעינה אוטונומיות, כלומר כאלו שאינן דורשות מגע ידי אדם. הראשונה היא טעינה אלחוטית (אינדוקציה). זו מוכרת יחסית, הוצגה בב.מ.וו לפני שנים רבות ונמצאת כיום בניסוי גם בפורשה, שתיהן קרובות מאוד לשיווק דגמים עם היכולת הזו.
השנייה היא טעינה בהולכה – מערכת בה נקודת מגע בתחתית המרכב תאפשר טעינת המצברים עם חניית הרכב במקום המותאם לכך. שתי הטכנולוגיות מאפשרות בינתיים רק טעינה במהירות ביתית בינונית – 11 קילוואט.
מלבד זאת, אלף מציע גם טכנולוגיות טעינה דו-כיוונית ב-AC ו-DC שנבחנות על-ידי שלל יצרניות רכב ומצברים. הוא מסוגל לשמש כמצבר אגירת אנרגיה מהרשת או מלוח סולארי, לשימוש חירום (הפעלת מערכת החשמל בבית למשך עד ארבעה ימים) או כאמצעי לחסכון בהוצאות החשמל. יש לו גם שקע לחיבור מוצרי חשמל, כלי עבודה למשל. מרצדס תציע אפשרות טעינה דו-כיוונית (DC בלבד בינתיים) ב-CLA ו-GLC החדשות.