דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

100 ק"מ על חשמל זה מספיק? טויוטה ויונדאי חושבות שכן

Getting your Trinity Audio player ready...

יצרניות הרכב טויוטה ויונדאי הודיעו, בנפרד, כי הן לא מתכוונות להיכנס למרוץ אחר טווח נסיעה ארוך למכוניות היברידיות נטענות (PHEV). לטענתן, טווח של 100 ק"מ מספיק ואין צורך בטווחים הארוכים יותר שהשיקו לאחרונה מתחרות כמו פולקסווגן (120+ ק"מ) או לינק אנד קו (200 ק"מ).

זאת לאחר שטויוטה השיקה לאחרונה דור חדש של הראב 4, כולל גרסה היברידית נטענת המסוגלת לנסוע עד 100 ק"מ בין טעינות, בעוד ה-C-HR הנטען של היצרנית מציע טווח של 66 ק"מ בלבד.

"ברגע שהשגנו את נקודת המפנה (של 100 ק"מ בין טעינות), אנחנו בנקודת איזון טובה. להתקין סוללות גדולות יותר ברכב שאינו חשמלי זה יקר כי נדרשים יותר רכיבים", כך הסביר אנדראה קארלוצ'י, ראש מחלקת מוצרים וניהול שיווק בטויוטה אירופה בשיחה עם "אוטומוטיב ניוז".

ההחלטה מגיעה לאחר שרבות מיצרניות הרכב הגדילו בתקופה האחרונה באופן משמעותי  את טווחי הנסיעה של מכוניות ה-PHEV. אם לפני עשור טווחי הנסיעה נעו סביב 20 ק"מ, הרי שכיום המספרים גבוהים בהרבה: פולקסווגן גולף eHybrid מסוגלת לנסוע יותר מ-140 ק"מ על חשמל, מרצדס GLC קופה מגיעה ל-130 ק"מ ואצל הסינים ניתן לפגוש מספרים גבוהים אפילו יותר - למשל Wey קופי 01 שמגיע ל-146 ק"מ, לינק אנד קו 08 שמגיעה ל-205 ק"מ או זיקר 9X שחוצה בקלות את רף 300 הקילומטרים.

"PHEV ו-EREV (חשמלי עם מאריך טווח בנזין) הן טכנולוגיות מעבר, אבל הניסיון להפוך אותן למתוחכמות יותר הופך למורכב ויקר. איפה אנחנו מפסיקים? הפתרון לא יכול להיות תמיד להוסיף מורכבות על-ידי חיבור שני מנועים ומצבר", כך על-פי מנכ"ל יונדאי אירופה, חאבייר מרטינט.

מכירות רכבי PHEV זינקו באירופה באופן משמעותי בשנה האחרונה, עם 367 אלף יחידות בארבעת החודשים הראשונים של השנה, גידול של 11%. בניכוי מותגי יוקרה, מכירות הקטגוריה זינקו ב-56% לכמעט 200 אלף יחידות, בעוד מותגי הפרימיום רשמו דווקא ירידה של 16% לכ-170 אלף יחידות. טויוטה למשל, נהנתה מזינוק של 139%, עם יותר מ-21 אלף יחידות ל-C-HR הנטען. ביונדאי רשמו זינוק של 27% ל-11 אלף יחידות, בעיקר תודות לדגם הסנטה פה הנטען.

יש לציין כי הזינוק בטווחי הנסיעה של דגמי PHEV הגיע לאו דווקא בגלל השאיפות הטכנולוגיות של יצרניות הרכב: תקינה חדשה שנכנסה לתוקף באירופה השנה, שינתה את הדרך שבה נבחנת תצרוכת הדלק של דגמים היברידיים נטענים. זאת, במטרה לחשב באופן נאמן יותר למציאות את תצרוכת הדלק במצבים בהם הנהג בוחר שלא להטעין את המכונית ולהשתמש בה למעשה כהיברידית רגילה. בהתאם, נתוני תצרוכת הדלק שיוצגו לצרכן יכללו לא רק תוצאה של ניסוי הכולל סוללות טעונות, אלא גם מסלול מבחן עם סוללות ריקות.

לחישוב החדש יש גם משמעות באופן שבו מכוניות מוגדרות למיסוי, כאשר באירופה הגורם המשפיע במיוחד נותר פליטת פחמן דו-חמצני. בהתאם, דגמי PHEV נדרשים כעת לפלוט רמות זיהום נמוכות יותר גם כאשר אינם טעונים ולהציע טווח חשמלי משמעותי יותר אפילו עם טעינה חלקית.

יונדאי טוסון PHEV

בטויוטה ויונדאי מציינים, עם זאת, כי התקינה האירופית תשתנה שוב ב-2028, כך שתהפוך דגמים היברידיים נטענים לפחות משתלמים כלכלית, ועשויה לדחוף את התעשייה להציע יותר מכוניות חשמליות. היצרניות האסייתיות מהמרות שבזמן הזה הלקוחות ימשיכו לרכוש דגמים בעלי טווח קצר יחסית, וידלגו לחשמליות בהמשך.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. עם טווח כזה עלוב זה יותר עציץ יפהפה מאשר רכב 
    רון, 24-06-2025

    זה כמו טלפון עם סוללה ישנה ובלויה שצריך לחפש כל רגע שקע להטעין אותו. סיוט!! עדיף להשתמש בתור עציץ!

    סגור תגובה

  • 2. עם של מטומטמים!!!!! (לת)
    רכב סיני = כסף לאירן............, 24-06-2025

  • 3. תגובות הזויות 
    דייב, 24-06-2025

    רכב פלאג-אין עם טווח 100 קילומטר חשמלי משולב עם מנוע רגיל זה לקבל את הטוב מכל העולמות. אצה יכול לנסוע בעיר בלי לתדלק כלל (אם יש לך הטענה ביתית) ולשלב נסיעה עם דלק לטווחים ארוכים יותר. תפסיקו להתלונן, כל האתר הזה רק תלונות

    סגור תגובה

  • 4. אל תקנו. שום דבר כרגע!!! 
    יותם (מהנדס חשמל), 24-06-2025

    אני קניתי לפני כמה שנים רכב חשמלי, אטו-3 ואני מאוד מרוצה, רכב מאוד מרשים מבחינת יכולות וטווח לטעינה מעל 300 ק"מ, על כביש מהיר. אבל לפני שקניתי, הזהירו אותי שרכבי חשמל זה כמו מחשבים בשנות ה-80 - יש רק שני סוגים של רכב חשמלי: על שולחן השרטוט ואובסוליט. אין באמצע. ברגע שקנית - מיושן. לכן בחרתי באטו-3, רכב עם סוללת LFP שאורך החיים שלה הוא כ-30 שנה, כי אין מצב למכור. ואכן, קצת אחרי שרכשתי את הרכב יצאו הסיליון 7 והטאנג, שני דגמים של BYD שהם קצת יותר יקרים מהאטו-3 אבל הכל יותר טוב בהם מהאטו-3. טווח, ביצועים, הכל. בהתאם, המחיר של האטו-3 יד שנייה ירד לרצפה ואין מצב למכור יד שנייה בחיים, במחיר הוגן. זה לא מפריע לי יותר מדי, כי מראש לא התכוונתי למכור, אבל כל שקל ששמתי עליה, שווה היום פחות מחצי שקל. אבל לא זאת הסיבה שאני אומר לכם לא לקנות עכשיו. הרי מתישהו חייבים לעשות "סטופ", אחרת בחיים לא תקנו.

    אז למה אני אומר לכם שלא תעיזו לקנות כרגע כלום? כי הולכות להיכנס שלוש טכנולוגיות של סוללות בבת אחת.

    א. סוללות נתרן-יון. אלו סוללות זולות בהרבה מליתיום-יון. אמנם צפיפות האנרגיה פחות טובה מליתיום, אבל מס' מחזורי טעינה-פריקה גדול מאוד. כך שהיתרון הבולט של רכבים עם סוללות אלו יהיה המחיר וגם האפשרות להחליף את הסוללה, אם היצרן מאפשר זאת. ברגע שיכנסו סוללות נתרן-יון, המחיר של כל הרכבים בדרג הכניסה כמו האטו-3 יורד לרצפה. שהרי אפשר לרכוש רכב זול בהרבה, חדש. לא צריך יד שנייה. כלומר, בכלל לא יהיה מצב למכור. אז ברור שלא כדאי לקנות מכונית חשמלית ברמת הכניסה כרגע.
    ב. סוללות ליתיום-מטל. זאת טכנולוגיה שחברת CATL מובילה כרגע ומדובר בסוללות שיאפשרו טווח של כ-1,000 ק"מ ועם זאת לא יעלו הרבה יותר. אז גם לכל מי שהפרוטה כן בכיסו, לא כדאי לקנות עכשיו! אתה הרי רוצה להגיע לאילת ובחזרה בלי לטעון בדרך. בקרוב זה יהיה אפשרי. ב"בקרוב" אני מתכוון לתחילת 2026. ממש בקרוב.
    ג. סוללות מצב מוצק. BYD עובדים על זה וכבר יש להם אבטיפוס שמגיע ל-1,500 ק"מ עם טעינה של כ-600 ק"מ מתוכם תוך 5 דקות בטעינה מהירה. ברור שהטכנולוגיה הזאת תשולב תחילה רק במכונית דגל שהם מתכננים ושאפילו עוד אין להם שם בשבילה. אבל אם באמת יש לכם כסף, אז ממש כדאי לכם לחכות. BYD טוענים שעד 2027 יהיה דגם עם סוללות מצב מוצק על הכביש וסביר שבו-זמנית נראה אותו גם על הכבישים בארץ.

    מכל מקום, אנחנו בשלב שלפני זינוק מטאורי בטכנולוגיית הסוללות. זה פשוט לא הזמן לקנות. נכון שגם אחרי שיכנסו דגמים עם טווח של לפחות 1000 ק"מ יהיו כל הזמן דברים חדשים, אבל אז לפחות "תיתקעו" עם רכב שיש לו טווח של 1000 ק"מ לטעינה. פשוט לא קונים עכשיו. סבלנות.

    סגור תגובה

  • 5. יש 2 בעיות מרכזיות 
    מישו04, 25-06-2025

    א. המירוץ נמצא בכל כך הרבה פרמטרים אחרים. איזו סוללה בכלל תהיה בעוד 3 שנים? האם היברידים נטענים יהיו רלוונטיים? והאם התקנת עמדת טעינה באלפי שקלים לבית תחזיר את עצמה כלכלית עם אצטרך להחליף אותה כל שנתיים - שלוש?
    ומה שווי הרכב המשומש שלי שאף אחד לא ירצה?
    ב. הסינים כבר למדו לייצר מכוניות טובות, אבל כשאתה קונה אחת, ה- DATA שלך הופך להיות סיני. מילא שידעו איפה אני, איפה הבן שלי משרת ומה מצב הטחורים שלי, את זה פייסבוק וגוגל כבר יודעים, אבל אני לא בטוח שהבלמים יעבדו ברגע שהם יקראו את התגובה הזאת

    סגור תגובה

  • 6. יותם כבר כתב את התגובה הכי טובה שאפשר, אבל אוסיף  
    שחר, 25-06-2025

    שאני דווקא מעדיף היברידי נטען עם טווח קצר ומהיר טוב. 98% מהקילומטראז' שלי זה פחות מ 35 ק"מ כל כיוון... אז אני לא אצטרך טיפת דלק. בנסיעות ארוכות יותר, אשלם על דלק. זה יצא אולי 400 ש"ח בשנה על דלק... שזה ממש כלום מול היתרון שהרכב הזה יסע יופי על דלק גם כשהבטריה יורדת ל 20% מהיכולת שלה אחרי מלא שנים. גם להחליף לבטריה חדשה לא יהיה כל כך יקר...וגם לא באמת נחוץ, כי יש לי את האופציה פשוט לשלם על דלק במקום.

    סגור תגובה

  • 7. 100 ק"מ על חשמל זה מספיק? טויוטה ויונדאי חושבות שכן 
    DANY_FROM_ISRAEL, 25-06-2025

    פעם היה לי toyota, לנד קרוזר משנת 2002. הוא היה לא נוח, אז החלפתי אותו ברנגלר. אני לא כל כך השתמשתי בהם בשטח.
    אלה התוצאות של הקרינה שמדדתי אתמול:
    פולסטר 2: 6.1 מיליגאוס.
    סקייוול ET5: 6.6 מיליגאוס.
    טויוטה bz4X: 6.2 מיליגאוס.
    יונדאי איוניק 5: 6.3 מיליגאוס
    כל אלה תוצאות מסוכנות מאוד!
    זהירות

    סגור תגובה

  • 8. "תוצאות מסוכנות מאוד" דני? 
    ארצברג, 25-06-2025

    בוא ספר לנו מה הסכנה - עם מראים מקום למחקרים שמוכיחים את אותה סכנה, כמובן.
    ספר לנו גם באיזה מצב מדדת את הקרינה הנפלט ובאיזה מיקום ברכב.
    אחרי זה ספר לנו מה רמת הקרינה הבלתי מייננת שפולט הטלפון שממנו כתבת את התגובה, או המחשב. ואז בדוק גם את רמת הקרינה ליד השקע שבו אתה טוען את הטלפון...

    סגור תגובה

  • 9. למגיב שמונה 
    בעילום שם, 25-06-2025

    הוא מחרטט

    סגור תגובה

  • 10. לנסיעה בעיר זה מספיק בהחלט 
    ראובן, 25-06-2025

    למי שנוהג רק בתוך העיר, או טווחים קצרים אם יכולת הטענה בכל מקום, בארץ זה מספיק בהחלט. העניין הוא שאנשים קונים על פי "מה שהם רוצים" ולא לפי "מה שהם צריכים".

    סגור תגובה

  • 11. הבהרה ממני DANY מישראל  
    DANY_FROM_ISRAEL, 25-06-2025

    אני יודע שאני ממש דפוק שכלית וטיפשון כפי שמכנה אותי אישתי שרה מכיוון שאני כותב בכוונה תגובות מלאות שטויות כדי להרגיז את דני מטורונטו. מר טורונטו הפסיק להגיב ומה שנשאר לי לעשות? זה להרגיז אותכם .
    דרך אגב מגיב בשם מאור הוא אני .

    סגור תגובה

  • 12. לרוב האנשים זה מספיק בהחלט  
    100 קילומטר ליום, 25-06-2025

  • 13. 90% מהאנשים נוסעים פחות מ-100 ק"מ ביום. 
    אזרח, 25-06-2025

    רוב רובם של האנשים נוסעים הלוך חזור לעבודה פחות מזה והרכב יהיה עבורם כמו חשמלי לכל דבר.
    למה הם לא קונים חשמלי? בשביל הפעם בכמה חודשים או פחות שבה הם יסעו חצי מדינה לנופש וטווח חשמלי של 300 ק"מ לא יספיק.
    אז שיקנו היברידי נטען עם טווח שמספיק ליום-יום ופעם ב... ימלאו דלק. נשמע פתרון מושלם.

    סגור תגובה

  • 14. לא מבינים מה זה "פלאג אין" 
    וולפגאנג מיציבושי, 25-06-2025

    אנשים פה לא מבינים מה זה "פלאג-אין", ומה הרעיון. הענין הוא שיותר מ-90% מהנסיעות הן פחות, הרבה פחות, מ-100 ק"מ ביום, ולכן טווח כזה מספיק לרוב האנשים לנסוע לעבודה ולחזור ולטעון מחדש בבית. נסויים שנעשו עוד עם השברולט וולט הענתיקה הראו, שאנשים נוסעים במשך חודשים ולא מגיעים להניע את מנוע הבנזין שטען שם את הסוללה. ככה שטויוטה (שוב) לא טועים. ב-90% מהזמן תיסעו על הסוללה, וב-10% יידלק לכם המנוע, וסך כול הטווח של שניהם יגיע ל-900-800 ק"מ ואפילו יותר.

    סגור תגובה

  • 15. מספיק 100 ק"מ בהחלט 
    נהג מונית, 25-06-2025

    אם הייתה לי עמדת טעינה הייתי קונה וכמובן מחיר שפוי..לנו המוניות לא מציעים במחיר שפוי דגמי פלאג אלא רק בייבוא מקביל שגם הוא לא כלכלי

    סגור תגובה

  • 16. 100 ק"מ על חשמל זה מספיק? טויוטה ויונדאי חושבות שכן 
    DANY_FROM_TORONTO, 26-06-2025

    100 ק"מ זה לא מספיק אם מישהו נוסע מתל אביב לירושלים. יש לנו מרחקים ארוכים מאוד בקנדה ובארה"ב. 100 ק"מ זה בסדר לנהיגה עירונית, אבל אם קיבולת הסוללות נמוכה אז זה לא מספיק לנהיגה עירונית. קיבולת הסוללות יורדת שנה אחר שנה ואחרי 5 שנים קיבולת הסוללות נגמרת. אתם לא יודעים על מה אתם מדברים.
    7 דני. המדידות שלך לא מסוכנות במיוחד כי מעל 6 מיליגאוס זה רק מסוכן. אבל אתה צודק שאתה זהיר. הסטנדרטים העולמיים אומרים שמעל 6 מיליגאוס אנשים צריכים לדאוג. יש לי LED light עשוי על ידי TITAN עם הרבה נורות LED. ה-RD630 מראה 60 מיליגאוס לידו אבל אני לא נמצא קרוב אליו בזמן שאני עובד.
    8. "מר חכם" תפסיק לדחוף את האף שלך לדברים שאתה לא יודע עליהם כי אתה לא יודע כלום באלקטרוניקה ובמיוחד לא במכוניות חשמליות. אולי כשתתחכם תבין מה כולל בשאלה שלך. העובדה היא שאתה לא יודע כלום על תוכן התגובה שלך. דני יודע היטב מה הוא אומר כאן. קרא את תשובתי לדני במספר 7.
    9. הוא לא מחרטט כי הוא לא יודע מה הוא אומר. קרא את תשובתי אליו.

    סגור תגובה

  • 17. צבי (לת)
    חה, 26-06-2025

  • 18. חשמלי לאחר תאונת דרכים 
    אשל, 26-06-2025

    עם כל הכבוד להצלחה בהחדרת כ"כ הרבה רכבים חשמליים בזמן כה קצר, וגם אם נתעלם מירידת ערך עצומה לעיתים עד כדי אי יכולת מכירה כיד שניים, תמהה אם יש מי מהמגיבים שראה רכב חשמלי שרוף בשל תקלה טכנית או לאחרמעורבות בתאונת דרכים? ובכן יצרני הרכב ומעודדי שיווקו מעדיפים שלא.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה