בקצרה:
- ה-A290, חשמלית ראשונה לאלפין, נחתה כאן
- על בסיס רנו 5, עם ביצועים ויכולת דינמית משופרים
- המחיר מתחיל ב-205 אלף שקל

חשמל ספורטיבי: אלפין, חטיבת הביצועים של רנו, מתחילה לשווק את ה-A290, דגם חשמלי ראשון עבורה כגרסה "חמה" לרנו 5. תג המחיר מתחיל ב-205 אלף שקל, 28 אלף שקל יותר מה-5 המקבילה אבל 10,000 שקל פחות ממיני קופר E.
היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה (קדמית): עם 177 כ"ס בגרסת GT או 218 כ"ס ב-GTS (ב-235 אלף שקל) המאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות, שניה פחות מגרסת הבסיס.
הסוללה זהה לרנו 5 (בקיבולת 52 קוט"ש) אבל טווח הנסיעה צנוע במעט: כ-380 ק"מ ל-GT וכ-360 ק"מ ל-GTS. טעינה מהירה (100 קילוואט) ומילוי מ-15% ל-80% בכחצי שעה.

השבחה מכאנית: בהשוואה ל-5 המשמשת לה בסיס, ה-A290 נבדלת בתת שלדה קדמית חדשה העשויה מאלומיניום קל משקל ומאפשרת גם שינוי מיקום המנוע החשמלי על מנת להשיג חלוקת משקל מאוזנת יותר בין הסרנים. מערך המתלים בתצורה דומה (מקפרסון מלפנים, רב חיבורי מאחור) אבל בכיול וגיאומטריה ייחודית עם באמפ-סטופ הידראוליים, מוטות מייצבים קשיחים יותר ומפסקי סרנים מורחבים (ב-2 ס"מ מלפנים וב-2.5 ס"מ מאחור).
מערכת הבלימה מלפנים מגיעה מברמבו האיטלקית (דיסק 320 מ"מ וקאליפר 4 בוכנות) בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגים רחבים יותר מה-5 (225/40 על חישוקי "19) שפותחו במיוחד עבורה על ידי מישלין הצרפתית (עם הטבעת הסימון על הדופן A29): פיילוט ספורט EV ב-GT ופיילוט ספורט S5 ב-GTS.

נוצות קרב: העיצוב קרבי מה-5, עם יחידות תאורה קדמיות במתאר X כמקובל ברכבי מרוצי ראלי בעבר, פגושים אגרסיביים עם כונסי אוויר מלפנים ומסיט אוויר מאחור, בתי גלגלים בולטים וכונסי אוויר מדומים בדלת האחורית כהומאז' ל-5 טורבו II.
בתא הנוסעים יש מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת וחימום בעוד בקונסולה המרכזית שלושה מתגים נפרדים למצבי נסיעה (R-N-D) כמו ב-A110 במקום הידית המסורבלת מימין להגה ב-5. על הגה שלוש צלעות יש סימול מרכוז בחלקו העליון, חלק תחתון שטוח עם בורר מצבי נהיגה בחלק הימני, בורר שליטה ברגנרציה (עם הסימול RCH) עם 4 רמות עוצמה ומתג אדום (עם הסימון OV) כמצב 'בוסט' למנוע החשמלי.

יש גם אפשרות לתצוגת נתוני אקשן על לוח המחוונים הדיגיטלי ("10.3) ומסך המגע ("10.1) כמו מד G, התערבות ABS ובקרת יציבות, טמפרטורת מנוע, סוללה, צמיגים ובלמים והקלטה שלהם למערכת טלמטריה בשילוב וידאו מהמצלמה הקדמית.
ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטי וצבע שחור לגג מוצעים כציוד תקני ב-GTS או אופציה בתוספת 15 אלף שקל ב-GT.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אבל ללא התרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת שיש ב-5.

מה אנחנו חושבים: ברמה הנוסטלגית ה-A290 היא סוג של הומאז' היסטורי, שכן ה-5 אלפין המקורית מאמצע שנות ה-70, הייתה המכונית הראשונה של רנו שעברה השבחה בסדנת אלפין דאז והייתה לקומפקטית חמה ראשונה באירופה, מקדימה בחודשיים את פולקסווגן גולף GTI הראשונה.
גם הפעם היא מחלוצות הקטגוריה של חשמליות ביצועים, המחליפות את דגמי הבנזין שהיו בעבר מהנחשקים ביותר עבור חובבי הגה דלי תקציב. ואחרי שנהגנו בה על כבישי צרפת אנחנו יודעים לספר שיש לה איכויות דינמיות וחווית נהיגה שמזכירה את אותן קטנות חמות ועצבניות של סוף המאה הקודמת.
עם תג מחיר צפונית ל-200 אלף שקל וממדים קומפקטיים של סופר מיני היא לא תהפוך ללהיט מכירות שיאתגר את הסינים. אבל עבור חובבי נהיגה שרוצים לעבור לחשמל היא כנראה אחת הטובות ביותר שיש.