דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יוצא לאור: פורשה חשפה קאיין חדש וחשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רב המכר של פורשה עובר לחשמל
  • עם ביצועים מהירים מ-911 טורבו S
  • המחיר: מ-797 אלף עד 1.38 מיליון שקל

מתחבר לשקע: אחרי חודשים ארוכים של טיזרים והבטחות, פורשה חשפה קאיין חדש וחשמלי, שינחת כאן ברבעון השני של השנה הבאה. בשונה מהתוכנית המקורית הוא לא יחליף את הקאיין בנזין הוותיק שימשיך להיות משווק לצידו. תג המחיר מתחיל ב-797 אלף שקל, 70 אלף שקל פחות מהקאיין בנזין, ולדברי היבואנית הוא יוצע עם אחריות מקיפה ל-4 שנים.

בשלב ראשון הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה כפולה, עם 442 כ"ס בגרסת הבסיס ו-4.8 שניות ל-100 קמ"ש או - שימו לב - 1,156 כ"ס בטורבו המאפשרים לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, זמן זהה ל-911 טורבו S, מה שגם הופך אותו לאחד מרכבי הפנאי המהירים בעולם.

לדברי פורשה ההספק המרבי של הטורבו מתקבל רק בהפעלת בקרת השיגור, בעוד באופן קבוע הוא מספק "רק" 857 כ"ס. ניתן לקבל עוד 176 כ"ס למשך 10 שניות בלחיצה על מתג (Push-to-Pass) המוצב על ההגה. המנוע האחורי של הטורבו מקבל מערכת שימון ייעודית שאמור לאפשר לו ביצועים מיטביים לאורך זמן, וגם משלב בתוכו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה לטובת הורדה יעילה של הכוח לאספלט. כאופציה ניתן גם לקבל את הטורבו עם בלמים קרמיים, ובמפתיע כושר הגרירה מרשים ביחס לחשמליות (3.5 טון) וזהה לגרסאות הבנזין.

חשמל מתקדם: שתי הגרסאות ניזונות מסוללה בקיבולת 113 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה של 642 ק"מ לגרסת הבסיס ו-623 ק"מ לטורבו. מערכת קירור משודרגת לסוללה בחלקה העליון והתחתון ושימוש במתח גבוה (800V) מאפשרים טעינה אולטרה מהירה (390 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-16 דקות, או הוספת יותר מ-300 ק"מ לטווח הנסיעה ב-10 דקות. הוא גם מצוייד באפשרות לטעינה ביתית (AC) אלחוטית, ללא חיבור לשקע, באמצעות משטח ייעודי מתחת לרצפה.

לדברי פורשה, מערכת הרגנרציה היא ברמה של רכבי פורמולה E ומסוגלת למחזר עד 600 קילוואט ולמעשה לשמש ל-97% להאטה ללא שימוש בבלמים עצמם.

עוד נציין כי מתלי אוויר יהיו ציוד תקני, אבל לצידם תוצע מערכת מתקדמת עוד יותר (מכונה Porsche Active Ride) המבוססת קפיצי אוויר עם בולמי זעזועים ייחודיים בעלי משאבה הידראולית חשמלית לשליטה בלחץ, עם אפשרות להרמה או הנמכה מהירה של כל יחידה בנפרד. בכך היא מאפשרת צמצום כמעט מוחלט של זוויות הגלגול על ציר הרוחב (בעומסי פניה) ועל ציר האורך (בזמן בלימה או האצה) וגם מייתרת את הצורך במוטות מייצבים. עוד ברשימת האופציות - היגוי אחורי אקטיבי (5 מעלות) לצמצום כושר התמרון במהירות נמוכה ושיפור היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.

מה עוד צריך לדעת: הקאיין מבוסס על פלטפורמת PPE הייעודית לחשמל שפותחה יחד עם האחות לקונצרן אודי, ומשותפת גם למקאן החשמלי. בהשוואה לקאיין בנזין, החשמלי ארוך ב-5.5 ס"מ (498.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (302 ס"מ), מה שאמור לאפשר מרחב מחיה טוב משמעותית ליושבים שם. תא המטען יהיה בנפח דומה (780 ליטר), אבל יש גם תא נוסף מלפנים (90 ליטר).

העיצוב החיצוני מזכיר את אחיו הקטן, לרבות יחידות תאורה חדות מלפנים ופרוסות לכל רוחב דלת תא המטען מאחור, המשלבות גם כיתוב מואר של שם המותג. יש גם שימוש בכונסי אוויר אקטיביים בפגוש הקדמי בעיצוב דומה ל-911 GTS, ומאחור ספויילר מתרומם בקצה הגג וצמד מסיטי אוויר המתארכים מקצות הפגוש האחורי, מה שמאפשר לו להציג מקדם גרר זהה למקאן (0.25) למרות ממדים גדולים בהרבה.

מה אנחנו חושבים: הקאיין הראשון היה מי שהציל את פורשה ממשבר כלכלי שפקד אותה בסוף שנות התשעים, והפך לרב מכר של ממש עם 1.3 מיליון יחידות שיוצרו מאז. הצלחה שהביאה את מרבית יצרניות הספורט כמו פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין וכעת אפילו מקלארן להציג רכבי פנאי.

הקאיין החדש מבטיח איכויות יוצאות דופן מכל בחינה בקטגוריה, אבל האם הוא גם הפעם הוא יציל אותה מהמשבר שפוקד אותה כעת? ספק רב, שכן חלק ניכר מהצרות הכלכליות שלה נובעות בדיוק כתוצאה מהיכולות הגבוהות שמפגין כעת הקאיין החדש. תוצאה של ההימור על מעבר להנעה חשמלית שהתברר ככעת כשגוי, לפחות באופן חלקי. שכן הביקוש לדגמים אלו נמצא בהאטה מתמדת ולקוחות רבים, בעיקר בשוק האמריקאי הגדול והחשוב עבור פורשה, מפנים עורף לחשמליות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה