בקצרה:
- ה-S6 יחליף את המארוול R הוותיק
- עם פלטפורמה ייעודית וטווח נסיעה משופר
- צפוי לנחות כאן בתחילת 2026

היורש הגיע: חודש לאחר שנחשף (בטעות?) במסגרת מבחני הריסוק של ה-EuroNCAP, הציגה MG באופן רשמי ומלא את ה-S6 EV, פנאי חשמלי שצפוי להחליף את המארוול R. לישראל הוא צפוי להגיע כבר בתחילת השנה.
ה-S6 מתבסס על הפלטפורמה היעודית של MG לדגמים חשמליים (MSP) המשותפת גם ל-4 המשפחתית ול-S5. בהשוואה למארוול R הוא זוכה לתוספת של 3 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים (471 ס"מ ו-283.5 ס"מ בהתאמה). נפח תא המטען מאחור הוכפל בגודל (674 ליטר, 317+) בעוד מלפנים יש תא נוסף בשתי מערכות ההנעה (102 ליטר להנעה כפולה, 124 ליטר לאחורית).

מה עוד צריך לדעת: ה-S6 יוצע עם הנעה אחורית ו-244 כ"ס (64 כ"ס יותר מהמארוול R) המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות (0.6 שניות פחות). גרסה כפולת הנעה עם 361 כ"ס (73 כ"ס יותר) אבל דווקא הזינוק ל-100 קמ"ש איטי ב-0.2 שניות מהדגם המוחלף (5.1 שניות). בשני המקרים עם מהירות מרבית של 200 קמ"ש.
קיבולת הסוללה גדלה במעט (77 קוט"ש, 7+) מאפשרת הוספת כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה, 526 ק"מ להנעה האחורית או 481 ק"מ בכפולה. טעינה מהירה (144 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך 38 דקות אך במפתיע, קצב הטעינה הביתית נמוך יחסית למקובל (7 קילוואט) מה שמצריך 12 שעות למילוי מ-10% ל-100%.

ש חמישה מצבים למערכת הבלימה הרגנרטיבית, העוצמתי ביותר אמור לאפשר נהיגה בדוושה אחת וגם בורר מצבי נהיגה עם חמישה מצבים (רגיל, ספורט, נוחות, שלג והתאמה אישית).
עיצוב אווירודינאמי מקודמו עם סבכה קדמית אטומה ומסיט אוויר חשמלי, מאפשר מקדם גרר נמוך מבעבר (0.27). סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע ("12.8), בעוד תצוגה עילית תוצע כאופציה. בדומה ליתר דגמי המותג, גם ה-S6 תוצע עם אפליקציה לשליטה מרחוק במערכות שונות.

מה אנחנו חושבים: עם המארוול R ניסתה MG להתמודד מול טסלה מודל Y וחברותיה לקטגוריה, אך זה לא ממש הצליח. כעת, את הקרב מול אריות הקטגוריה יקח על עצמו ה-IM6 של חטיבת היוקרה שלה, בעוד ה-S6 ינסה פעם נוספת להיות אלטרנטיבה זולה יותר לקטגוריה.
בהשוואה לקודמו הוא מביא שיפור משמעותי בטווח הנסיעה, כמו גם עיצוב חיצוני מודרני, סביבת נהג עדכנית, תא נוסעים שימושי יותר וגם הבטחה לאיכויות נסיעה טובות מבעבר הודות לפלטפורמה המודרנית. השאלה העיקרית שנותרה פתוחה היא המחיר שיוצמד לו, ואם תצליח היבואנית לתמחר אותו מתחת לרף 200 אלף שקלים זה עשוי להצליח. אם לא, זו תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית.