מערכת הנהיגה האוטונומית-חלקית של טסלה נמצאת תחת חקירה חדשה של מנהל הבטיחות בדרכים האמריקאי, בעקבות שורת תאונות ו-23 נפגעים בזמן השימוש בה. אם יימצא כשל, קרוב ל-3 מיליון מכוניות יידרשו לתיקון באמריקה בלבד
מאת: רועי צוקרמן
פורסם 12.10.25
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעה על פתיחה בחקירה נוספת הנוגעת למערכות ה-FSD של טסלה. המערכת מספקת יכולת נהיגה אוטונומית-חלקית (Full Self-Driving Supervised), כלומר כזו המסוגלת לבצע את כל פעולות הנהיגה בעצמה אך דורשת נהג מפקח שמקבל החלטות בזמן אמת. מערכת הנהיגה המתקדמת של טסלה נמצאת כבר תחת חקירה של הקונגרס האמריקאי.

ב-NHTSA מדווחים כי התקבלו 58 התראות על כשלים במערכת, בהם 14 תאונות דרכים עם 23 נפגעים ומקרים בהם המערכת ביצעה טעויות נהיגה או עבירות תנועה מסכנות חיים. ברשות מבהירים כי בדיווחים שהתקבלו נכלל מידע לפיו המערכת "התנהגה באופן שהפר חוקי בטיחות בדרכים". בין השאר, נטען כי ה-FSD אפשרה למכוניות להיכנס לצומת כאשר הרמזור אדום ואף לנסוע כנגד כיוון התנועה.
על-פי הודעת ה-NHTSA, בדיווחים שהתקבלו נטען בשישה מקרים נפרדים כי מכונית של טסלה שפעלה במצב FSD, "התקרבה לצומת באור אדום, המשיך בנסיעה לתוך הצומת וכתוצאה מכך התנגשה ברכב המגיע מכיוון בו הופיע אור ירוק".
אם יימצא כשל במערכת, טסלה עשויה לספוג מכה כלכלית משמעותית: ה-NHTSA יכול לקבוע כי על היצרנית לבצע קריאה לתיקון בלא פחות מ-2.88 מיליון מכוניות בארה"ב לבדה. במקרה זה סביר כי היצרנית תידרש לבצע תיקון גם במיליוני מכוניות ששווקו מחוץ לאמריקה, ולא ברור האם תיקון כזה יוכל להתבצע כעדכון תוכנה בלבד, או שידרוש גם עדכונים לחומרה (חיישנים, מחשוב וכדומה).
את הפרטים החדשים מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, שביקשה תגובה מטסלה להודעת ה-NHTSA אך זו בחרה שלא להגיב. עם זאת, במהלך סוף השבוע היצרנית פרסמה עדכון תוכנה למערכת ה-FSD.