דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עולם כמנהגו נוהג: שוב טסלה, שוב תאונות ונפגעים, שוב חקירה פדרלית

Getting your Trinity Audio player ready...

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעה על פתיחה בחקירה נוספת הנוגעת למערכות ה-FSD של טסלה. המערכת מספקת יכולת נהיגה אוטונומית-חלקית (Full Self-Driving Supervised), כלומר כזו המסוגלת לבצע את כל פעולות הנהיגה בעצמה אך דורשת נהג מפקח שמקבל החלטות בזמן אמת. מערכת הנהיגה המתקדמת של טסלה נמצאת כבר תחת חקירה של הקונגרס האמריקאי.

ב-NHTSA מדווחים כי התקבלו 58 התראות על כשלים במערכת, בהם 14 תאונות דרכים עם 23 נפגעים ומקרים בהם המערכת ביצעה טעויות נהיגה או עבירות תנועה מסכנות חיים. ברשות מבהירים כי בדיווחים שהתקבלו נכלל מידע לפיו המערכת "התנהגה באופן שהפר חוקי בטיחות בדרכים". בין השאר, נטען כי ה-FSD אפשרה למכוניות להיכנס לצומת כאשר   הרמזור אדום ואף לנסוע כנגד כיוון התנועה.

על-פי הודעת ה-NHTSA, בדיווחים שהתקבלו נטען בשישה מקרים נפרדים כי מכונית של טסלה שפעלה במצב FSD, "התקרבה לצומת באור אדום, המשיך בנסיעה לתוך הצומת וכתוצאה מכך התנגשה ברכב המגיע מכיוון בו הופיע אור ירוק".

אם יימצא כשל במערכת, טסלה עשויה לספוג מכה כלכלית משמעותית: ה-NHTSA יכול לקבוע כי על היצרנית לבצע קריאה לתיקון בלא פחות מ-2.88 מיליון מכוניות בארה"ב לבדה. במקרה זה סביר כי היצרנית תידרש לבצע תיקון גם במיליוני מכוניות ששווקו מחוץ לאמריקה, ולא ברור האם תיקון כזה יוכל להתבצע כעדכון תוכנה בלבד, או שידרוש גם עדכונים לחומרה (חיישנים, מחשוב וכדומה).

את הפרטים החדשים מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, שביקשה תגובה מטסלה להודעת ה-NHTSA אך זו בחרה שלא להגיב. עם זאת, במהלך סוף השבוע היצרנית פרסמה עדכון תוכנה למערכת ה-FSD.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 29 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. מעניין מי ממשיך לקנות את הזבל הזה 
    אסטרה, 12-10-2025

    כאשר ירידת ערך מטורפת כבר אחרי שנה ראשונה, עם מלא תקלות, בלי גלגל רזרבי ועוד עם קרינה על מלא שתטגן את הנוהגים בה ותגרום לכל המחלות הקשות הממאירות, שלא לדבר על מחירי הביטוח . רק בנזין!

    סגור תגובה

  • 2. מישהו בדק כמה תאונות נחסכו בזכות המערכת? 
    Plaid, 12-10-2025

    כמו כל מערכת, גם ה-FSD עדיין לא מושלמת. השאלה היא האם מספר התאונות והנפגעים גבוה או נמוך יותר בזכות המערכת?
    האם יותר תאונות נמנעו בזכות השימוש במערכת?

    בכל מקרה, טסלה מקדימה טכנולוגית את כל החברות האחרות, נהיגה ברכבים החזקים של טסלה היא חוויה מוטורית, רק שקטה יותר. שימוש באוטופילוט הבסיסי שמגיע עם כל הרכבים מתעלה על מערכות של יצרניות אחרות, והנהג סומך על הרכב אחרי כמה נסיעות, נוהגים ברוגע כשאתה יודע שהמערכת פשוט עושה את העבודה טוב ממך.

    סגור תגובה

  • 3. 2: לא ניתן לבדיקה. האם אתה רוצה להיות באחוז הסטטיסטי שנפגע? 
    אישימוטו, 12-10-2025

    לא ניתן לבדוק "נמנעה" כי רובנו מכירים וכמה פעמים בכל נסיעה, מצבים של "כמעט תאונה" או "תושיה בשניה האחרונה". כךןמר כל בדיקה תעלה שבכל נסיעה נמנעות עשרות או מאות תאונות, במצב אנושי או אוטופיילוט.
    אבל תראה לי מי מוכן/ה להיות באחוז הסטטיסטי שחלילה נפגע או מעדיף להשאר בריא ושלם.

    סגור תגובה

  • 4. מה לא ברור במילה Supervised? 
    צילה, 12-10-2025

    על הנהג להיות בשליטה כל הזמן. אם רכב עושה סימנים שהוא מתכוון לעבור באדום צריך לקחת שליטה באופן מיידי. אני בכל מקרה לא אסמוך על נהיגה אוטונומית חלקית או מלאה בעתיד הנראה לעין.

    סגור תגובה

  • 5. הFSD של טסלה זאת עבודה בעניים 
    LiDAR, 12-10-2025

    לא עובד ובחיים לא יעבוד

    סגור תגובה

  • 6. זה הולך להיות הריקול ההכי זול בהיסטוריה :-) 
    יותם (מהנדס חשמל), 12-10-2025

    לטסלה יש את גרסת FSD 14.1 שעוד לא יצאה לציבור בכלל. הבעיה העיקרית עם גרסה 14.1 היא שהיא נזהרת יותר מדי: אם המצלמה הקדמית רואה משהו אדום, ה-AI ישר נותן ברקס, גם אם זה לא רמזור.

    אבל אם זאת הבעיה, שגרסה 13 לפעמים לא עוצרת ברמזור אדום - אז פשוט טסלה תעדכן את כל המכוניות OTA. כלומר פשוט בעל הרכב יקבל התרעה "מערכת ההפעלה של הרכב צריכה לבצע עידכון. הרכב יהיה 25 דקות במצב עידכון. במצב זה לא תוכל לנהוג. אנא אשר לבצע העידכון כאשר אתה מוכן".

    אחרי השידרוג (או שמה זהו שיזרוג) לגרסה 14.1, לא נקבל יותר תלונות על תאונות. אבל נקבל הרבה תלונות על "האוטו סתם נותן לי ברקס" :-).

    למען האמת גרסה 14.1 מדהימה. חפשו ביוטיוב "FSD V14.1" כדי לראות סרטונים עליה. חלק מהנהגים מוכנים להישבע שה-AI תבוני. לא סביר כי מדובר במודל זעיר, אבל בכל זאת, גרסה 14.1 עושה את העבודה, בלי תאונות. כמובן שטסלה לא יודו בכך - הם חייבים להתכסת"ח, אז הם ידרשו שהנהג ישמור את הידיים על ההגה.

    סגור תגובה

  • 7. אוף, הם זריזים 
    יותם (מהנדס חשמל), 12-10-2025

    בשבוע שעבר זה היה 14.1.. עכשיו כבר יש להם (עוד לא שחררו לציבור) גרסה 14.1.1 שבה כביכול הם תיקנו גם את הבעיה שהאוטו סתם נותן ברקס, גם כאשר לא צריך.

    מקווה שהם לא הקלו יותר מדי - הבעיה כאן היא שאנחנו לא רוצים תאונות, כמובן. אבל איך שלא יהיה, כל הנקודה ב-FSD V14, היא הבינה המלאכותית שנוהגת ברכב.

    נהגי הניסוי אומרים שזה מדהים. אין לי טסלה, אז אני לא יכול לנסות את זה, אבל זה אמור להיות הרבה יותר טוב מנהג אנושי. ה-AI מגיב הרבה יותר מהר, מתנהג כמו נהג אנושי על הכביש. אפשר לבקש ממנו לצאת לעקיפות וכו' והוא יבצע, אם הכביש פנוי. אם יש תנועה ממול, הוא יחפש לאן לברוח.. בקיצור, בינה מלאכותית של נהג עארס.

    מה שיותר מדהים, זה שאם אתם מבקשים ממנו להגיע לטייק אוואי והוא רואה את החלון, ה-AI בעצמו לפעמים עוצר לידו, כדי שתוכלו להזמין. אם אתם מבקשים ממנו להגיע לכתובת שיש בה חניה והוא רואה טסלה אחרת חונה כאשר יש לידה מקום פנוי - הוא חונה אוטומטית לידה. יש עוד כל מיני דברים קטנים כאלה שבגללם נהגי הניסוי טוענים ש-V14 מודע לעצמו.

    טוב, השאלה היא האם ב-V14.1.1 FSD באמת תיקנו את כל הבעיות. נחכה ונראה. אם כן, נתחיל לראות טסלות נוהגות בפראות, כאשר ה"נהג" שותה ואוכל תוך כדי :-).

    סגור תגובה

  • 8. לא לדאוג מאסק חבר של טראמפ 
    מירי רקב, 12-10-2025

    ייתרון שאתה מיליארד, תמיד יכול לתת "מתנה" לטראמפ והחקירה תעלם

    סגור תגובה

  • 9. שוב השמצות לחברה שהביאה מהפכה שחיכו לה שנים 
    יונתאא, 12-10-2025

    כל טכנולוגיה חדשה מגיעה עם קשיים וסיכונים. ואגב עוד בכלל לא ברור אם המערכת הצילה יותר אנשים מש"פגעה"..... בקיצור טראש

    סגור תגובה

  • 10. תגובה ל 6 
    משה, 12-10-2025

    בלימה כשהמערכת מזהה אור אדום לא חייבת להיות בגלל רמזור אלא יכולה להיות גם בגלל בלימה של הרכב שלפני.
    יחד עם זאת, בלימות יתר לא סיבה אמיתית לא תביא בהכרח לירידה במספר התאונות אלא במקום תאונות חזית יהיו תאונות אחור של הרכב שנסע אחרי הטסלה ולא הספיק לבלום כתוצאה מבלימה מיותרת של הטסלה

    סגור תגובה

  • 11. 10 - כנראה שאין לך רשיון :-) 
    יותם (מהנדס חשמל), 12-10-2025

    כמו שאתה יודע, באחריותך לשמור מרחק מהרכב שלפניך. לא שמרת? אוטומטית התאונה באשמתך.

    סגור תגובה

  • 12. צריך לבטל לגמרי 
    דן, 12-10-2025

    צריך לבטל לגמרי את הנהיגה האוטונומית,צריך להתרכז רק בעזרים שיועילו לנהג וישמרו על בטיחותו, אבל הנהיגה חייבת להשאר בידיים של אדם בשר ודם.רק באתרים מסוימים לאפשר זאת.

    סגור תגובה

  • 13. התוכנה עצמה עולה כמו 2 מכניות רגילות (בארה״ב) 
    הרב גוּרְנִישְׁטּ , 12-10-2025

    בכל אופן - יבוא יום שכל המכוניות יהיו אוטונומיות וביום הזה לא יהיו תאונות (בכלל).

    סגור תגובה

  • 14. ואיפה הנהג המשגיח?? 
    סבא צבי, 12-10-2025

    הנהג שנועד להשגיח שיחק בטיק טוק????

    סגור תגובה

  • 15. מכונית חשמלית=גוזניק מתנייע (לת)
    דוד, 12-10-2025

  • 16. כמה הערות על כל רכב אוטונומי 
    נהג ומתכנת תוך כדי נהיגה, 12-10-2025

    AI לא יכול להיות יותר חכם ממי שאימן אותו.
    התשובה שתקהל מ AI לא תהיהיותר חכמה ממי ששאל אותה.
    התוצאה בשילוב ה AI במערכת לא תעבוד יותר טוב ממי שסינן את התשובות
    רכב אוטונומי לא יהיה יעיל ויעבוד תקין לפני דעל הרכבים בעולם יסעו כנחילים
    רק דכל העולם יעבוד שכל הכבישים התמרוריפ וסימוני הכביש יהיו באות תקןויהיו תקינים כל הזמן

    סגור תגובה

  • 17. אם לסבתה היו גלגלים 
    הרשלה, 12-10-2025

    כמה תאונות יש ברכבי בנזין לא עושים בדיקות פדרליות
    מטומטמים חפשו עץ אחר לטפס עליו

    סגור תגובה

  • 18. BMW יש רוצה בעיה  
    שימי , 12-10-2025

    ל BMW חשמלית יש אותה בעיה

    סגור תגובה

  • 19. עולם כמנהגו נוהג: שוב טסלה, שוב תאונות ונפגעים, שוב חקירה פדרלית 
    DANY_FROM_TORONTO, 13-10-2025

    זה לא דבר חדש לגבי טסלה כי ה-NHTSA כבר בדקו את מערכת FSD בעבר. ה-NHTSA קיבלו 58 דיווחים על אירועים אשרקשורים ל-FSD, כולל 14 תאונות ו-23 פצועים. החששות כוללים אי עצירה של מערכת ה-FSD ברמזורים אדומים, כניסה לצמתים לאחר עצירה מוחלטת, מעבר לנתיבים מנוגדים ללא אזהרה מספקת לנהג וביצועי מערכת ה-FSD במעברי רכבת. חקירות קודמות התרחשו באוקטובר 2024 כאשר ה-NHTSA פתחו בחקירות על 2.4 מיליון מכוניות טסלה שהיו מצוידות ב-FSD. חקירה קודמת הופעלה על ידי דיווחים על תאונות שאירעו בתנאים של ראות מופחתת כמו סנוור שמש, ערפל ואבק שכללה אירוע קטלני בשנת 2023. בשנת 2024 לא הייתה היכולת של מערכת FSD לזהות רמזורים ולהגיב כראוי. ה-NHTSA לא פרסמו אזהרה רשמית אך חזרה על שתי חקירות תוך שנה וזה מהווה פעולות רשמיות בנוגע לחששות בטיחותיים של מערכת ה-FSD.
    5. אתה צודק.
    8. מאסק אינו חבר של טראמפ.
    12. אתה צודק.
    17. בקנדה הנהג הוא זה שלוקח את מכונית הבנזין שלו לדילר לבדיקות. עשיתי את זה רק פעם אחת עם הלינקולן אבל הכל היה בסדר אחר כך. זה אותו דבר עם הבנטלי והפוקוס.

    סגור תגובה

  • 20. סערה בכוס ״ עיתונאי״ רכב 
    דודו , 13-10-2025

    לא מדויק חלקי ומתייחס לתלונות שחלקן מיועדות לנסות לסחוט כסף. היינו בסרט הזה כבר 60 פעם.

    סגור תגובה

  • 21. לא מקדימה 
    לא מקדימה את WAYMO, 13-10-2025

    שמדובר בחיים ומוות אין פה שאלה של מה עושה פחות טעויות, השאלה היא מה הוא המצב בו שני המקרים מתקיימים. הכוונה שהמערכת גם מונעת את כל התאונות שהיו נמנעות ע"י הנהג וגם עוד בנוסף. אם זה לא המצב אז נוצר מצב חדש בו יש אנשים שהיו יכולים להיות בחיים אבל הם לא רק בגלל המערכת וזה לא מקובל.

    סגור תגובה

  • 22. טסלה 
    לא מתחזה. , 13-10-2025

    אני מתפלא! אולי אפשר לתבוע בכל תאןנה את היצרן על זה שהבלימה האוטונומית לא בלמה??? מדובר במערכת עזר על אחריות הנהג נקודה.

    אולי אילון מאסק דןאג שיתבעו את טסלה ובכך להעביר מסר שהAI הוא כמעט אנושי ותהיה תביעה משפטית במידה ונכשל. נשמע קונספירציה אבל זה ידוע שתביעה גדולה עושה פרסומת לא רעה...

    סגור תגובה

  • 23. הנהג תמיד אשם 
    עמיאל, 13-10-2025

    למה להאשים את התוכנה ולא הנהג?
    אני נוהג בטסלה ובחיים ולא יעז לתת לה לנהוג לבד, זה סכנת נפשות.

    סגור תגובה

  • 24. רק הסינים יביאו מכונית אוטונומית אמינה 
    לא הנאצי אילון מאסק , 13-10-2025

    מאסק הוריד חיישנים מהטסלה, הוריד לידאר, בסגנונו השחצן. מי קונה מכונית מאדם שמצביע כמו נאצי? שיש לו 14 ילדים?

    סגור תגובה

  • 25. אנחנו יודעים שהקנאים עובדים קשה נגד טסלה 
    יוגב, 13-10-2025

    כשנגרמו תאונות מטויטה, לא שמענוו כלום כי טויטה מפרסמת בהרבה מאוד כסף. טסלה המכונית הכי אמינה בעולם. זה כבר ידוע

    סגור תגובה

  • 26. טכנולוגיה 
    מ, 13-10-2025

    בעשרים השנים האחרונות, כל חידוש טכנולוגי הופך את המכוניות ליותר יקרות, ויותר גרועות.

    סגור תגובה

  • 27. עבודה בעיניים  
    מישו המקורי , 13-10-2025

    או שנוהגים או שלא, "פיקוח" על מערכת אוטומטית שעושה הכל (עד התאונה...) לבד - זו בדיחה - כשמדובר בשעות הפנאי - להבדיל ממקומות עבודה, שהרי איש לא יעלה על הדעת לפקח על מכונת כביסה למשל.

    סגור תגובה

  • 28. בדיחה גרועה 
    מה שמו, 13-10-2025

    המכונית ה"אוטונומית" של טסלה היא בדיחה גרועה, מי שקונה מכונית אוטונומית קונה אותה כדי לנוח בנסיעה ולא כדי להפוך מנהג ל"מפקח"

    סגור תגובה

  • 29. כשעשו השווה בין המונית של ווימו לרובוטקסי של טסלה 
    S1, 13-10-2025

    ראו שכמות התאונות שווימו עשתה ב10 שנים, טסלה צברה בחודשיים. מאסק הנוכל משווק את הרכב כאילו מסוגל לנהיגה אוטונומית בדרגה 5 כשהוא אפילו לא בדרגה 3. ועכשיו זה הזמן להתמודד עם ההשלכות של שקרים שלו

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה