טויוטה קורולה, מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בישראל עד המלחמה ולהיט מכירות עולמי כבר עשרות שנים, אינה משווקת אצלנו כיום בגלל החרם הטורקי – שכן היא יוצרה שם עבורנו (ועבור אירופה). ובעוד ביבואנית נערכים לחידוש השיווק מייצור יפני כפי שדיווחנו לאחרונה, טויוטה מחממת מנועים של דור חדש לחלוטין שעדיין לא נחשף.

בתמונות ראשונות שנחשפו לקראת הופעת בכורה בתערוכת התחבורה של יפן בסוף החודש, טויוטה חושפת את העיצוב של הדור ה-13 של המשפחתית הפופולרית, המכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים בעולם – יותר מ-50 מיליון יחידות מאז הוצגה לראשונה ב-1966.
היפנים לא מפרסמים בינתיים מפרט טכני או פרטים כלשהם לגבי המכונית. אך מהתמונות ברור כי היא תאמץ שפת עיצוב חדשה לגמרי עם קווים חדים ודרמטיים יותר, לעומת מתאר עגלגל יחסית בדור היוצא.

מלבד הקורולה, טויוטה תציג בתערוכה גם ואן בגרסת תצוגה, רכב הובלה ספרטני לשווקים מתפתחים, מכונית זעירות לילדים וגם שתי מכוניות מסקרנות מהמותגים הנוספים שלה. סנצ'ורי, מותג היוקרה של היצרנית בשוק הביתי, יציג רכב קרוסאובר יוקרתי, שמשלב בין עולם מכוניות הפאר לרכבי השטח, כולל מרכב קופה מסוגנן ומרווח גחון גדול. דלתות הצד ברכב החדש נפתחות במקביל למרכב במקום לצדדים.

לקסוס תציג מיניוואן עתידני עם שישה גלגלים, ואמורה לחשוף גם גרסת ייצור של ה-LFA הבאה, מכונית העל החדשה ומי שתהיה מקדמת התדמית של חטיבת היוקרה העולמית בשנים הקרובות. ודייהטסו, חביבת הישראלים בעבר שהפסיקה לשווק מכוניות מחוץ ליפן, תציע רכב עירוני זעיר שאמור לגשר על הפער בין קטנוע לבין מכונית מיקרו (קטגוריה המוכרת באירופה כ"קוודרסייקל").
פרטים נוספים על המכוניות החדשות צפויים להתפרסם בתערוכה שתיערך בטוקיו בסוף החודש.