בקצרה:
- מרצדס משיקה כאן דור שלישי ל-CLA
- בתחילה עם חשמל, בהמשך גם בנזין
- המחיר מתחיל ב-300 אלף שקל

פעם השלישית: מרצדס מתחילה לשווק כאן CLA חדשה, דור שלישי לקופהארבע-דלתות הקטנה בהיצע. היא תוצע בתחילה רק בגרסאות חשמליות עם תג-מחיר שמתחיל ב-300 אלף שקל, בעוד גרסאות בנזין צפויות לנחות כאן בתחילת השנה.
בהשוואה ל-CLA הקודמת החדשה גדולה יותר - ארוכה ב-3.5 ס"מ (472 ס"מ), רחבה ב-2.5 ס"מ (185.5 ס"מ), גבוהה ב-3.5 ס"מ (147 ס"מ). למרות זאת, מקדם הגרר נמוך משמעותית (0.21) וצנוע אפילו מטסלה מודל 3 ומיונדאי איוניק 6.
גם בסיס הגלגלים ארוך ב-6 ס"מ (279 ס"מ) אמור לאפשר מרחב מחיה טוב יותר ליושבים מאחור. למרות תא מטען צנוע יותר (405 ליטר, 55-) אבל יש גם תא מטען גדול מלפנים (101 ליטר), לראשונה במותג.
היא גם הדגם הראשון שמושק כאן לקראת 2026, לאחר הצהרות היבואנית כי בשנה הבאה צפוי המותג להציע תגי מחיר נוחים יותר מהמקובל במרצדס.

חשמל ובנזין: היא תוצע בשתי גרסאות הנעה אחורית, עם 224 כ"ס, 7.5 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש וסוללת 58 קוט"ש ב-CLA200, או 272 כ"ס, 6.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש וסוללת 85 קוט"ש ב-CLA250+ (ב-370 אלף שקל). בשני המקרים החיבור לגלגלים מתבצע באמצעות תמסורת עם שני יחסי העברה.
ה-CLA350 (ב-410 אלף שקל) מוסיפה מנוע מלפנים (108 כ"ס) המאפשר הנעה כפולה ו-353 כ"ס בסך הכל, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות.
טווח הנסיעה בגרסת הבסיס עם סוללה קטנה עומד על 540 ק"מ בעוד הגרסאות עם הסוללה הגדולה אמורות להספיק לטווח עצום של 778 ק"מ להנעה אחורית ו-757 לכפולה. שימוש במתח גבוה (800V), לראשונה במרצדס, יאפשר טעינה אולטרה-מהירה (200 קילוואט לסוללה הקטנה, 320 קילוואט לגדולה) ומילוי מ-10% ל-80% בתוך כ-20 דקות.

ה-CLA תוצע בעתיד גם עם מנוע בנזין מוגדש חדש: 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בשלוש רמות הספק (136, 163 ו-190 כ"ס), עם מערכת היברידית מתונה (48V) המשלבת מנוע חשמלי צנוע בתוך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד. ההנעה קדמית, עם אופציה להנעה כפולה בגרסאות החזקות יותר.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור בגרסת הבסיס (סוללה קטנה) כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע בקונסולה המרכזית ("14), עם מערכת ההפעלה מבוססת בינה מלאכותית ומשלבת בתוכה גם נתונים מצ'אט GTP, מיקרוסופט בינג וגוגל, ריפוד עור סינטטי משולב בד, חימום למושבים הקדמיים וחלון שמש ללא וילון או מנגנון אטימה.

גרסת הביניים (תוספת 20 אלף שקל ל-CLA200, תקנית באחרות) מוסיפה ריפוד עור סינטטי מלא עם כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי ומפתח חכם. הגרסה הבכירה (תוספת של 30 ל-50 אלף שקל בהתאם למערכת ההנעה) כוללת גם מסך מגע לנוסע מלפנים ("14), תצוגה עלית לנהג, מערכת שמע משודרגת, דלת תא מטען חשמלית, חישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "18) ובקרת אקלים מפוצלת - שמשום מה אינה חלק ממפרט האבזור התקני בגרסאות האחרות.
מערך הבטיחות כולל כציוד תקני בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: ה-CLA מציגה שינוי דרמטי בגישה של מרצדס, שלא ממש הצליחה עם דגמי ה-EQ החשמליים בעלי העיצוב השנוי במחלוקת. בין היתר עם בחירה בין חשמל לבנזין באותו רכב, כמקובל בחלק מהיצרניות הבולטות.
הגרסה החשמלית שהושקה אצלנו כוללת מערכות מתקדמות, חלקן אף עדיפות על ה-EQS, ספינת הדגל החשמלית של המותג, עם יתרון משמעותי על מתחרותיה בטווח הנסיעה.
אלא שלמרות היתרונות המשמעותיים והיעדר תחרות ישירה בינתיים מצד אודי וב.מ.וו, האתגר שלה יהיה להצדיק את תג המחיר שנקבע אצלנו. באירופה למשל (צרפת, בריטניה, גרמניה) ה-CLA250+ זולה או יקרה במעט מיונדאי איוניק 6 לונג ריינג', פועל יוצא של התחרות הגדלה והולכת למותגי היוקרה משאר תעשיית הרכב בעידן החשמל. חומר למחשבה.