דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא תאמינו מי מייצרת את החשמלית המהירה בעולם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שיאומי SU7 היא מעתה החשמלית המהירה בנורבורגרינג
  • חתכה 2.6 שניות מזמן השיא שקבעה פורשה טייקן
  • ההימור שלנו: השיא יישבר שוב בזמן הקרוב

הכי מהירה: יצרנית האלקטרוניקה הסינית שיאומי שהפכה לאחרונה גם ליצרנית רכב, קבעה שיא הקפה למכונית חשמלית בנורבורגרינג. ה-SU7 אולטרה, גרסת הקצה למכונית הסדאן והדגם הראשון שהציגה, הקיפה את המסלול האגדי ב-7 דקות ו-4.9 שניות. אלו 2.6 שניות פחות מפורשה טייקן טורבו GT, ולמעלה מחצי דקה מהר מטסלה מודל S פלייד. היא אפילו מהירה (ב-0.3 שניות) מרימאק נאברה האקזוטית, מה שהופך אותה לחשמלית המהירה ביותר על המסלול הארוך. נקודה.

צפייה בתוכן לא תאמינו מי מייצרת את החשמלית המהירה בעולם

נזכיר כי בסוף השנה שעברה קבעה היצרנית זמן הקפה מהיר יותר עם ה-SU7 (6 דקות ו-46.8 שניות), אך הרכב שקבע זאת היה אב-טיפוס שהותאם לאירוע, ולא דגם בייצור סדרתי.

ביצועים בלי זיהום: ל-SU7 אולטרה שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור ואחד מלפנים, עם הנעה כפולה והכוונת מומנט מאחור. ההספק המשולב עומד על לא פחות מ-1,548 כ"ס, והוא מאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות (0.2 פחות מטייקן טורבו GT), ל-200 קמ"ש ב-5.8 שניות (0.6 שניות פחות) בדרך ל-350 קמ"ש מרביים (45 קמ"ש יותר).

מלבד הביצועים המשופרים היא נבדלת מה-SU7 הרגילה בחלקי מרכב מקרבון, בין היתר גג החוסך 11 ק"ג ומוריד בכך את מרכז הכובד. כונסי אוויר גדולים מלפנים מאפשרים קירור יעיל יותר (ב-10%) למערכת ההנעה, ויש גם מסיטי אוויר בולטים סביב למרכב וספוילר גדול בקצה תא המטען, המייצרים יחדיו כוח הצמדה של 285 ק"ג.

את מערכת הבלימה מספקת Akebono עם דיסקים קרמיים (430 מ"מ ו-6 בוכנות מלפנים, 410 מ"מ ו-4 בוכנות מאחור) בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו. מערך המתלים כולל קפיצי אוויר בכיול שונה, וכאופציה מוצעים יחידות קויל אובר של בילשטיין (EVO R) עם אפשרות כיוון ידני, אך שיאומי לא ציינה האם הם הותקנו במכונית שקבעה את השיא.

מה אנחנו חושבים: אחרי שהשתלבה בקטגוריית ליבה, תעשיית הרכב הסינית מכוונת גבוה יותר, החל בקטגוריית יוקרה, דרך רכבי שטח וכעת גם דגמי ביצועים. ונדמה שהשיא שקבע כעת שיאומי, במקום הנחשב למכה של מהירות, המגרש הביתי של תעשיית הרכב הגרמנית בכלל ושל פורשה בפרט, הוא צל"ש נוסף לסינים וסיבה ממשית לדאגה עבור תעשיית הרכב האירופית.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 38 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה