לא בכל יום הגרמנים מודים בטעות, בטח שלא גרמנים שעובדים ומנהלים יצרנית מכוניות יוקרה. אבל זה בדיוק מה שעשה לאחרונה גורדון וואגנר, מנהל העיצוב של מרצדס, בשיחה שקיים עם מגזין "אוטוקאר" הבריטי. לדבריו, ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, ה-EQS, הושקה "10 שנים מוקדם מדי" מבחינת העיצוב והגישה לשוק. או במילים אחרות, ביצרנית טעו כשהחליטו להציג עיצוב ייעודי לדגם חשמלי.
ה-EQS הושקה בקול תרועה רמה באפריל 2021, במטרה לקחת את מרצדס לצמרת גם בחשמל, כפי שה-S-קלאס עושה כבר מספר עשורים עבור רוכשי מכוניות בנזין. אלא שבמרצדס בחרו לא רק בשם נפרד, אלא בגישה שונה לגמרי לעיצוב: במקום מבנה הסדאן או לימוזינה קטנה שמאפיין את ה-S-קלאס משחר ההיסטוריה, ב-EQS ישנו עיצוב עתידני שכולל מבנה המזכיר יותר קופה ארבע דלתות, כזה שזכור מה-CLS – במילים אחרות מכסה מנוע משתפל וקצר יחסית, תא מטען דומה וגג עגלגל.
"זו מכונית מאוד מתקדמת וכמובן, היא לא עוצבה במקור כלימוזינה נהוגה על-ידי נהג שכיר. זו לא הייתה הכוונה", מסביר וואגנר. "הרבה אנשים בקטגוריה הזו מצפים למכסה מנוע ארוך ועיצוב של סמל סטאטוס וה-EQS שונה. אולי היינו צריכים לשווק אותה אחרת, יותר כמו CLS עתידנית, S-קלאס קופה או משהו כזה".
צפייה בתוכן מרצדס בהודאה נדירה: "טעינו עם ה-EQS"
מרצדס ניסתה לענות לחלק מהביקורות כבר באפריל שעבר, כאשר מעצבי היצרנית ביצעו מתיחת פנים משמעותית יחסית וחריגה לכשעצמה עבור המותג. החרטום בעל הסבכה האטומה זכה לעיטור דמוי סבכת פסים, שמחקה את עיצוב דגמי הבנזין של מרצדס, וגם פסלון עיטור עומד בדמות סמל הכוכב מוצע כעת, בניסיון נואש לגרום ל-EQS להיראות דומה יותר למכוניות הסדאן הרגילות. מרצדס בדרך כלל מעדכנת עיצוב של מכוניות הפאר רק אחרי ארבע-חמש שנים ולא שלוש, וגם אז בצעדים זעירים ביותר.
אלא שגם הצעד הזה לא ממש עזר כדי לפתור את בעיית הביקוש – ובמרצדס החליטו לאחרונה כי ה-EQS הראשונה תהיה גם האחרונה, לפחות לבינתיים. הדור הבא של המכונית יתאחד לדגם אחד עם ה-S-קלאס הבאה, כך שספינת הדגל תוצע בגרסת בנזין וגם בגרסה חשמלית. בכך מרצדס תחקה את ב.מ.וו, שהשיקה את הסדרה 7 החדשה מלכתחילה בשתי גרסאות – בנזין ו-i7 בעלת הנעה חשמלית מלאה.
נכון שזאת מכונית גדולה, אבל היא חשמלית,
וכמו המכונית-גם הבעיה הזאת גדולה.
לי יש רכב גדול אבל על דלק, ג׳יפ רנגלר 2008.
לדני מטורונטו יש רכב גדול אבל על דלק, לינקולן 2007.
רק בנזין. בלי חשמל.
כמה מחמאות, שכחתי מה זה לתדלק...עולה לי גרושים...עברו חודשיים, התחיל החום,החיוך נמחק. מ 480 מוצהר, ל300 במציאות. תחנות לא תקינות. הרבה זמן. עצבים. אבל מה...לא מוכר.
תראו ראיון איתו של טופגיר ביוטיוב. הוא משווה את המכוניות שלו לשעון יוקרתי, עכשיו יש רק יותר ביקוש לשעוני יוקרה, מי שקונה בסכומים גבוהים מכונית לא מחפש איזה צעצוע חשמלי, הוא רוצה יצירת אומנות