הישג מטורף ל-BYD החשמלית - המהירה ביותר בנורבורגרינג
הישג מטורף ל-BYD החשמלית - המהירה ביותר בנורבורגרינג
BYD עשתה את הבלתי יאומן וקבעה שיא הקפה למכונית חשמלית בנורבורגרינג, ראשונה בפחות משבע דקות ומהירה בכך משיא האקזוטיקה המערבית שיקרה ממנה פי 10. כל הפרטים בפנים
לנצח את הגיהנום: יאנגוואנג U9, מכונית העל של חטיבת היוקרה מבית BYD,קבעה שיא הקפה למכונית חשמלית בנורבוגרינג עם זמן של 6 דקות ו-59.15 שניות. בכך היא חשמלית ראשונה שיורדת מרף 7 דקות בגיהנום הירוק, 6.14 שניות מהר יותר מרימאק נבארה היקרה ממנה פי עשרה.
בהגה שוברת השיא אחז נהג המרוצים הגרמני מוריץ קראנץ, המתחרה בסבב מרוצי סיבולת בנורבורגרינג עם ניסיון של יותר מ-10,000 הקפות במסלול המאתגר.
מכוונת לאקסטרים: ה-U9 שקבעה את זמן ההקפה היא גרסת הקצה המכונה אקסטרים, שתיוצר ב-30 יחידות בלבד. מערכת ההנעה כוללת גם כאן - כמו בגרסה הרגילה - ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, עם הנעה כפולה והכוונת מומנט (לפנים-אחור וימין-שמאל).
ההבדל? כאן מדובר ב-3,000 כ"ס, למעלה מכפליים מהגרסה הרגילה (1,305 כ"ס) והמפלצתית בעצמה, מה שגם הופך אותה למכונית החזקה ביותר בעולם. לאחרונה היא גם קבעה שיא מהירות עולמי של 500 קמ"ש במסלול הניסויים פפנבורג בגרמניה.
מערכת הבלימה שודרגה לטובת שבירת השיא עם דיסקים קרמיים בעלי סגסוגת טיטניום, צמיגי גיטי ספורט e·GTR² PRO שפותחו במיוחד עבורה, מסיט אוויר מסיבי נוסף מלפנים וכנף גדולה מאחור. למערכת המתלים המתקדמת DiSus-X כיול שונה, עם שליטה מלאה על שיכוך הכיווץ והחזרה של כל פינה בנפרד.
מה אנחנו חושבים: BYD היא אחד מסמלי השינוי הגדולים שעברה תעשיית הרכב הסינית. מכזו שמייצרת חיקויים זולים ומביכים לעיתים לתוצרת המערב, לאחת שמאיימת על ההגמוניה של יצרניות הרכב הוותיקות. ולא רק בחשמליות זולות בקטגוריות ליבה, אלא גם על יצרניות יוקרה, שטח וספורט, תוך שהיא מביאה טכנולוגיות ופיתוחים מתקדמים לא פחות, ובמקרים מסוימים אף יותר, מאלו של תוצרת המערב. אנחנו מלאי התרשמות.
אבל הנירבורגרינג הוא לא המקום הטוב ביותר לבחון את היכולות של ה-U9. למעשה המכונית הזאת אמנם בעלת 3000 כ"ס אבל מצד שני היא גם שוקלת 2500 ק"ג. אז היא לא יכולה לקחת סיבובים מהר וזה אומר שבנירבורגרינג ברוב הזמן היא לא יכולה לעבור 200 קמ"ש. היא עדיין החשמלית ההכי מהירה שאי פעם עשתה את המסלול, אבל למשל טימו ברנהרד עשה את ההקפה בזמן שיא של 5:19.546 דקות בפורשה 919. לפורשה 919 יש רק 900 כ"ס, אבל היא שוקלת רק 870 ק"ג. לכן הפורשה יכולה לקחת את הסיבובים ב"גהינום הירוק", כמעט בלי להאט.
לא שזה לא הישג מדהים - זה הישג מדהים לרכב חשמלי. אבל שוב, הנורבורגרינג ידוע בכינויו "הגהינום הירוק" בגלל שזהו מסלול שמתאפיין בפניות חדות - לא בדיוק המקום שבו ה-U9 יכולה להצטיין יחסית לרכב בעירה פנימי.
אם למשל הייתם מעמידים את ה-U9 מול הפורשה 919 בימת המלח בארה"ב למירוץ דראג בקו ישר, אז לפורשה לא היה סיכוי מהרגע הראשון. ה-U9 הייתה פותחת מהר יותר, נותנת 100% ואז מגבירה והפורשה הייתה נשארת מאחור במלח :-).
אתה צודק מאוד, ההספק סוללה של הU9 שווה בערך ל80KW, וזה במקרה הטוב. לכן היא לא יכולה להגיע למצב שבו היא על "full power" ברוב המסלול
אבל חוץ מזה המכונית הזו היא חוד חנית הטכנולוגיה של רכב חשמלי. 3000 כ"ס זה מטורף