מפלצת חדשה-ישנה: קאוואסאקי חשפה את הפרק הבא בסדרת Z האגדית עם Z1100 ו-Z1100 SE חדשים, עם מראה אגרסיבי שמתבטא ביחידות תאורה קדמיות, פלסטיקה מאיימת בדמות סנפירים אווירודינמיים, אך שמירה על עיצוב מזוהה.

שלדת האלומיניום קשיחה יותר לטענת היצרנית, עם מתלה Showa מלפנים ומאחור, קליפרים מבית ברמבו ודיסקים בקוטר 310 מ"מ. ה-SE מוסיף קליפרים רדיאליים, צינורות פלדה שזורה ובולם אחורי מבית אוהלינס עם כוונון ידני של עומס הקפיץ.
שני הדגמים מונעים על ידי יחידה ארבעה צילינדרית טורית בנפח 1,099 סמ״ק, עם 136 כ”ס ו-11.5 קג״מ של מומנט, מנוע שנלקח מהוורסיס עם שינויים בפתחי היניקה, גלי הזיזים, קפיצי השסתומים והבוכנות. יחסי ההעברה שונו עם חמישי ושישי ארוכים יותר לנוחות בשיוט. קאוואסאקי טוענת שמערכת הפליטה קלה יותר ובעלת צליל ייחודי.
הכידון רחב ב-22 מ״מ וממוקם 13 מ״מ לפנים, לטובת שליטה טובה יותר והיגוי חד יותר. צמיגי דאנלופ ספורטמקס Q5A מחברים את ה-Z לקרקע.

מסך TFT צבעוני בגודל "5 מציע ניווט מובנה, קישוריות לסמארטפון ואפשרות לפקודות קוליות דרך אפליקציית Rideology. בין המערכות: מצערות אלקטרוניות עם בקרת שיוט, קוויקשיפטר דו-כיווני, ומערך עזרי רכיבה שנשען על יחידת IMU מתקדמת: בקרת אחיזה (KTRC), ניהול פניות (KCMF), בלימה משולבת (KIBS), מצבי כוח שונים ומצבי רכיבה קבועים מראש: ספורט, כביש, גשם והתאמה אישית.
ועכשיו לסופרמוטו: יבואנית ק.ט.מ החלה בשיווק ה-390 SMC-R העדכני, דור חדש לסופרמוטו שמשלב בין שימושיות יומיומית לרכיבה ספורטיבית. הוא מצויד במתלים ארוכי מהלך, חישוקי "17, צמיגי כביש ספורטיביים ומערכות עזר אלקטרוניות, תוך שמירה על מבנה קומפקטי ומשקל נמוך עם מנוע בעל צילינדר בודד שעבר שיפורים שונים.

תיבת ההילוכים עברה עדכון ולטענת היצרנית מאפשרת מעבר ההילוכים מהיר וחלק יותר הודות למצמד מחליק עם אפשרות לקוויקשיפטר. מתלי WP APEX מתכווננים עם מהלך של 230 מ"מ מלפנים ומאחור. דיסק קדמי יחיד בקוטר 320 מ"מ מלפנים ו-240 מ"מ מאחור אחראים לבלימה, יחד עם ABS מבית בוש שניתנת לניתוק מלא במצב ספורט.

יש שני מצבי רכיבה (Street ו-Sport), עם אפשרות ביטול בקרת האחיזה במצב ספורט. מסך TFT בגודל "4.2 מציע קישוריות לאפליקציית ק.ט.מ, ניווט ומענה לשיחות. המחיר: 42 אלף שקלים.
הכי קיצוני: דוקאטי פניגאלה V4 R 2026 הוא הנשק האולטימטיבי למי שרוצה להרגיש כרוכב מטו GP על הכביש. ויש לו את הכסף הנדרש כמובן. יצירת המופת המעודכנת תיוצר במספרי מוגבל של עותקים כדי לשמור על האקסקלוסיביות, וכך הוא צפוי להפוך גם לפריט נחשק עבור אספנים ולא רק רוכבים מקצועיים ועשירים.

מנוע הליטר משחרר בגרסה האירופית 218 כ"ס ב-15,750 סל״ד, או 208.4 כ״ס ב-13,250 סל״ד בגרסה האמריקאית עם נתוני מומנט כמעט זהים. דוקאטי מציעה מערכת פליטה מלאה מטיטניום מבית אקרפוביץ' שמעלה את ההספק ל-235 כ״ס, ובשימוש בשמן Corse Performance ההספק מזנק ל-239 כ״ס.
כדי להגיע להספק הזה שופרו כמעט כל המכלולים האפשריים במנוע לרבות בוכנות, טלטלים וגל הארכובה. מערכת היניקה שודרגה עם תעלות יניקה קצרות יותר ומזרקים שמוקמו מחדש, יחד עם פרופיל גל זיזים חדש. אגב, למרות הדחיפה להספק קיצוני וסל"ד אסטרונומי, דוקאטי מעניקים אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק״מ, ובדיקת מרווחי שסתומים נדרשת רק כל 24 אלף ק"מ.

תיבת הילוכים חדשה - עם הילוך סרק מתחת להילוך ראשון - מונעת מעבר לא רצוי לסרק בזמן הורדת הילוכים אגרסיבית. מערכת המתלים מגיעה ישירות מעולם המרוצים עם מזלג אוהלינס קדמי, ובולם אחורי ומשכך היגוי מאותה תוצרת, כולם כמובן מתכווננים במלואם.
ניתן לשנות את גובה ציר הזרוע האחורית בארבעה מצבים, ולכוון את גובה הזנב בטווח רחב במיוחד, בדומה לאופנוע הסופרבייק הרשמי. נתוני חיישנים מוזנים אל מעבד חדש שמאפשר כיוונון מדויק ברמה מקצועית. יש גם מערכת הבלימה מבית ברמבו עם דיסקים בקוטר 330 מ״מ וקאליפרים חדשים, לטובת שליטה מרבית גם תחת בלימה וחום קיצוניים. דוקאטי מציגה גם מערכת ניהול חדשה לאחיזה, ABS ואסטרטגיות בלימה למסלול.
הפיירינג כולל כעת כנפונים כפולים גדולים יותר ליצירת כוח הצמדה משופר, השלדה שודרגה וכך גם תנוחת הרכיבה. לוח המחוונים חדש ("6.9) וכולל תצוגה ייעודית למסלול עם “Grip Meter” שמציג גרפית את תנאי האחיזה בכל מקטע של המסלול. וכל הטוב הזה לא מגיע בחינם.
המחיר שנחשף בארה"ב עומד על 50 אלף דולר, כ-167 אלף שקלים לפני מיסים. כך שאם יגיע ארצה, מחירו יעבור את ה-300 אלף שקלים, בקלות.
פורסם לראשונה ב- 12.10.25
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות