"קודם כל העין קונה”: מה באמת מחפשים הישראלים ברכב משומש
"קודם כל העין קונה”: מה באמת מחפשים הישראלים ברכב משומש
איך משפיעה המלחמה על שוק הרכב מיד שנייה, האם באמת יש ירידת ערך מואצת למכוניות חשמליות, האם עדיין יש צורך בבדיקות לפני קנייה וכיצד ה-AI עוזר לבחור רכב? כינסנו את המומחים לדיון
שוק הרכב בישראל עובר תהליכי שינוי מתבקשים. שכן בזמן שמכונית משפחתית חדשה עולה יותר מ-170 אלף שקלים, רוב הצרכנים מביטים למקום אחר: שוק היד השנייה. אבל זו כבר לא חניה צדדית בשוק - אלא כביש מהיר עמוס, עם אינספור משתנים, מודלים, ספקים, גופי טרייד-אין, וכמובן - צרכנים מבולבלים. כינסנו לדיון מספר גורמים משמעותיים בענף ויחד ניסינו להבין מי באמת שולט בשוק, מה גורם לרכב להפוך ל"להיט", והאם רכב חשמלי מיד שנייה הוא עסקה משתלמת או מוקש עטוף באפליקציה.
"יש היום גם קונים וגם מוכרים שנהנים מהמצב", אומר מירון לוי, מנכ"ל קבוצת לוי יצחק. "רוב העסקאות מתבצעות דרך גורמים מוסדיים - וזה נותן מגוון, אחריות וגם חוויית קנייה נעימה. בסופו של דבר, כשצרכן מגיע לרכב, הוא רוצה לראות אותו במצב הכי קרוב לרכב חדש. החברות המוסדיות משביחות את הרכב – מתקנים, מחליפים, מטפלים. וכמו באוכל - קודם כול העין קונה".
סיגל עוז, מנכ"לית גלגלים וקארדייט, מצביעה על בלבול הולך וגובר: "הצרכן לא תמיד יודע מה הוא צריך. לכן אנחנו מלווים אותו בתהליך מבוסס צרכים - לא לפי דגם, אלא לפי סגנון שימוש. והביקוש? הוא גבוה מההיצע, במיוחד לרכבים היברידיים. דווקא חשמליים מיד שנייה - יש היצע עצום, אבל ביקוש נמוך, וזו הזדמנות. רק חשוב לבדוק את בריאות הסוללה. זו הוצאה של עשרות אלפי שקלים"
את זה מאשר גם אייל ברכה, מנכ"ל קבוצת טכנו טסט: "בדיקה לקנייה היא לא מותרות - היא חובה. אתה לא יכול לקנות רכב בלי לבדוק סוללה חשמלית, בטח כשזה לפעמים חצי ממחיר הרכב. היום יש רשת של מחשבים ברכב, ואם לא בודקים גם את מחשב הגיר, למשל אתה יכול למצוא את עצמך עם רכב שהקילומטראז' שלו מזויף. היו לנו גם מקרים שבהם מצאנו רכב במצב טוטאל לוס שחובר לרישיון של רכב תקין. רק בדיקה טובה יכולה לעלות על זה".
גם זאב ברזילי, מנהל השיווק והאפטר-סייל באלדן, מרגיש את השטח: "השוק ערני, הכלכלה מתפקדת, והלקוחות יודעים מה הם רוצים. אבל יש בלבול עצום - עשרות מותגים, עשרות דגמים, וכל אחד מושך לכיוון אחר. לקוח רוצה רכב שישמור ערך, בלי מכות, בצבע הנכון. ולפעמים, דווקא הרכב שנראה הכי פחות נוצץ - הוא זה שהכי יתאים לו."
אם אומרים לכם שהרכב 1.יד ראשונה = 00 תבקו ברישיון שרשום 00, יד 1 זה לא יד ראשונה זה יד 01 ברישיון
2. מי שיגיד לכם הרכב של אחותי גיסתי ועוד סיפורי מעשיות תדעו שזה רכב מסוחר
3. תפגשו את המוכר בבית שלו ולא באיזה רחוש כלשהו
4. תוודאו שמספר הטלפון הוא של המוכר עצמו כי הרבה סוחרים יש להם מספר טלפון זמני לשבועיים ואחרי זה הוא נמחק ואי אפשר להשיג את המוכר
3. לא לסמוך על טופס הבדיקה שמציגים לכם מגרשי המכוניות בכלל
4. יש מגרשי מכוניות שאפשר לסמוך עליהם
5. לא לחסוך כסף על בדיקה וגם את הבדיקה לעשות במקום רחוק לגמרי מהבית של המוכר שאולי יש לו קשרים
5. יש אתר באינטרנט של משרד התחבורה ששם ניתן לראות הסטוריה של מי היו הבעלים של הרכב וכמה
6. בהצלחה
מלוים לאן? להיכן שנח לכם, להיכן שמשלמים לכם ללוות, בעבר כשאתר נטקאר היה קיים ניתן היה לסמוך על ייעוץ וסקירות רכב אמיתיות נטולות שיקולי שיווק, מאז שנסגר אין אתר אובייקטיבי וחבל
מחירון לוי יצחק משרת חברות ביטוח חברות השכרה מערכות טרייד אין בתי משפט מוסדות הרוכשות ציי רכב. השוק הפרטי לא נוגע בו. השוק הפרטי פונה "ליד 2 "מכירות מכוניות ומקבל ערך ריאלי