"אצל רוב האנשים רכישת דירה זו העסקה הכי גדולה, והעסקה השנייה הכי גדולה שלהם היא בעצם רכישת רכב. זה לא עסקה סטנדרטית, ולא משנה אם זה רכב יד שנייה ב-30, 40, 50 אלף שקל, 100 אלף שקל, או רכב חדש מהניילון ב-300-400 אלף שקל. אנחנו רואים פה מנעד של עסקאות, אבל לכל אחד ואחד זה עסקה מאוד גדולה, וזה לא העסקה של ההוצאה הרגילה שלו, המקובלת והשוטפת, כמו שאנחנו קונים מוצרי מזון או מוצרי חשמל", מסביר שי פרמינגר, מנכ"ל ERN מקבוצת מנורה מבטחים.
צפייה בתוכן "הריבית אמנם עלתה, אבל יש פה הכרח": כך עובד שוק המימון לרכב
"בוא נסתכל איך אפשר לעשות בכלל עסקה. אפשר לשלם במזומן, אבל חוק הגבלת השימוש במזומן, שעבר לפני מספר שנים, בעצם קבע שאפשר לעשות עסקה עד 11 אלף שקל. יותר מזה זו עבירה פלילית. אמנם בין אנשים פרטיים המגבלה שבחוק היא 50 אלף שקל, ועדיין מי שעושה עסקת מזומן בסכום יותר גבוה מזה, זו עבירה פלילית של שני הצדדים. אפשר גם לעשות בהעברה בנקאית, במכה אחת, להעביר את כל הכסף. אבל רוב עם ישראל לא מסוגלים לעשות את זה כי הוא צריך לפרוס את העסקה. זה גם דבר נכון מבחינתו, כי זה לא רכישה סטנדרטית, זה לא רכישה שהוא עושה כל יום, ואם הוא מתכוון להשתמש ברכב לחמש שנים, אז למה שלא יפרוס את התשלומים ל-5 שנים?"
"לכן זה נכון לעשות הקבלה בין תקופת השימוש לבין תקופת התשלום על הרכב שאתה רוכש. אפשר לעשות את זה בתשלום בצ'קים או בהוראות לחיוב חשבון".
"אכן ריבית הפריים עלתה והיא עלתה ל-6%, אבל צריך בסוף לזכור שיש פה הכרח. הצרכן הסטנדרטי לא יכול להעביר במכה אחת את הסכום עבור רכישה של רכב. אין לו אלטרנטיבה אלא לפרוס את התשלומים. אם הוא יעשה את זה בכרטיס אשראי, גם ככה זה תהיה עסקת הלוואה, ולכן עדיף לו לקחת הלוואה שמיועדת אך ורק למטרה הזאת".
"ככל שאתה פורס לתקופה יותר ארוכה, כך התשלום החודשי יותר נמוך. בדיוק כמו משכנתא שאנחנו לוקחים, שמטבע הדברים אפשר לקחת משכנתא ל-5 שנים ולגמור את זה יותר מהר, ורובנו מעדיפים, לקחת את המשכנתא לתקופה של 15 - 20 שנה, כי זה פרק הזמן שבו אנחנו מתכננים להשתמש בנכס".