דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משדרגים את הרכב - אבל מה עושים עם הרכב הישן?

Getting your Trinity Audio player ready...


הנהג הישראלי מחליף את רכבו אחת לשלוש שנים, בממוצע. מדי שנה ישנם כ-250,000 ישראלים שבוחרים ברכב חדש, ועוד כמות גדולה בהרבה של נהגים שבוחרים ברכב מבעלות קודמת. המשותף לכולם: כמעט בכל המקרים הם נדרשים להיפרד מהרכב הקודם שהיה בבעלותם.

בהנחה והרכב הקודם לא סיים את חייו בגריטה, בתאונה קשה או בגניבה, סביר להניח כי ישנן שתי אפשרויות עיקריות לפרידה מהרכב הקודם: מכירה עצמאית בשוק החופשי או עסקת טרייד אין. בשורות שלפניכם ננסה לפרוט את השיקולים השונים ולסייע בהכרעה.

משדרגים את הרכב - אבל מה עושים עם הרכב הישן?

ראשית, ישנו השיקול של מועד מסירת הרכב. אם נחליט למכור את הרכב באופן עצמאי בשוק החופשי, יש לנו שתי אפשרויות: למכור את הרכב לפני קבלת הרכב החדש או לאחר מכן. אם נרצה למכור את הרכב לפני קבלת החדש, נתמודד עם אי-ודאות מובנית: אף פעם אי אפשר לדעת בדיוק כמה זמן יארך תהליך המכירה - ישנם מקרים בהם רכב משומש נמכר תוך ימים ספורים, אך לא פעם נדרשים אפילו מספר חודשים עד למכירה. שנית, אם נמכור את הרכב הישן לפני קבלת הרכב החדש - נישאר ללא רכב לתקופה מסוימת וניאלץ להוציא סכומים נוספים על נסיעה במוניות או השכרת רכב זמני, מה שמייקר את התהליך. בנוסף, במצב הנוכחי של שוק הרכב, בו ישנם עיכובים רבים ולעיתים לא צפויים בקבלת רכבים חדשים (מה שמשפיע גם על שוק המשומשות), מכירה של הרכב מראש עלולה להותיר אותנו זמן רב ללא רכב ולהקשות על קביעת המועד האידיאלי למכירה.
אם נרצה למכור את הרכב שלנו לאחר קבלת הרכב החדש, נוכל ליהנות מרציפות תפקודית מלאה ולא נישאר אפילו יום אחד ללא רכב זמין. עם זאת, מהלך כזה הוא כמובן יקר: לרוב אנחנו זקוקים לסכום שיתקבל ממכירת הרכב לטובת קניית הרכב החדש. אם במקום למכור את הרכב ניקח הלוואה או מימון, נידרש בתשלום ריבית. ובסביבה הכלכלית הנוכחית, שבה האינפלציה עולה ובעקבותיה מטפסים גם שיעורי הריבית, זו עלולה להיות הוצאה גדולה.

שירות הטרייד אין פותר את הדילמה: גם אם נבצע את העסקה כמה ימים לפני שנקבל את הרכב החדש, מסירת הרכב הישן תתבצע במעמד קבלת הרכב החדש - מפתח תמורת מפתח - מה שמאפשר להתגבר על חוסר הודאות.

משדרגים את הרכב - אבל מה עושים עם הרכב הישן?

שיקול חשוב נוסף הוא כמובן הפן הכלכלי: כמה כסף נוכל לקבל על הרכב שברשותנו? מדובר בשאלה שאף פעם אין עליה תשובה ברורה, מכיוון שהיא תלויה במשתנים רבים. אבל ניתן לנסח כמה כללי אצבע שיעזרו לקבל החלטה: שירות הטרייד אין הוא שירות שעולה כסף - כלומר, אם הרכב שברשותנו שווה בשוק החופשי 70,000 שקלים וזה הסכום שבו חברת הטרייד אין תמכור אותו לאחר מכן, היא תצטרך לשלם לנו מעט פחות על מנת להרוויח מהעסקה, ורווח בעסקים זו לא מילה גסה.

משדרגים את הרכב - אבל מה עושים עם הרכב הישן?

זה לא בהכרח אומר שהטרייד אין יעלה יותר. בגלל הבעיה המובנית במועד המכירה שלנו בשוק הפרטי, והעלויות שנלוות לזה כפי שפירטנו קודם, גם מכירה פרטית יכולה להיות מלווה בעלויות נוספות. שנית, במכירה בשוק הפרטי יתכן ולא נצליח לאמוד היטב את שוויו של הרכב שלנו: אם נבקש סכום גבוה מדי, כנראה שלא נצליח למכור; אבל כמה באמת צריך להפחית על תאונה קלה או על קילומטראז' גבוה? אם נפספס ונפחית יותר מדי אנחנו עלולים להפסיד סכום כסף משמעותי. בחברות הטרייד אין ישנם אנשי מקצוע שידעו להעריך במדויק את גובה ההפחתה.

בימים אלו, שבהם יש מחסור ברכבים והביקוש עולה על ההיצע, גם בחברת הטרייד אין ישמחו לשלם לנו סכום גבוה מכפי שהיינו יכולים לקבל בעסקה דומה לפני שנתיים או שלוש, כך שאם יש לכם רכב ביד - הכוח נמצא אצלכם.

משדרגים את הרכב - אבל מה עושים עם הרכב הישן?

מעל כל זה ישנו שיקול הנוחות, שבגללו לא פעם אנחנו בכלל רוצים להחליף את הרכב. במכירה עצמאית נידרש להתמודד עם טלפונים מאנשים שאנחנו לא מכירים, לקבוע פגישות על חשבון שעות העבודה או שעות הפנאי, להשקיע זמן בבדיקות רכב עם אנשים שלא בהכרח יקנו את הרכב, להראות אותו לזרים ולהתמודד עם סוחרים ממולחים שירצו לקנות מאיתנו את הרכב בזיל הזול - עניין שהפך נפוץ במיוחד במצב הנוכחי של שוק הרכב. ומכיוון שלא כולנו מורגלים בניהול משא ומתן על סכומים של עשרות אלפי שקלים, שירות הטרייד אין עשוי להעניק לנו את השקט הנפשי בביצוע העסקה. 

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. טרייד אין - הפסד כסף וודאי 
    ז.פ, 05-07-2022

    הטרייד מוריד בצורה חדה את התשלום עבור הרכב ככה שאתה מפסיד את ערכו באופן מוחלט!!!

    סגור תגובה

  • 2. iCar, איך אתם לא מתביישים 
    מוכר לבד, 10-07-2022

    לפרסם כתבה כזו?!

    סגור תגובה

  • 3. חא מדויק 
    חנה, 22-07-2022

    חברות הטרייד מתעלמות ממחיר הרכב בשוק החופשי וניצמדות למחירון הזוי ובנוסף לכך, אינן מתחשבות בתאריך עליית הרכב לכביש המעלה את ערכו לפי אותו מחירון שהן בחרו....ולזה קוראים כאן בכתבה "רווח בעסקי" שפשוט עושקים את הלקוח

    סגור תגובה

  • 4. בולשיט 
    , 31-07-2022

    גנבים רמאים נוכלים
    מוכרים לך רכב ליסנג עם180000 קמ מחיר מחירון.
    ועל הרכב שלך שלמים פחות מחצי מחיר.
    תמכרו רכב שלכם לבד.

    סגור תגובה

  • 5. לא להתקרב לכל מוביל 
    ישי, 06-08-2022

    כל מוביל גנבים לא מראים לך את האמת רק אחרי שאתה שנתים משלם ואתה חושב שעברת חצי דרך יתברר לך שאתה עדיין בתחילת התשלום ואז יגידו לך אתה לקחת הלוואה צמודה למדד ואתה יכול להגיע איתנו גם לבית משפט אתה חתום על הכל!
    להתרחק, הם מנצלים את חוסר הידע של העם הפשוט, מחתימים אותך על טפסים כך מהר על מנת לסיים את העיסקה ומה שהם מסבירים זו לא האמת, לא להתקרב !!!

    סגור תגובה

  • 6. כתבה מגמתית בחסור חברות הטריידאין 
    אמיר, 10-08-2022

    כתבה מגמתית שכנראה ממומנת על ידי חברות הטרייד, אומנם זה נחמד להכנס ולצאת עם רכב חדש יותר, אבל הן לא מרוויחות מעט, אם אין להן רווח של 10-15 אלף שח על הסיבוב הזה, המוכרת לא מענין אותן, מי שעוד נשאר ישר בתחום הזה יציע ללקוח למכור בחוץ, כיום לבטח יקבל יותר ולחזור לקנות מהם את הרכב שרוצה אם מצא משהו שם, חבל שאת הנקודה הזו לט העלתם!!!

    סגור תגובה

חזור למעלה