דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זמן אקשן - הכירו את דגמי ה-N של יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...

בעידן בו יצרני הרכב הגדולים מפנים את מירב המאמצים (והמשאבים) לפיתוח וייצור של רכבים חשמליים, את המחיר משלמים דגמים ספורטיביים, שלאט לאט נעלמים מהמפה. הסיבות לכך רבות: פיתוח של דגמים ספורטיביים דורש השקעה רבה, המכירות שלהם יחסית נמוכות ובעידן הפוליטקלי קורקט קשה להצדיק דגמים שלעיתים רועשים ומזהמים יותר מהמקובל. כן, גם אם הם מספקים שפע של הנאה בכבישים הנכונים. כך נעלמו מכבישי אירופה לא מעט מכוניות ספורטיביות קטנות, שבעבר הציתו לבבות של חובבי רכב מסביב לעולם וכעת נשארו מהם בעיקר הזכרונות.

אבל ביונדאי, שבשנים האחרונות הציגה מבחר של דגמים חשמליים מתקדמים, מסרבים לזנוח את חובבי הנהיגה. לצד השקעות נרחבות בפיתוח טכנולוגיות העתיד, גייסה יונדאי את מיטב אנשי המקצוע - ובראשם אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת M של ב.מ.וו - במטרה להציג קו מוצרים ספורטיביים מגוון ותחרותי. עכשיו על בנזין, בקרוב מאוד גם על חשמל. בואו נכיר אותם.

 

יונדאי i20N

הגרסה הספורטיבית של מכונית הסופר-מיני מציעה אקשן במינון גבוה. זה מתחיל בעיצוב קרבי, הכולל סבכה קדמית אגרסיבית, ספוילר גדול מאחור, פתחי מפלט מצופים כרום וחישוקי "18 שבתוכם חבויים קאליפרים אדומים. זה ממשיך לתא נוסעים תואם עם מושבי ספורט משולבי עור, דוושות אלומיניום, הגה עם שליטה על מצבי הנהיגה וגם תצוגות תואמות במסך המולטימדיה ובלוח המחוונים.

בחזית ישנו מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטרים, עם הספק מירבי של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. המנוע מצויד במגדש טורבו המקורר על ידי מצנן ביניים וממערכת הקירור של המנוע. מערכת ההזרקה במסילה משותפת ובלחץ גבוה של BAR 350 משפרת את הזרקת הדלק ואת תגובת המנוע, ויוצרת תערובת אוויר/דלק יעילה יותר. התוצאה: תאוצה של 6.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, בדרך למהירות מירבית של 230 קמ"ש. הכוח יורד אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית, מה שהופך את ה-i20N לאחת הספורטיביות האחרונות שעדיין מערבות את הנהג באופן מלא.

היכולת הדינאמית של ה-i20N גבוהה במיוחד, הודות לשלדה שזכתה לחיזוקים ב-12 נקודות שונות לעומת i20 רגילה, גיאומטריית מתלים שונה, בולמי זעזועים ומוט מייצב נוקשים יותר, מרכב מונמך בסנטימטר, היגוי ישיר יותר, בלמים מוגדלים, צמיגים אוחזים יותר ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה. התוצאה היא מכונית שמתמסרת אל הנהג, ומספקת שפע של הנאה בכבישים מפותלים או על המסלול.

 

יונדאי i30N

המשפחתית הקומפקטית של יונדאי חוזרת לישראל בגרסה הלוהטת שלה, לאחר שעברה מקצה שיפורים וזכתה גם לתיבה אוטומטית. מצד אחד - היא מציעה תא נוסעים מרווח ושימושי למשפחות וגם תא מטען פרקטי. זאת לצד אבזור עשיר ומערכות בטיחות אקטיביות, כמצופה ממשפחתית מודרנית.

אבל מהצד השני, מדובר במכונית ספורט עתירת יכולות. גם כאן זה מתחיל קודם כל בעיצוב, שכולל פגושים אגרסיביים עם צביעה אדומה ופתחי מפלט כפולים מאחור, וספוילר בולט שבמרכזו תאורת בלימה ייחודית. חישוקי הגלגלים, בקוטר "19, מסייעים להפחתת המשקל הבלתי-מוקפץ ומאפשרים לשלב בלמים מוגדלים.

מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטרים מייצר הספק של 280 כ"ס ומאפשר ל-i30N לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית של 250 קמ"ש. תיבת ההילוכים, כפולת מצמדים עם 8 יחסי העברה, מאפשרת האצות ביניים זריזות במיוחד: מ-80 ל-120 קמ"ש בתוך 3.3 שניות. זאת בנוסף לנוחות המתבקשת בנהיגה יומיומית.

כיול מוקפד למערכות ההיגוי והמתלים, יחד עם בולמי זעזועים אדפטיביים וחיזוקי מרכב נרחבים, מייצרים התנהגות כביש חדה ומושחזת. בורר מצבי נהיגה מאפשר שליטה מדויקת בפרמטרים השונים - כולל ניהול המנוע, סעפת הפליטה, תיבת ההילוכים, המתלים, ההיגוי, בקרת היציבות והדיפרנציאל מוגבל ההחלקה. כל זה מאפשר להתאים את הרכב לכביש ולסגנון הנהיגה הרצוי, במטרה להפיק את מירב ההנאה.

 

השלב הבא: יונדאי איוניק 5N

ביונדאי מעוניינים לספק חוויית נהיגה ספורטיבית גם בעידן החשמלי, ולשם כך הציגו בפסטיבל גודווד האחרון את הגרסה הספורטיבית של האיוניק 5. גם כאן העיצוב החיצוני אגרסיבי יותר עם פגושים שונים הכוללים כונסי אוויר מלפנים, מסיט אוויר מאחור, ספוילר אחורי בקצה דלת תא המטען עם פנס בלימה במרכז, בתי גלגלים מורחבים ב-5 ס"מ וחישוקי "21 ייחודיים.

מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם הספק משולב מירבי של 650 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 3.4 שניות, בדרך ל-260 קמ"ש מרביים. המנוע האחורי משלב בתוכו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בעוד מחשב חלוקת כוח לפנים-אחור מאפשר בחירה בין לא פחות מ-11 מצבים, לרבות מצב 'דריפט' ייעודי ושמירה מלאכותית על החלקה רצופה.

לטובת היכולת הדינאמית, המרכב הוקשח באמצעות הוספת נקודות ריתוך ודבקים מבניים, מערך המיתלים כולל קפיצים נוקשים יותר המנמיכים את המרכב ב-2 ס"מ, עם בולמי זעזועים אדפטיביים ומערכת הגה שונה בעלת יחס ישיר יותר.

על הבלימה מופקדים דיסקים גדולים יותר (400 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור) עם מערכת בלימה רגנרטיבית משודרגת המאפשרת כוח האטה של 0.6G. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו  רחבים במיוחד (275/35) מסדרת HL (ר"ת High Load) הייעודיים לרכב חשמלי שפותחו לראשונה עבור לוסיד אייר, עם יכולת עמידות במשקל גבוה בכ-20% לעומת ל-P-זירו רגילים.

הסוללות גדולות יותר משל איוניק 5 רגילה (84 קוט"ש לעומת 72.6) ומערכת הקירור של הסוללה והמנועים שופרה על מנת לאפשר עמידות לאורך זמן. הנהג יכול לבחור בין ניהול טמפרטורה לטובת עמידות לאורך זמן או לביצועים מיטביים לקביעת זמן הקפה מהיר או מיאוץ דראג.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה