בקצרה:
- מרצדס שברה את שיא המרחק ליממה לרכב חשמלי
- נסעה 5,479 ק"מ ב-24 שעות, במהירות של 300 קמ"ש
- בניסוי השתתפו 17 נהגים במשמרות בנות שעתיים

נוסעת ונוסעת: מרצדס שברה את שיא המרחק ליממה ברכב חשמלי, לאחר שהשלימה נסיעה בת 5,479 ק"מ בתוך 24 שעות - שיפור של 1,518 לשיא הקודם שרשמה אקספנג P7 רק לפני כשבועיים, שבעצמו מהווה 17 ק"מ יותר מהשיא שהושג מוקדם יותר השנה על-ידי שיאומי YU7. לשם ההשוואה, השיא למכונית שאינה חשמלית עומד על 7,740 ק"מ ביממה, והוא הושג על ידי פולקסווגן נארדו ב-2002.
את השיא הנוכחי רשמה מכונית הקונספט מרצדס AMG GT XX, על מסלול נארדו המעגלי בדרום איטליה. לאחר 24 השעות הראשונות המשיך הניסוי עד שהמכונית נסעה מרחק השווה להיקף כדור הארץ, 40,075 ק"מ, בתוך 7 ימים, 13 שעות, 24 דקות ו-7 שניות. מהירות הנסיעה עמדה על 300 קמ"ש, איטי ב-60 קמ"ש ממהירותה המרבית של המכונית - זאת במטרה להשיג קצב אופטימלי הכולל גם עצירות טעינה.

מה עוד צריך לדעת: במרצדס לא פרסמו כמה עצירות לטעינה נדרשו במהלך הניסוי, אך דיווחו כי בוצע שימוש בעמדת מהירה במיוחד המאפשרת טעינה בקצב של 850 קילוואט והוספת 400 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 5 דקות - מהיר בהרבה מהתשתית הזמינה לציבור כיום.
שני כלי רכב השתתפו בניסוי, עם 17 נהגים שהתחלפו במשמרות של שעתיים לכל אחד. ומכיוון שאורכו של המסלול עומד על כ-12.5 ק"מ בלבד, נדרשו לא פחות מ-3,177 הקפות על מנת לכסות את המרחק. בניסוי השתתפו גם מומחים מטעם יצרנית הצמיגים מישלן, שהיו אחראים על בחירת הצמיגים וקצב החלפתם, וכן מומחים מחברת הטעינה אלפיטרוניק שניהלו את עצירות הטעינה.

השיאנית: ה-GT XX מצוידת בשלושה מנועי שטף-צירי עם חוטי נחושת מלבניים במקום עגולים, המלופפים לתוך המנוע ומנצלים טוב יותר את השטח בתוכו. לפי AMG, כך ניתן להגדיל את היעילות ולחסוך בגודל ובמשקל עד כדי 33%.
ההספק המשולב עומד על 1,360 כ"ס משלושה מנועים (אחד קדמי ושני אחוריים), בעוד העיצוב הייחודי מעניק לה את מקדם הגרר הטוב בתעשיה - 0.198 בלבד. דגם הייצור הסדרתי צפוי להגיע בשנה הבאה, אם כי כרגע לא ברור מה ישאר מתוך היכולות הנדירות של דגם הקונספט.

מה אנחנו חושבים: אתגר 24 השעות הופך מעניין במיוחד כשמדובר במכוניות חשמליות, הודות לשילוב המתבקש בין ביצועי-על, טווחי נסיעה ארוכים ויכולות טעינה מהירות. וכל זה בתנאי עומס קיצוני המותחים לקצה גם את מערכות הקירור של הסוללות והמטענים. לכן השיא של מרצדס - שמנפץ לרסיסים את השיא הקודם של אקספנג, עם תוצאה עדיפה בכמעט 40% - הוא הישג מרשים במיוחד. אנחנו כבר מחכים לדגם הייצור הסופי, וגם לסינית הבאה שתחליט לאתגר את הנתון הפנטסטי הזה.