שנת 2022 ממשיכה במגמת ההאטה: אחרי 3 חודשים ראשונים שבהם עלו על כבישי ישראל למעלה מ-90,000 רכבים חדשים, נרשמו בחודש אפריל 20,408 מסירות - בין היתר בגלל חג הפסח, אבל גם בשל מצוקת המלאי שמלווה יבואנים רבים. מתחילת השנה עלו על כבישי ישראל 110,897 רכבים חדשים, ירידה של 11.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי ממשיכה להוביל את השוק, עם עליה של כ-10% במסירות לעומת השנה שעברה. אחריה ניצבות טויוטה, קיה ומאזדה, עם עליות מתונות יחסית, כאשר מיצובישי שבמקום החמישי וסקודה שבמקום השישי חוו ירידות משמעותיות במסירות.

ירידות בולטות היו גם אצל סוזוקי, ניסאן, סיאט, סובארו, שברולט ורנו - כאשר זו האחרונה כמעט נמחקה, לאחר שמסרה מתחילת השנה 842 רכבים בלבד - ורק 136 בחודש החולף. למעשה, מתחילת השנה רנו מסרה פחות רכבים ממותגים כמו לקסוס, אופל, ג'יפ וג'ילי.
מרצדס ממשיכה לשמור על מיקומה המפתיע בעשיריה המובילה גם לאחר 4 חודשים, כאשר גם היא וגם ב.מ.וו עברו את אודי - המובילה המסורתית של שוק היוקרה.

בגזרת המותגים החשמליים טסלה מובילה את השוק עם 1,454 מסירות, ג'ילי מיד אחריה עם 1,119 מסירות וסרס שלישית עם 379 מסירות (מתוך 400 יחידות שהיא רשאית למכור בשנה, בשל התקינה המוגבלת). איווייז מסרה 194 רכבים בלבד, מקסוס מסרה 106 רכבים, סקיוול הסתפקה ב-99 רכבים ו-JAC מסרה 36 רכבים - נתון שלא השתנה ולו ביחידה בודדת מאז חודש ינואר.
פורסם לראשונה ב- 03.05.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות