תחרות מכונית השנה האירופית נערכת כבר עשרות שנים, כאשר שלבי הבחירה כוללים גיבוש של רשימה ובה כמה עשרות מועמדות, מתוכן נבחרות 7 מכוניות לשלב הסופי - ואחת מהן זוכה בתואר היוקרתי. לאחר שרשימת 44 המועמדות פורסמה לפני כחודשיים וחצי, כעת מתפרסמת שביעיית הגמר - והבחירה מעוררת תמיהה.
.jpg)
לא פחות מ-12 מכוניות סיניות חשמליות (יותר מרבע מכלל המועמדות) מצאו מקום ברשימה הראשונה. כמעט כולן מסקרנות מאוד, אחדות מסומנות זה מכבר כלהיטי מכירות וחלקן חדשניות באופן מסעיר. ובכל זאת, אף לא אחת מהתעשייה ששוטפת את אירופה והעולם כולו, התברגה לרשימה הסופית. כולל MG4 שנתפסה על ידי מומחים בתעשייה כבעלת סיכוי לא רע לזכייה השנה.
ומה תגידו על הפניית הגב ללוסיד אייר המאוד מסקרנת, מרצדס EQE המתקדמת ו-SL המהפכנית, סמארט #1, דאצי'ה ג'וגר המעניין וב.מ.וו i7 המאוד מאוד מרשימה. אף לא אחת מהן הגיעה לשלב הבא. גם לא ריינג' רובר החדש או מקלארן ארטורה, לקסוס RZ ומקלארן אמירה.
מי בכל זאת ברשימה? בבקשה:
1. ג'יפ אוונג'ר, חשמלי ראשון ליצרנית רכב השטח על בסיס פיז'ו
2. ניסאן אריה, חשמלי ייעודי ראשון למותג
3. סובארו סולטרה / טויוטה BZ4X, חשמלית פרי שת"פ עם סובארו
4. פולקסווגן ID באז, הטרנספורטר החשמלי של פולקסווגן ומחייה שנות ה-60
5. פיז'ו 408, משפחתית גדולה, ללא חשמל
6. קיה נירו, דור חדש לדגם המוכר
7. רנו אסטראל, שינוי שם, דגם חדש

רשימה שכולה מכוניות ראויות כמובן, אבל לא ניתן להתעלם מהעובדה שלמעט הטרנספורטר החשמלי, אף לא אחד מהדגמים כאן מציג מקוריות יוצאת דופן, כיוון מוטורי מעניין או אפילו עיצוב פורץ דרך. זאת בזמן שרשימת המועמדות כוללת כמה וכמה מכוניות כאלה בדיוק.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות