שנת 2022 מתקרבת לסיומה, ולמרות שכבר מזה חודשים ארוכים ברור שהיא תהיה פחות טובה מקודמתה עבור יבואני הרכב - נראה כי הפערים הולכים ומצטמצמים ככל שהשנה מתקדמת. בחודש נובמבר לבדו עלו על כבישי ישראל 22 אלף רכבים חדשים, לא כולל אוטובוסים, משאיות, רכבים דו-גלגליים ורכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל. על אף החודש המוצלח, מתחילת השנה נרשמה ירידה של 10% במסירות ובסך הכל עלו על כבישי ישראל קצת פחות מ-257,000 רכבים חדשים.
גם השנה,
יונדאי קיה ו
טויוטה מחזיקות בנתח שוק עצום עם כ-114 אלף מכוניות חדשות, עם ירידות - קלות במקרה של יונדאי, יותר ברורות במקרה של שני האחרים - בסך המכירות. אבל יונדאי עדיין מסרה כ-42 אלף מכוניות חדשות, קיה כ-37 אלף וטויוטה כ-35 אלף מכוניות.

בין עשרת המותגים הנמכרים ביותר,
מאזדה הוא הבכיר שמציג עליה עם זינוק מרשים השנה מכ-15 אלף בתקופה המקבילה אשתקד ליותר מ-18.5 אלף השנה. גם סיטרואן (מקום שביעי, כ-8,000 מכוניות) מציגה שיפור. אך את ההישג המרשים ביותר מציגה
ג'ילי הסינית, עם הגיאומטרי C החשמלית, שיסיים את השנה כנראה כחשמלי הנמכר ביותר. ב-11 החודשים הראשונים של השנה נמכרו 6,042 מכוניות מהדגם היחיד אותו משווקת היבואנית, לעומת כ-100 מכוניות שהגיעו בסוף 2021.
קיה הוא מותג הרכב הנמכר ביותר בנובמבר, עם 3,116 מכוניות חדשות על הכביש, והוא מקדים את טויוטה שמכרה 2,413 מכוניות. במקום השלישי בחודש החולף נמצא מותג הרכב הסיני-חשמלי
BYD שהגיע לשוק רק לאחרונה, עם 2,333 מכוניות חדשות. רביעי
טסלה עם 2,300, לפני ג'ילי עם 1,182 מכוניות חדשות בנובמבר. שימו לב ששלושה מחמשת המותגים הנמכרים ביותר בחודש החולף מוכרים מכוניות חשמליות בלבד.
.jpg)
לעומת זאת יונדאי סיימה את החודש היוצא במקום השמיני בלבד עם 933 מסירות, מיצובישי מסרה 733 רכבים ואילו פיג'ו מסרה 92 רכבים בלבד בחודש היוצא.
פורסם לראשונה ב- 04.12.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות