ההיסטוריה הסינית במבחני הריסוק האירופאיים לא תמיד היתה מוצלחת. קורוס 3, המשפחתית הסינית (עם בעלת הבית הישראלית "החברה לישראל" של עידן עופר) היתה הסינית הראשונה שזכתה בציון של 5 כוכבים, אי שם בשנת 2013. עד אז המותגים הסיניים לא הבריקו במבחני הריסוק וגם לאחר מכן נפגשנו לא פעם בדגמים מסין שרשמו ציונים נמוכים יחסית - למשל איווייז U5 עם ציון של 3 כוכבים בלבד או MG ZS בגרסת הבנזין שזכה בציון של 3 כוכבים בלבד, עד להגעת הגרסה החשמלית ששדרגה את הציון ל-5 כוכבים. בשנים האחרונות אנו עדים להשקעה נרחבת מצד היצרנים הסיניים ובהתאם התוצאות משתפרות באופן עקבי, כמו למשל MG EHS המשווק בישראל, Lynk&Co 01 ו-NIO ES8 והדגמים הסיניים שנבחנו הפעם.
רכב הפנאי הסיני Wey Coffee 01, שיגיע ארצה בקרוב באמצעות היבואנית סמלת, השיג ציון של 5 כוכבים. בסעיפי המשנה קיבל ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על משתמשי דרך וציון גבוה של 94% בסעיף מערכות הבטיחות.

גם ה-ORA Funky Cat זכתה בציון המירבי של 5 כוכבים, כאשר כמו ה-Wey גם בעלת הבית שלה היא חברת Great Wall ולישראל היא תגיע באמצעות היבואנית "כלמוביל". בסעיפי המשנה ה-Funky Cat קיבלה ציונים של 92% בהגנה מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על משתמשי דרך ו-93% בסעיף מערכות הבטיחות.
.jpg)
עוד מצטיינת אסייתית היא ג'נסיס GV60 היוקרתית שקיבלה גם היא את הציון המירבי, אך עם ציונים מעט נמוכים יותר בסעיפי המשנה - 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על משתמשי דרך ו-88% על תפקוד מערכות הבטיחות.

טסלה מודל Y, המבוססת על המודל 3, לא אכזבה וזכתה גם כן בציון של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים מאוד בסעיפי המשנה. בהגנה על מבוגרים קיבלה 97%, הגנה על ילדים זיכה אותה בציון של 87%, בסעיף הגנה על הולכי רגל קיבלה 82% ובסעיף מערכות הבטיחות קיבלה ציון מרשים מאוד של 98%.

גם קיה נירו החדש, שיגיע לכאן ככל הנראה רק בשנה הבאה, זכה בציון של 5 כוכבים, אך רק עם מערך הבטיחות המקיף הכולל גם רדאר. ציוני המשנה עמדו על 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-79% בסעיף מערכות הבטיחות. בגרסה המצוידת במצלמה בלבד קיבל הנירו ציון של 4 כוכבים עם ציוני משנה זהים בסעיפי הגנה על מבוגרים וילדים, אחוז אחד פחות בסעיף הגנה על הולכי רגל וציון של 60% על תפקוד מערכות הבטיחות, מה שמנע את הכוכב החמישי.
.jpg)
עוד נציין כי יונדאי i20 הנוכחית, שבאופן תמוה לא נבחנה עד כה, קיבלה מארגון הבטיחות ציון של 4 כוכבים על בסיס מבחן הריסוק שנערך ליונדאי באיון, עימו היא חלוקת פלטפורמה ומכלולים - על אף שהשניים נבדלים בגובה ובמימדים, מה שעשוי להשליך על ההתנהגות בשעת תאונה. בנוסף דיווחו בארגון האירופי כי הגרסאות החשמליות של סיטרואן ברלינגו, אופל קומבו ופיג'ו ריפטר יזכו לציון של 4 כוכבים, על-בסיס המבחן שנערך לגרסאות עם מנועי הבעירה הפנימית.
פורסם לראשונה ב- 08.09.22
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות