נחשפו: אודי Q4 אי-טרון ו-Q4 אי-טרון ספורטבק

נחשפו: אודי Q4 אי-טרון ו-Q4 אי-טרון ספורטבק


מקונספט לייצור: אודי חושפת רכב פנאי חשמלי חדש בשם Q4 אי-טרון, שיוצע גם בגרסת ספורטבק מעוצבת. ומתי בישראל?



מאת: רן סגל
 
מעל שנתיים חלפו מאז הציגה אודי את הקונספט Q4 אי-טרון בתערוכת ז'נבה 2019, וכעת חושפת אודי סוף סוף את גרסאות הייצור של רכב הפנאי החשמלי. השיווק באירופה יחל ביוני 2021 ואילו מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי בישראל, נמסר כי הדגם צפוי להגיע ארצה בסוף 2021 או בתחילת 2022.
 

עיצוב ומידות

אודי Q4 אי-טרון מבוסס על פלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן, המשמשת את פולקסווגן ID.3 ו-ID.4 הג'יפוני, סקודה אניאק וגם את קופרה אל-בורן שיוצג באופן רשמי בקרוב.

אודי Q4 אי-טרון
 
הדגמים מזוהים מיד כאודי ותואמים לשפת העיצוב של שאר דגמי היצרן כיום. הסבכה המתומנת אטומה בדגמים החשמליים, בצדדים ישנם צמד כונסי אוויר בצורת ראש חץ וחתימת התאורה של הפנסים הקדמיים מוכרת אף היא. מהצד נפגוש חישוקים בעיצוב אווירודינאמי וכתפיים בולטות יחד עם מאפייני פנאי מוכרים כגון קשתות בתי גלגלים וחצאיות בצבע שחור. חלקו האחורי של ה-Q4 מתהדר בתאורת לד הנמתחת לכל רוחבו ובפגוש נטול יציאות מפלט מדומות עם מגלש אחורי. מבפנים נפגוש את קו העיצוב המוכר של אודי – קווים ארוכים וזוויתיים, כשלהגה עיצוב מעודכן עם כפתורי מגע וקונסולת בורר ההילוכים צפה.
 

מידותיהם של צמד ה-Q4 ממקמים אותם מעל צמד ה-Q3 המוכרים, כצפוי. האורך עומד על 458.8 ס"מ, הרוחב עומד על 186.5 ס"מ, הגובה עומד על 163.2 ס"מ (פחות 1.8 ס"מ בספורטבק) ובסיס הגלגלים נמתח על פני 276.4 ס"מ. תא המטען עומד על 520 ליטרים (ועד 1,490 בקיפול מושבים) או 535 ליטרים ועד 1,460 ליטרים בספורטבק. הודות לעיצוב האווירודינאמי, משיג ה-Q4 מקדם גרר של 0.28 Cd בעוד הספורטבק נהנה מ-0.26 Cd.
 
משקלם עומד על 1,890 ק"ג (תוספת 5 ק"ג בספורטבק) ואילו גרסת ההנעה הכפולה שוקלת 2,135 ק"ג (גם במקרה זה 5 ק"ג יותר בספורטבק). כושר הגרירה עומד על 1,000 ק"ג (לנגרר עם בלמים) או 1,200 ק"ג בגרסאות ההנעה הכפולה.

אודי Q4 אי-טרון ספורטבק
 

יחידות הנעה

אודי Q4 אי-טרון ו-Q4 אי-טרון ספורטבק יציעו 3 יחידות הנעה ושני גדלים של סוללה. גרסת הבסיס הינה Q4 35 ולה סוללת 55 קווט"ש (אפשרות טעינה ביתית בקצב של 7.5 קילוואט או 100 קילוואט בעמדה מהירה). טווח הנסיעה המירבי עומד על 341 ק"מ (349 ק"מ בספורטבק). ההנעה היא אחורית וההספק עומד על 170 כ"ס והמומנט הוא 31.6 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות והמהירות המקסימלית עומדת על 160 קמ"ש.
 
בגרסת ה-Q4 40 ישנה כבר סוללת 82 קווט"ש, עם טווח נסיעה מירבי העומד על 520 ק"מ. ההנעה גם כן אחורית וההספק עומד הפעם על 204 כ"ס עם נתון מומנט זהה של 31.6 קג"מ. בהאצה ל-100 קמ"ש היא מקזזת חצי שנייה והמהירות המירבית מוגבלת גם כן ל-160 קמ"ש.

אודי Q4 אי-טרון ספורטבק
 
הגרסה הבכירה הינה ה-Q4 50 Quattro אשר גם לה סוללת 82 קווט"ש ומנוע נוסף על הסרן הקדמי ליצירת הנעה כפולה (טעינה רגילה עד 11 קילוואט ואילו טעינה מהירה מתאפשרת מעמדת 125 קילוואט, כך שתוכלו להטעין כ-130 ק"מ ב-10 דקות). טווח הנסיעה המירבי עומד על 488 ק"מ (497 בספורטבק), ההספק עומד על 299 כ"ס ונתון המומנט הוא 46.9 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות ואילו המהירות המקסימלית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

אודי Q4 אי-טרון
 

אבזור ובטיחות

בדומה לדגמי אודי אחרים, גם ה-Q4 אי-טרון וה-Q4 אי-טרון ספורטבק יציעו מגוון רחב של אביזרים. כך למשל ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' כסטנדרט, מסך מולטימדיה בגודל של 10.1 אינץ' או 11.6 אינץ' אופציונלי, אופציה לתצוגה עילית בעלת יכולת הקרנת מציאות רבודה, חישוקי 19 עד 21 אינץ', תאורת מטריקס לד אופציונלית ופריטים נוספים כגון הגה מחומם, מושבים מחוממים, אפשרות למתלי ספורט המנמיכים את הרכב ב-15 מ"מ והגה בעל יחס תגובה משתנה.

אודי Q4 אי-טרון
 
בתחום הבטיחות תציע אודי כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע וכן מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי תנועה בצומת בפנייה שמאלה, התרעת רכב בשטח מת כולל התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, סיוע לנהג בתמרוני חירום, סיוע במצב חירום והבאת הרכב לכדי עצירה במידה והנהג אינו מסוגל להגיב, ועוד.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים