MG HS - מבחן וידאו

MG HS - מבחן וידאו


האח הגדול של ה-ZS מגיע לישראל בגרסה היברידית נטענת, תחת השם MG EHS. מפרט האבזור מפתה ותג המחיר תחרותי - האם מסתתר פה קאץ'?



כתב וצילם: נועם ריין
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום
 
אחרי שקבוצת לובינסקי הפכה את MG ZS לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, והשיקה עוד סדרה של דגמים חשמליים והיברידיים-נטענים במותגי פיג'ו, אופל ו-DS, היא מסמנת את היעד הבא ומשיקה את MG HS עם ציפיות גבוהות במיוחד. בלובינסקי מצהירים בגלוי כי הם מצפים שה-HS יעשה לשוק הישראלי ולמותג MG את מה שהספורטז' עשה לקיה או את מה שה-3008 עשה לפיג'ו. או במילים אחרות: כמה אלפי יחידות בשנה, שיהפכו את MG ממותג נישה קטן לאחד השחקנים המרכזיים של שוק הרכב, או לפחות של קטגוריית רכבי הפנאי.
 

לעמוד הדגם בקטלוג: MG HS


MG HS, היברידי-נטען, 1.5 ליטרים, אוט' 10 הילוכים, 258 כ"ס, 158,888 שקלים
יתרונות
חסרונות
אבזור
נוחות בעיר
מרווח
הנדסת אנוש
ביצועי מנוע
  התנהגות כביש



האם ה-HS, שבישראל מקבל את השם הארוך יותר EHS בשל העובדה שהוא מגיע לכאן רק בגרסת הפלאג-אין, מסוגל לעמוד במשימה הזו? מעיון זריז במפרטים, נראה שכן. עכשיו הגיע גם זמן הנהיגה וההתרשמות הבלתי אמצעית.
 
 

עיצוב

ב-MG הלכו על בטוח, ועיצבו את ה-HS בקווים קלאסיים ונעימים לעין. כך אמנם לא יצא רכב שמסובב ראשים ברחוב ומציג עיצוב חדשני נוסח פיג'ו 3008 או מיצובישי אקליפס קרוס, אבל גם נמנענו ממפגש עם סגנונות עיצוב מוזרים שרואים מדי פעם בכלי רכב סיניים. התוצאה בסך הכל נאה מאוד, במיוחד בצבע האדום של רכב המבחן. 

MG HS

המימדים הנדיבים וחישוקי ה-18 אינץ' יוצרים מראה של רכב גדול ומכובד, הגריל התלת מימדי ופנסי החזית מזכירים מאוד את מאזדה CX-5 וגם מאחור הוא נראה טוב עם צמד פתחי מפלט ויתר הקישוטים שמאפיינים רכבי פנאי רבים.

MG HS

מבפנים ניתן לקבל את ה-HS עם חיפויי עור אדומים ובולטים במיוחד או עם דיפונים שחורים בתפירה אדומה כפי שהגיעו ברכב המבחן. המראה הולם גם מבפנים, עם מסך מולטימדיה צף, לוח מחוונים דיגיטלי, פתחי מיזוג דמויי טורבינה וידית הילוכים קטנה א-לה ב.מ.וו. אהבנו מאוד את דיפוני הדלתות ואת עיצוב המושבים המהמם.

MG HS
 

תא הנוסעים

איכות החומרים טובה בכל המקומות שמצופים באותו דיפון עור או דמוי עור, אך במקומות אחרים אנחנו נתקלים בפלסטיקה פשוטה יחסית ומחוספסת. לזכותו של הרכב נציין כי הדיפונים האיכותיים מגיעים גם למקומות מפתיעים - למשל הדלתות האחוריות.

תנוחת הישיבה גבוהה מאוד וההגה לא יוצא המון לכיוון הנהג, כך שהתנוחה לא תהיה אידיאלית לכל אחד - אבל בסך הכל נוח יחסית לשבת בעמדת השליטה. סביב הנהג פזורים לא מעט תאי אחסון שימושיים וגם שקעי טעינה בכמות מספקת.

MG HS

מערכת המולטימדיה כוללת מסך גדול יחסית (10.1 אינץ') עם מערכת הפעלה דומה לזו שב-ZS. המערכת מגיבה באיטיות יחסית, כך שעובר זמן מהשילוב לרוורס ועד שמופיעה תצוגת המצלמות, למשל. מערכת המיזוג נשלטת במלואה מהמסך באופן שלא תמיד נוח לשימוש בזמן נהיגה. בנוסף, לוקח זמן מהנעת הרכב ועד שניתן לעבור למסכי השליטה במיזוג, וכך גם במעבר מתצוגת האנדרואיד אוטו למסכים האחרים במערכת. התפריטים עצמם אחידים בגודל ובפונט, כך שכל שינוי הגדרה (למשל, שמירת סוללה להמשך הנסיעה ושימוש מוגבר במנוע הבנזין) דורש קריאה של הטקסטים ולא יהיה פשוט לביצוע בזמן נהיגה.

MG HS

מפרט האבזור עשיר, כמעט נדיר: בגרסה האחת שמוצעת בשלב זה ניתן לקבל מושבי עור עם כוונון חשמלי וחימום, גג שמש פנוראמי ענק, תאורת לד מלאה, מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת מימד, לוח מחוונים דיגיטלי עשיר במידע, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, דלת תא מטען חשמלית והרשימה עוד ארוכה ומופיעה במלואה בקטלוג של iCar.

גם מפרט אביזרי הבטיחות נדיב, וכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב כולל שמירת מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים ועוד. ציון הריסוק עומד על 5 כוכבים במבחן האירופי.

MG HS

במושב האחורי המרווח יוצא מן הכלל. מפתח הדלתות אמנם לא עצום, אך בפנים ישנו מרווח רגליים נדיב, מרווח לא רע לראש (למעט לגבוהי קומה, שיפגשו בגג הפנוראמי), רוחב מספק וגם רצפה כמעט שטוחה. בנוסף יש מאחור גם פתחי מיזוג, שקעי USB לטעינה, תאורת לד ואפשרות להזזת משענת המושב לאחור.

MG HS

תא המטען מציע נפח של 463 ליטרים. פגשנו כבר גדולים ממנו בקטגוריה הזו, אך בסך הכל הוא יספיק לרוב השימושים המשפחתיים. גלגל חלופי איננו, ובמקומו יש ערכת ניפוח.

MG HS
 

נוחות נסיעה

מערכת המתלים של MG HS לא מעודנת במיוחד. שיבושים קטנים אמנם נספגים בצורה סבירה מתחת לחישוקים הגדולים, אך על פסי האטה הוא מתנדנד בצורה לא מבוקרת ויוצר נסיעה קופצנית משהו. בתוך העיר אנחנו פוגשים גם ברדיוס סיבוב גדול מהמצופה, ולא פעם מצאנו את עצמנו נדרשים לתמרון נוסף לאחור במהלך ביצוע פניית פרסה.

מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, וכל עוד איכות הכביש סבירה - יהיה נוח לשבת ב-HS. בידוד הרעשים גם הוא טוב מאוד בסך הכל, למעט רעשי רוח ורעש מסוים מכיוון המנוע החשמלי, שנועד להזהיר את הולכי הרגל.

MG HS
 

מנוע ותיבת הילוכים

MG HS, כאמור, מגיע לישראל רק בגרסת פלאג-אין הייבריד. השילוב כולל מנוע טורבו-בנזין בנפח ליטר וחצי עם הספק של 162 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, ולצידו יש מנוע חשמלי בהספק של 122 כ"ס ועם מומנט של 23.4 קג"מ. יחד מניבים השניים נתונים מאוד מרשימים: הספק משולב של 258 כ"ס ומומנט משולב של 37.7 קג"מ, נתון שיכול לעלות בשעת הצורך גם ל-48.9 קג"מ לפרקי זמן קצרים. וואו.

MG HS

אל צמד המנועים משודכת תיבת 10 הילוכים, כאשר 6 מתוכם פועלים עם מנוע הבנזין וה-4 האחרים מוצמדים למנוע החשמלי. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות - גם זה נתון נדיר.

MG HS

יצאנו לדרך עם סוללה טעונה במלואה. ל-HS סוללה גדולה למדי, בקיבולת של 16.6 קילוואט-שעה. זה לא מעט, אבל גם צריכת החשמל שלו יחסית גבוהה, כך שמתקבל טווח נסיעה שגרתי שדומה לרכבי פלאג-אין אחרים. נתוני היצרן מבטיחים 52 קילומטרים של נסיעה חשמלית, ואנחנו הגענו ל-50 קילומטרים בלי בעיה מיוחדת. הסוללה הגדולה גם מאריכה את זמני הטעינה, כך שבחיבור של שעתיים לעמדת AC ציבורית הצלחנו למלא רק 6.5 קוט"ש - וזה רק 40% מהקיבולת.

MG HS

ומה באשר לביצועים? הם נהדרים, באמת מרשימים, גם אם לא מדביקים את הגב למושב כמו שאנחנו רגילים לחוות ברכבים של 6.9 שניות מאפס למאה. הכוח נבנה בצורה ליניארית, מדורגת, בלי כניסת טורבו אגרסיבית אלא עם רכיבה נינוחה על גלי המומנט של המנוע החשמלי. קל מאוד לצבור מהירות גבוהה או לעקוף בנונשלנטיות, אך החוויה איננה ספורטיבית באופיה. תיבת ההילוכים המתוחכמת לא מורגשת בזמן נהיגה - וזו בהחלט מחמאה.

MG HS

לאחר מיצוי החשמל בסוללה איפסנו את המונים ומדדנו צריכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר. נתון לא רע, אבל לא חריג בהשוואה לאופציות הלא-היברידיות בקטגוריה. כדי לחסוך באמת, צריך לחבר את ה-HS למטען.

MG HS
 

התנהגות כביש

בדומה לביקורת על נוחות הנסיעה, גם כאן כיול המתלים אחראי על תוצאות לא מבריקות. האחיזה אמנם סבירה בסך הכל ואין הפתעות מפחידות, אבל הרכינה בעיקולים בולטת, ההיגוי מעורפל והתקשורת מהשלדה כמעט ולא קיימת. כבר פגשנו הרבה רכבי פנאי שמציעים יכולות דינאמיות עדיפות.

MG HS
 

סיכום

MG HS הוא רכב טוב מאוד ועסקה מצוינת. במחיר של רכב פנאי ממוצע, הוא מציע הנעת פלאג-אין הייבריד עם יכולת אמיתית לנסיעה על חשמל למרחק של כ-50 קילומטרים. הטכנולוגיה הזו תעלה לכם 40-60 אלף שקלים נוספים אצל המתחרות. בנוסף הוא מציע אבזור עשיר במיוחד, רמת בטיחות מצוינת, מרווח נדיב, ביצועים מעולים ומראה מרשים. לא רע בכלל, אבל יש גם חסרונות.
 
מערכת מתלים לא מוקדפת מייצרת כאן נוחות נסיעה לא משובחת וגם התנהגות הכביש יוצאת נפסדת מכך. אבל גם אם נוסיף לכך את כושר התמרון הבינוני ואת צריכת הדלק הסבירה בלבד, עדיין בסופו של יום אפשר להכתיר את ה-HS כרכב מרשים ומוצלח, על יתרונותיו וחסרונותיו.
 
לדגמי  MG בישראל - MG
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים