בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

Live Blog: יונדאי i30 במבחן ארוך טווח

יונדאי i30


יונדאי i30 מגיעה ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם יונדאי i30



מאת מערכת iCar
 
 יונדאי i30 - מבחן ארוך טווח
עמוד דגם

19/7/2018, 14:27
ברוכים הבאים ל-i30. היונדאי החביבה מברכת את נהגה הנאמן פעמיים:
פעם אחת עם ההתקרבות אל הרכב - המראות שמתקפלות חשמלית עם הנעילה, נפתחות עם השיבה אל הרכב (כמובן שהמפתח החכם צריך להיות גם הוא באמתחתו). במקביל הדלתות נשארות נעולות, ורק לחיצה על הכפתור שעל הידית וגם הן ישתחררו מהנעילה.

 

לאחר מכן פותחים את הדלת ומתיישבים במושב הנהג, והיונדאי משמיעה את ניגון הברכה הבא:
 
 
אולי זה נשמע מצחיק ומוכר, או שרק אנחנו חשבנו על כך שמחוות אלה מזכירות מפגש של כלב נאמן עם בעליו לאחר יום עבודה מתיש, כשהראשון ביניהם מכשכש בזנבו ונובח באושר. נחמד סך הכל.

15/7/2018, 12:49
בשבת עלינו עם ה-i30 לירושלים. בשעות הבוקר המוקדמות הכביש פתוח וזה אפשר לנו לשחרר את המנוע ולתת למכונית להאיץ במעלה ההר בלי שמשאיות איטיות ושלל נהגים שתקועים בשמאל יפריעו.
 
הטורבו מצליח להביא את המשפחתית הקומפקטית הזו למהירויות מאוד גבוהות גם בעליות התלולות, ולא נדרש הרבה לשם כך. לא מדובר בטורבו מתפרץ ועוצמתי, כמו נניח בחלק מהמקבילות המוגדשות. הטורבו ביונדאי יותר ליניארי. 
הכוח מגיע בצורה יותר רגועה אבל קבועה לאורך כל טווח הסל"ד. אפילו ב-4,000 סל"ד בעלייה כשהדוושה נצמדת לרצפה המנוע מעניק עוד גל של מומנט שמספיק כדי להגביר את התאוצה. 
 
מהצד השני, במהירויות עירוניות נמוכות, וזה קורה הרבה בעיר הקודש, התיבה מרגישה פחות חלקה. היא יכולה מעט להתבלבל וטיפה לרעוד. לא עניין היסטרי אבל זה משהו שלא תמיד תרגישו בתיבה אוטומטית רגילה.

 
12/7/2018, 14:45
היום זכינו להתקנה מחודשת של מערכת ההפעלה של המולטימדיה, עדיין לא בגרסה סופית. אנחנו כבר יכולים לומר שהיא פועלת בצורה חלקה ויציבה יותר, וחייגן הטלפון נכנס לתוך מערכת ה"קונקטד". נביא עוד רשמים בהמשך, אבל בינתיים נציין ששני פיצ'רים חסרים: האחד הוא האפשרות להזרמת מדיה דרך הבלוטות', והשני הוא האפשרות למענה לשיחה דרך כפתור המענה שעל ההגה. שני העניינים האלו נמצאים על שולחן הפיתוחים, ובקרוב ימצא פתרון.
 
10/7/2018, 18:10
עד היום לא כתבנו על מערכת המולטימדיה של ה-i30, פשוט כי הרגשנו שמשהו שם לא דופק כמו שצריך. אחרי טלפון קצר לבירור, גילינו שבמכונית שלנו הותקנה מערכת נסיונית - וזו לא הגרסה הסופית אותה מקבלים הלקוחות. מיהרנו לעדכן את הגרסה ולהתקין את המערכת החדשה, ובקרוב נחזור עם דיווחים מלאים על המערכת.

בכל מקרה, בניגוד ליתר דגמי יונדאי ומיצובישי, כאן (וגם ביונדאי קונה) יש "מסך צף" מקורי - מה שאומר שהיבואנית לא יכלה להחליף את כל היחידה כמו בדגמים אחרים. במקום זה נוצר פתרון מסקרן של שילוב בין המערכת המקורית לבין מערכת ההפעלה של היבואנית. כל הדיווחים - בקרוב.

8/7/2018, 15:51
במבחן הראשון שערכנו ל-i30 התלוננו על איכות החומרים, שאיננה מהגבוהות שבנמצא. אבל אחרי כמה אלפי קילומטרים מגלים שזה פשוט לא באמת מפריע. איפה שהיד נמצאת רוב הזמן - על ההגה, ידית ההילוכים ומשענות היד, יש חומרים רכים ונעימים. וביתר המקומות פשוט לא משנה לנו מהי איכות החומר. כל עוד הכל מורכב כמו שצריך, אין סיבה שיהיה אכפת לנו מה מידת הרכות של הדשבורד בחלקו העליון.

 
5/7/2018, 14:56
מנוע הטורבו של ה-i30 מספק ביצועים טובים מאוד בתנאי היומיום. עדיין לא אתגרנו אותו במשימות מורכבות, כמו למשל טיפוס לרמת הגולן במשקל מלא, אבל ההאצות ברמזורים, העקיפות והזינוקים מתבצעים בקלילות ובכיף. תגובת הדוושה מיידית והמספרים נצברים על המחוג בקצב זריז בהחלט. יופי של מנוע.

3/7/2018, 9:12
היום בבוקר פעלה, בפעם הראשונה, המערכת לבלימת חירום אוטונומית. נסענו למשרד דרך כביש 6, כאשר בקרת השיוט האדפטיבית מוגדרת למהירות של 125 קמ"ש. בפועל המהירות היתה נמוכה יותר בשל תנאי הדרך. לקראת המנהרה של מחלף בן שמן השתרך פקק תנועה קצר, והמערכת הורידה את מהירות הרכב בהתאם. בתוך המנהרה החשוכה עלתה מהירות התנועה, אך ביציאה מהמנהרה זיהינו רכבים עומדים בפקק תנועה. בגלל השמש החזקה שהיתה מחוץ למנהרה והחושך המוחלט בתוכה, החלטנו שלא לסמוך על בקרת השיוט והתחלנו בבלימה באופן עצמאי. כמה רגעים אחרי הנגיעה הראשונית בבלם, היונדאי החליטה שכנראה לא בלמנו חזק מספיק - והפעילה בלימת חירום עוצמתית, שעצרה אותנו במרחק גדול מאוד מהרכב שמלפנים. בערך 10 מטרים. למרבה המזל, לא היו מכוניות קרובות מאחור. אנחנו לא יודעים לומר אם מדובר בתקלה או שאלו הגדרות המערכת, אבל היינו רוצים לראות את המערכת בולמת בשלב מאוחר יותר, רק כאשר זו הברירה האחרונה לפני התנגשות.
 
1/7/2018, 10:14
בסוף השבוע האחרון, לרגל תחילת תחילת החופש הגדול וסתם ככה כי מתחשק, החלטנו לנסוע לים. ההחלטה הזאת היתה מלווה בשורה ארוכה של טעויות - החל מהרעיון לנסוע לחוף בוגרשוב בתל אביב ביום שישי אחר הצהריים ועד להחלטה לחפש חניה בחניון גן לונדון. 
 
מהר מאוד מצאנו את עצמנו במבוך בלתי נגמר של מאות מכוניות, פקקי ענק, צעקות, קללות ותמרונים בלתי אפשריים. נחסוך מכם את הסיפורים על הבכי במושב האחורי והעצבים המרוטים מלפנים, ורק נספר על מה שהיונדאי עשתה בתנאים האלה. קודם כל, ל-i30 יש הגה מאוד מהיר ומאוד קל, מה שמעניק לה כושר תמרון מעולה במקומות צפופים. שנית, יש לה מצלמת רוורס מצוינת וחיישני חניה מקוריים עם תצוגה גרפית שגם הם מאוד מקלים בסיטואציות כאלו. ולבסוף ישנו לחצן ה-Auto Hold, שמאפשר לרכב לעמוד לבד אחרי לחיצת בלם, גם מבלי שנשאיר את הרגל על הדוושה. זה מאוד מקל על עמידה בפקקים ממושכים שכאלו. בסוף הסתפקנו בגלידה והביתה. אל הים נלך ביום אחר.
 
28/6/2018, 16:46
ועכשיו, סרטון ראשון! שיהיה לכולכם סוף שבוע מהנה ושבת שלום.



26/6/2018, 15:20
יונדאי i30 היא מכונית משפחתית קומפקטית, כלומר במבנה 5 דלתות ולא במבנה סדאן עם תא המטען הנפרד שכה אהוב בישראל. אומנם מבחינת מספר הליטרים רכבי הסדאן מציגים נתון עדיף על פני 395 הליטרים של תא המטען ב-i30, אך יתרונה של הדלת החמישית הוא ערך שלא יסולא בפז, במיוחד כשחוזרים מסיבוב "קצר" באיקאה. המושבים האחוריים מתקפלים בקלות (ביחס של 40:60), החגורות לא מונחות על המושב עצמו כך שהן לא מפריעות בקיפול או בהחזרת המושבים. לתא המטען מדף חלוקה בעל שני גבהים והמדף העליון ניתן להסרה והוא מונח בדיוק על רצפת תא המטען - מה שחוסך את כאב הראש למצוא לו מקום בזמן שצריך לנצל גם את מימד הגובה. כאשר מדף החלוקה מונח במדרגה הנמוכה עדיין נשמר שטח הטענה בגובה אחיד (הודות לאותו מיקום ייעודי למדף העליון) ומספיק מקום לעוד כמה שקיות ובנוסף יש גם ווי תלייה ותאים בצדדים ואפילו שקע 12V. פשוט תענוג. מה שאי אפשר להגיד על חווית ההרכבה של הכוננית מאיקאה.

יונדאי i30 - תא מטען

24/6/2018, 14:25
בסוף השבוע האחרון העמסנו את היונדאי ונסענו מזרחה, לבקעת הירדן. ברוב שלבי הנסיעה ישבו ביונדאי ארבעה או חמישה נוסעים מבוגרים. נסיעה בהרכב של ארבעה אפשרה ליושבים מאחור מרווח טוב גם לרגליים וגם לראש. הנוסעים מאחור נהנו מאוד מהגג הפנוראמי הענק שהוסיף להם הרבה אור ותחושה אוורירית. יציאות המיזוג מאחור מוסיפות קירור מהיר ונדרש בחום הכבד של הבקעה בקיץ. 
 
הוספה של נוסע חמישי הפכה את העסק לצפוף למדי. המושב האמצעי יותר קשה וצר משני המושבים האחרים והנוסע שנאלץ לשבת בו לא היה מבסוט. בהרכב מלא גם קשה למצוא ו"להקליק" את החגורות בלי להתחיל במישוש אינטימי מדי של הנוסעים הסמוכים. 
 
ובכל זאת, גם נסיעה של למעלה מ-100 ק"מ כשכל המושבים מאחור תפוסים הסתיימה בלי שהנוסעים סבלו יתר על המידה. כן, זה יחסית צפוף ולא הכי נוח, אבל אפשרי בהחלט ולכל הנוסעים שלום. 
 
המנוע, עליו נרחיב הרבה בהמשך, הציג יכולת מפתיעה להניע את כל חמשת השמנמנים שישבו ברכב בקצב טוב. תחת עומס מלא הרכב יוצא קצת לאט מהמקום, אבל בתוך רצועת הכוח של המנוע הרכב מציע כל מה שאפשר לצפות מטורבו חזק. 
צריכת הדלק עמדה על כ-11 ק"מ לליטר בתנאים לא קשים במיוחד, אבל עם הרבה מאוד משקל.


21/6/2018, 11:59
מכירים את זה כשאתם מורידים את הילד בגן, יוצאים עם המפתחות והתיק עם הבגדים ואז מגלים שחסרה לכם עוד יד שתוכל לשלוף את הזאטוט ממושב הבטיחות? אז במקום לזרוק את התיק על גג הרכב או על הרצפה יש ב-i30 וו תליה על הקורה האמצעית (בנוסף לאלו שבידיות האחיזה שבתקרה). כמה קל היה לתלות את התיק, להוציא את הילד ולקחת אותו בחזרה מבלי להתכופף או לשלוח יד ארוכה אל הגג. ואיך אפשר בלי להודות למפתח הרחב של הדלת.

יונדאי i30 - וו תליה קורה מרכזית

19/6/2018, 21:43
עוד לפני שצברנו קילומטראז' משמעותי, אנחנו מגלים שמערכת המתלים של ה-i30 היא משהו שעוד לא פגשנו ביונדאי. כבר אחרי כמה קילומטרים בודדים מרגישים שיש פה ריסון ונוחות ברמה האירופאית הגבוהה ביותר. עוד לא נהגנו על מספיק סוגי כבישים, ובטח שלא הספקנו לעמת אותה במבחן השוואתי, אבל התחושה הראשונית שלנו אומרת שיש פה משהו מאוד מאוד מרשים. נעקוב אחרי זה במהלך המבחן.

17/6/2018, 11:21
עם הכניסה הראשונה ל-i30 מסתבר שלא צריך יותר משניות בודדות להתמצא ברכב. מסך המולטימדיה קל לתפעול עבור כל אחד שהחזיק אי-פעם טלפון חכם (ולא חשוב מאיזה דור) - כפתורים פיסיים גדולים בצידיו למעבר בין המסכים השונים וגם התצוגה עצמה ברורה, כך שלא נפספס לחיצות על מסך המגע. שאר הכפתורים ברכב גדולים דיו ונגישים ופסנתר הכפתורים הנפרד של בקרת האקלים בהחלט מקל על התפעול. בסיוע כוונון מלא של המושב החשמלי ניתן למצוא תנוחת נהיגה מדוייקת, ובכלל ההתאקלמות לרכב קלה ונוחה.
 
14/6/2018, 14:18
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם ליונדאי i30, דור חדש למשפחתית הקומפקטית המצליחה. במהלך החודשים הקרובים נשתמש ביונדאי באופן שוטף, וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.
 
הדור השלישי של ה-i30 הוצג לראשונה בתערוכת פריז בשנת 2016. ההשקה הרשמית בישראל היתה בסוף שנת 2017, אך רק בשבועות האחרונים החל השיווק באופן משמעותי ללקוחות. 
 
מדובר בדור חדש לגמרי, והשינויים לעומת ה-i30 הקודמת רבים: היא ארוכה, רחבה ונמוכה יותר, תא המטען שלה גדל, יש לה מגוון מרשים של מערכות בטיחות אקטיביות ולראשונה גם מנוע טורבו קטן.

יונדאי i30
 
פיטר שרייר, מעצב העל של יונדאי, הגדיר את המכונית הזו באותה הצורה שבה הוגדרה ה-i30 הקודמת: "מכונית שעוצבה באירופה, תוכננה באירופה. מכונית אירופאית". ההגדרה הזו תוביל אותנו בחודשים הקרובים לביצוע מבחנים השוואתיים עם המובילות שבמשפחתיות האירופאיות, ובתוכן כמובן מי שנחשבת לאמת המידה - פולקסווגן גולף.
 

המכונית שהתייצבה למבחן היא חדשה כמעט לגמרי, והגיעה אלינו עם כ-500 קילומטרים על השעון. מדובר במכונית מרמת הגימור הגבוהה Luxury, שעולה כיום 135,900 שקל. הבחירה בצבע השמפניה היתה מתבקשת: ה-i30 מוצעת בישראל בסך הכל ב-6 צבעים, מתוכם שחור, לבן ושני גווני אפור שפחות הרשימו אותנו.
 
עד שנתחיל בדיווחים השוטפים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון המבחן שערכנו לה לפני מספר שבועות. 
 

 
כמו בפעמים קודמות, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של היונדאי תיבחן גם פיאט 500X. 
 
כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים היונדאי את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
 

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
 
למאמר זה התפרסמו 13 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מעודדים ישראלים ללכת בדרכם, שלא נאמר ממוסחרים  די, די, די! אתם צמודים לקוצנרן הקוריאני הרמאי הזה....

מיואש,14.06.2018

2. מעודדים ישראלים ללכת בדרכם, שלא נאמר ממוסחרים  די, די, די! אתם צמודים לקוצנרן הקוריאני הרמאי הזה....

מיואש,14.06.2018

3. למה הסדר הסדר של הכתבה הפוך  למה ????

ניצן,20.06.2018

4. למה הסדר הסדר של הכתבה הפוך  למה ????

ניצן,20.06.2018

5. למגיב מספר 1  קונצרן הקוראיני, אשר כולל בתוכו את יונדאי וקיה, עש...

אמינות ,29.06.2018

6. למגיב מספר חמש  אמה ממש ממש טועה, יונדאי יודעים לשרוד גג, גג חמש ש...

מיואש,29.06.2018

7. ערד  מישהו בדק את המערכת זיוי עולכי רגל ביגלל זה בספר ש...

דניאל בהר,30.06.2018

8. למספר 6 תודה  (לת)  

,01.07.2018

9. למס' 6  לא קשה לבדוק דירוג אמינות של יצרנים שונים באינטרנט...

אופטימי,05.07.2018

10. יהודה 75 ערד  אי אפשר לענות לטלפון בזמן שימוש בwaze

דניאל בהר,12.07.2018

11. אהבתי את העדכון שלכם מ 10.7  במילים אחרות: שאם המערכת לא טובה אז אתם פשוט לא כו...

עידן,15.07.2018

12. לעידן (11)  קראת עד הסוף? כי זה בדיוק מה שרשום, שהיא לא עבדה כ...

אבי,16.07.2018

13. השם יסלח לכם שאתם מחללים שבת תתביישו לכם! (לת)  

,17.07.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים