בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

שברולט ספארק (מתיחת פנים) - מבחן רכב

שברולט ספארק (מתיחת פנים) - מבחן רכב


קטגוריית המיני אמנם נמצאת במוקד ההתייקרויות בימים אלה, אך זה לא מפריע למשחקי הכס בקטגוריה להימשך. שברולט ספארק עוברת מתיחת פנים כדי להתחזק ולחזק את מעמדם של רכבי המיני



מאת: מולי גומא
צילומים: הדר קמינסקי
 
המיסוי הירוק, שיצא לדרך ב-2009, הביא לישראל את מהפכת מכוניות המיני. סוזוקי אלטו היתה מבשרת המהפכה עם תג מחיר של 60,000 שקלים, ובעקבותיה הגיעו דגמים רבים נוספים. הפיקנטו, שהצטרפה ב-2011, הפכה את הטרנד הזה לעובדה מוגמרת - אך בו בזמן הצליחה לגמד כמעט את כל מתחרותיה. עשר שנים מאוחר יותר, ורגע לפני שהמיסוי הירוק מתנקם בפיקנטו ובמתחרותיה, נשארנו למעשה עם 3 מתמודדות רלוונטיות בקטגוריה הזו: קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק. השלישיה הזו, שלא מצטיינת במחירים נמוכים או בצריכת דלק נמוכה במיוחד, חולשת על 87% מהמכירות בסגמנט; 8 המתחרות האחרות מסתפקות בפירורים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט ספארק


שברולט ספארק, 1.4 ליטר, בנזין, תיבה רציפה, 98 כ"ס, מ-80,990 שקל
יתרונות
חסרונות
מערכות בטיחות
התנהגות כביש
יחידת הנעה
צריכת דלק
בידוד רעשים
  עיצוב מצועצע

שברולט ספארק
 
המרדף אחרי הפיקנטו הפך בשנה החולפת לקשה במיוחד. ב-2017 הפיקנטו הגיעה ארצה בדור חדש המשפר את עקומת התמורה למחיר, ושדרג במיוחד את תחום הבטיחות. עכשיו מגיע תורה של הספארק לרענון. מתיחת הפנים אמנם אינה משמעותית, אך אמורה להתמקד בנושאים חשובים כגון איכות החומרים, בידוד הרעשים, וחשוב מכך: רשימת האבזור הבטיחותי. האם זה יספיק לה כדי לשמר את מעמדה כמתמודדת בכירה בקטגוריה?
 
 

עיצוב

חיצונית, מתיחת הפנים אינה משמעותית. פסי הניקל שהתרבו, הודגשו ועכשיו מקיפים אלמנטים שונים בחזית כגון הפנסים, שתי קומות הגריל הנפרדות וצבירי תאורת היום, מייצרים, לטעמנו, מראה מצועצע. הנסיון ליצור מראה יוקרתי לא עובד כאן לגמרי. גרסת הפרימייר הבכירה, זו שנבחנה כאן, היא היחידה שכוללת תאורת לד אשר תורמת למראה.

שברולט ספארק
 
עיצוב פנים הרכב נותר זהה, אם כי מורגש שיפור מסוים באיכות החומרים. מסך המולטימדיה המרשים, ההגה בציפוי העור ומשענת היד האישית לנהג, אלה כלולים בכל גרסאות האבזור ותורמים לרושם הכללי. גרסת הפרימייר מגיעה בנוסף עם מושבים בציפוי דמוי עור הכוללים תיפורים נאים. עיצוב הפנים כולל שילוב צבעים וחומרים כגון שחור-פיאנו ואלמנטים בסגנון מתכתי המייצרים תחושה של מכונית בוגרת ויקרה ממה שהיא בפועל. רמת החומרים אינה אחידה כצפוי וישנם אזורים פחות מרשימים, אך הסך הכל מספק לגמרי.

שברולט ספארק
 

תא הנוסעים

הגישה אל מושב הנהג נוחה, אך לאחר זמן ישיבה מסוים מתקבלת תחושה שהמושבים מעט קטני מידות עבור נוסעים גדולי מידות. לא מדובר במשהו חריג בקטגוריה. כמו כן המושבים עצמם מרגישים נוקשים, גם לאחר זמן ישיבה ממושך. מושב הנהג אמנם מתכוונן לגובה וההגה גם כן (לגובה בלבד), אך זה לא מספיק בכדי לייצר תנוחת נהיגה אופטימלית.

שברולט ספארק
 
תפעול המערכות נוח ומאפשר השתלטות מיידית על המערכות השונות. לוח השעונים אמנם קטן וצפוף בנתונים, אך ההסתגלות לקריאתו מהירה. מחשב הדרך קל לתפעול ומפורט מאוד במידע. ממשק המשתמש במערכת המולטימדיה המוגשת כאן עבר שדרוג. מעבר לתצוגה משופרת, המערכת גם נוחה לשימוש ותפעול. הכפתורים הפיזיים המקיפים אותה מייעלים את השימוש במערכת. כמובן שנשתמרה אפשרות החיבור למכשיר הנייד החכם, אם זה אפל או אנדרואיד (באמצעות ממשק ה-MyLink של שברולט). ישנו תא גדול ויעיל מתחת לקונסולה המרכזית הכולל שני מחזיקי כוסות ומאפרה נשלפת.

שברולט ספארק
 
רשימת האביזרים מרשימה בכל הגרסאות עם בקרת שיוט, מראות צד מחוממות, חיישני תאורה, משענת יד ימין לנהג (שאולי לא תהיה נוחה לכל נהג עקב מיקומה הייחודי) וכן מצלמת רוורס (איכותית ויעילה ואף כוללת סימון של כיוון הנסיעה). הגרסה הגבוהה בהיצע מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח (השלט מרשים בעיצובו), חיישני חניה, ריפודים דמויי עור ו-6 רמקולים במקום 4 (איכות הסאונד טובה).

שברולט ספארק

רשימת אביזרי הבטיחות חשובה אף יותר ומרשימה גם היא, עם לא פחות מעשר כריות אוויר, התראת סטייה מנתיב, התראת התנגשות קדמית ובלימת חירום אוטונומית. רשימה זו כלולה בכל הגרסאות. 
 
הספסל האחורי מציע מרווח סביר לשני נוסעים בוגרים עם מרווח ראש טוב ומרווח רגליים סביר, כל עוד לא מדובר בשחקני כדורסל. חמישה נוסעים בוגרים יסבלו כמובן מצפיפות, אך שלושה ילדים לעומת זאת יכולים להסתדר במושב האחורי. תא המטען בנפח 313 ליטרים, אך בפועל נראה ומרגיש קטן בהרבה.

שברולט ספארק
 

נוחות נסיעה

הספארק היא כנראה אחת הנוחות בקטגוריה. רמת החומרים והבידוד ששופרו במסגרת מתיחת הפנים ונוצרה מכונית שקטה יחסית ונעימה לנסיעה. מחוץ לעיר היא קצת פחות שקטה כשהאשם נעוץ בעיקר ברעשי כביש שחודרים את תא הנוסעים, אך גם כאן זה ברמה סבירה ביחס לקטגוריה. המנוע החזק נשמע תחת מאמץ אך לא ברמה מטרידה מדי, וזאת חרף השידוך לגיר רציף.
 
רמת הנוחות מרשימה כל עוד לא נתקלים בבור ביוב מאתגר במיוחד או בחריץ רוחבי, עמוק ואכזרי, אז עלולה להירשם סגירת בולם רועשת המייצרת זעזוע מסוים בתא הנוסעים. כל עוד מצליחים להימנע מתחלואות אספלט חמורות, רמת הנוחות הגבוהה נשמרת.

שברולט ספארק
 
התמרון העירוני קל ותפור על הספארק. הראות החוצה בחלק הקדמי מצוינת, עם שמשה קדמית וחלונות צידיים גדולים ואווריירים, אך החלק האחורי מספק ראות פחות טובה, בייחוד מהשמשה האחורית (לפחות מצלמת הרוורס מצוינת). אמנם משקל ההגה לא קל במיוחד, אך חניות והשתלבות בפקקים מתבצעים בקלילות ובזריזות כשגם החניה הצפופה ביותר בתל אביב מתבצעת בקלות בזכות שילוב המצלמה המצוינת וחיישני הרוורס. מראות הצד פוגמות בתחושת הביטחון בנהיגה עקב מידותיהן הקטנות ותצוגה "אמריקאית" מגדילה - עניין המצריך תהליך הסתגלות ארוך.

שברולט ספארק
 

מנוע ותיבת הילוכים

במערכת ההנעה לא חל כל שינוי במסגרת מתיחת הפנים. מדובר כאן במנוע 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטרים המייצר 98 כוחות סוס ומומנט של 13.1 קג"מ ב-4,400 סל"ד גבוהים. אל תטעו, אין כאן שמץ של ספורטיביות והתיבה הרציפה מסרסת כל רצון של נהיגה מסוג זה, אך יש כאן בהחלט נמרצות, קלילות וביצועים טובים בכל מצב. יש לכך משמעות רבה בתמרונים עירוניים שמאפשרים לספארק להיות ראשונה לצאת ברמזור ולהשתחל בקלילות בכל פקק נוסע.
 
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על ממוצע של 12.5 ק"מ לליטר, בתוואי שכלל נסיעה רבה בעיר.

שברולט ספארק
 

התנהגות כביש

בניגוד לקטגוריית הסופר מיני (שמעל), מכוניות המיני מתייחסות להיבט הדינמי כאל מותרות. מתוך כך הציפיות אינן גבוהות. אמנם נתוני המנוע המרשימים והזריזות עלולים להטעות, אך מגבלות האחיזה בולטות ולא פעם הן נגמרות מוקדם מהצפוי. ביומיום זה לא יורגש, אך בהתחמקות קיצונית ממכשול זה עלול להיות מפתיע. הפיקנטו, למשל, מרגישה בטוחה יותר בתנאים כאלו. בנוסף גם תחושת הבלימה חסרה נשיכה החלטית יותר כשצריך. מחוץ לעיר ההיגוי מרגיש קל למדי ותגובתו זריזה אך מדובר בהגה שתקן ומנותק.

שברולט ספארק
 

סיכום

הפיקנטו בדור הנוכחי הציבה סטנדרט גבוה מבעבר, ולכן מתיחת הפנים הזו חשובה כל כך עבור שברולט ספארק. מתיחת הפנים התמקדה בנושאים חשובים כגון אביזרי הבטיחות, איכות הנסיעה ואיכות החומרים - והשיפור בהחלט ניכר. אמנם מבחינת העיצוב הדעות חלוקות, אך הספארק של 2019 ללא ספק מעניקה יותר ללקוח.

האם היא הולכת לנגוס בנתח שוק גדול יותר מבעבר? כמו תמיד, לא רק האיכות תקבע - אלא גם שיעורי ההנחות ללקוחות פרטיים, ציי רכב ועסקאות "אפס קילומטר", שם מוצעת הספארק במחירים נמוכים משמעותית מאלו של המחירון הרשמי.
 
לדגמי שברולט בישראל - שברולט
 
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. נראה לי שטעיתם בנתון של תא המטען (לת)  

דניאל,03.02.2019

2. רכב מעולה  לאחר מחקר מרובה רכשתי את הרכב הנל בעסקת 0 ק"מ. האי...

דניאל,03.02.2019

3. מה הטעם ברכב כזה  צריכת דלק מוגזמת ואמינות אפסית, לא שווה חצי מהמחיר...

יוסי,03.02.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים